מדינות ה-G-7 מסכימות להנחיותיה של ארצות הברית בנוגע למכוניות ללא נהג

לפי דיווחים, נציגי ארגון המדינות המתועשות נפגשו והחליטו לשתף פעולה לצורך קביעת פתרונות מקיפים לנושאי אבטחה מקוונת, אתיקה ועוד סוגיות חדשות שמעלה הטכנולוגיה המתקדמת המתפתחת לסדר היום העולמי

לא יסופקו בכמות המובטחת. רכבים חכמים. אילוסטרציה: BigStock

שר התחבורה האמריקני, אנתוני פוקס, אמר אתמול (א') – לאחר שנפגש עם בכירי תחבורה אחרים ממדינות ה-G-7 במהלך סוף השבוע בעיר הנופש היפנית קארואיזאווה – כי עמיתיו בארגון שבע המדינות המתועשות, שמתמודד עם מגוון נושאים נרחב בתחומי הכלכלה, המדיניות והחברה, קיבלו בברכה את ההנחיות של ארצות הברית בכל הנוגע ברגולציה למכוניות בנהיגה עצמית, והסכימו לעבוד יחד על יצירת סטנדרטים שמטרתם לשמור על הבטיחות.

"למעשה הייתה קבלת פנים נלהבת מאוד למדיניות", אמר פוקס והרחיב כי "עשינו עבודה טובה בניהול המהלכים של כל מדינה והכרזנו על אזורים שאנחנו רוצים להמשיך ולחקור".

הטכנולוגיה החדשנית תנוע ככל הנראה מהר יותר

הנושאים והבעיות שבהם דנו ועוד ידונו חברי הארגון, כוללים אבטחה מקוונת, אתיקה ופרטיות, שאלות ספקטרום האלחוט ונושאים רבים נוספים, סיפר פוקס תוך שהוא מציין כי ההגעה לפתרון מקיף עלולה להתארך שנים, כלומר – הטכנולוגיה החדשנית תנוע ככל הנראה מהר יותר. פוקס אמר כי ההנחיות של ארצות הברית, שפורסמו מוקדם יותר החודש, הן המקיפות ביותר בכל הכרוך בכלי הרכב האוטונומיים, וקבע כי הן מקדימות את שאר העולם.

בשיחת טלפון עם סוכנות הידיעות AP (ר"ת Associated Press) הדגיש פוקס כי מבחני הדרכים על כלי הרכב האוטונומיים חייבים להמשיך לעודד חדשנות.

מכונות נוטות לטעות פחות מבני אנוש

ההנחיות האמריקניות החדשות אמורות להביא לפיתוחה של הטכנולוגיה. תומכי המכוניות האוטונומיות טוענים שמדובר בטכנולוגיה שיכולה להפוך מכוניות לבטוחות יותר, משום שמכונות יכולות להגיב מהר יותר, והן נוטות לטעות פחות מבני אנוש, אבל אפילו המומחים נשארים זהירים.

בין המפתחות האחרונות שנכנסו לתחום המכוניות בנהיגה עצמית נכללת השותפות בין וולוו (Volvo), שנמצאת בבעלות סינית, וקבוצת בטיחות הרכב השוודית Autoliv. כמו כן חברה וולוו גם לשיתוף פעולה בנושא עם חברת ההסעות האמריקנית אובר (Uber).

פורד (Ford) מצידה הודיעה על השקעה של 75 מיליון דולרים ב-Velodyne, המתמחה בייצור חיישני לייזר. קבוצת BMW, אינטל (Intel) ומובילאיי (Mobileye), חברו אף הן בכדי לפתח ולמכור טכנולוגיית נהיגה אוטונומית.

האנס גריימל, עורך Automotive News אסיה, מאמין שההנחיות האמריקניות החדשות הן צעד "פרואקטיבי" חשוב לצורך החלטה על סמכויות לאישור כלי רכב אוטונומיים לפני שהם מגיעים לשוק, וזאת לצורך הבדלה בין ההווה לעבר, כאשר הרגולטורים יאכפו כללים לאחר שהמכוניות כבר יימכרו.

התקנות לסברתו של גריימל הן "צעד ברור לקראת סלילת הדרך בעבור הדור הבא של כלי הרכב. הטכנולוגיה של כלי הרכב האוטונומיים היא בעיקרה שם. מה שחסר הוא קו מנחה ברור כיצד הטכנולוגיות צריכות להיות מיושמות".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורי

    מודי, הניסוח אכן בעייתי אבל נסה לחשוב על זה ככה - בערך שליש מתאונות הטיסה הקטלניות בעולם הן CFIT כלומר המטוס בסדר, מזג האויר בסדר, הכל בסדר, אבל בכל זאת פגענו באדמה. היתרון של מערכות אוטונומיות מבוסס על כך שבני האדם שמתכנתים אותן לא משאירים ערוץ IO אנלוגי שמושפע מהמשתנה"כמה אשתי הרגע כעסה עלי" או משלבים באלגוריתמיקת קבלת ההחלטות משתנה בשם "שלשום אחרתי למשרד ואתמול יצאתי מוקדם. וואי אם אני מאחר גם היום..." למרות ששניהם ערוצים שמשפיעים מאד על תהליך קבלת החלטות הנהיגה האנושי. בהינתן "צ'יוואווה בנתיב הנסיעה" וגם "מכוניות חונות מימין" וגם "אוטובוס משמאל", מערכת אוטונומית (אחרי תהליך בדיקה ותקינה ראוי) תיקח החלטה צפויה והדירה (לבלום). אצל נהג אנושי שלא עסוק בתפעול מערכת המולטימדיה או בנסיון נואש לא לאבד את זה מול המפלצות הצורחות מהמושב האחורי, זה לעולם יהיה תלוי אם נשך אותו כלב קטן כשהוא היה ילד.

  2. מודי

    המשפט "מכונות נוטות לטעות פחות מבני אנוש" להערכתי אינו מדוייק, מכונות לא בונות מכוניות בני אדם בנו ותכנתו את התוכנה במכונית וכל תוכנה הינה אוסף של באגים, חלקם נמצאו וחלקם לא ביום שמכונות יתכננו מכונות שיבנו מכוניות וגם יכתבו את התוכנה אז ורק אז אולי המשפט הזה יהיה נכון

אירועים קרובים