"המטרה: לפשט את הוספת המכשירים החכמים הביתה"

עשרות מפתחים התמודדו בתחרות במסגרת תערוכת הגמר של בוגרי המכללה ● הזוכה: פלטפורמה ליצירת בוטים שמאפשרים לתקשר עם מכשירים חכמים

הצוות הזוכה עם בני אלון, מנכ"ל המכללה האקדמית תל אביב-יפו, ורוני טברסקי, סגן נשיא נס טכנולוגיות

שורות ארוכות של שולחנות מילאו את מסדרונות המכללה האקדמית תל אביב-יפו באחד הימים האחרונים, לכבוד תערוכת פרויקטי הגמר של בית הספר למדעי המחשב של המכללה. ליד כל שולחן עמדו סטודנטים נרגשים, שהסבירו לכל מתעניין על המיזם הטכנולוגי שפיתחו. ביניהם הסתובבו נציגים של חברות מהבולטות בתעשייה, כמו רוני טברסקי מנס טכנולוגיות, עידן ספקטור מגוגל (Google) ועודד בן חיים מ-PayPal, שהתרשמו ורשמו.

האירוע היה בנוי כתחרות בין 55 פרויקטים, כאשר נציגי החברות היו השופטים. הזוכים במקום הראשון, שקיבלו כל אחד טאבלט מתנת נס טכנולוגיות, הם מפתחי Boty – פלטפורמה פשוטה ליצירת בוטים, שמאפשרים שיחה בשפה חופשית במסרים מיידיים בין המשתמש לכל מוצר בעל חיבור לאינטרנט, וכן בין המוצרים עצמם.

"רצינו שלהוסיף מכשיר חכם הביתה יהיה פשוט כמו לפתוח תיבת Gmail", הסבירו המפתחים, דניאל קליין, שגיא מזרחי, מאור שדה וצפי ויסבלט. "המוצר שפיתחנו מאפשר למשתמש לדבר עם כל דבר שיש לו חיבור לאינטרנט".

"קיבלנו את הרעיון כשרצינו לתקשר עם מחשב מרוחק, לדוגמה בקומה אחרת", הם ציינו. "או אז ראינו שזה יכול לעבוד על כל מכשיר, כי כיום, בכל מכשיר יש מחשב. זה עובד עם טלוויזיות, בתים חכמים וגם שרתים. האתגר שלנו היה לייצר מוצר קל לשימוש ושהממשק שלו יהיה הכי קרוב למה שמכירים, כמו מייל".

המנצחים, אם תהיתם, לא מתכננים קריירה ביזמות ולא מתכוונים להפוך לסטארט-אפ. "כרגע אנחנו מסתכלים איך אנחנו תורמים לעולם", ציינו. בתשובה לשאלה איך הם מתכוונים לחגוג את הזכייה הם אמרו: "אנחנו הולכים להכין שיעורי בית. הפרויקט הזה דרש כל כך הרבה עבודה, שדחינו הרבה דברים".

"מערכת שעוזרת לקבל החלטות"

למקום השני הגיעה אפליקציה בשם revuse, שפיתחו טל יוחאי ויניב נאור. "זו מערכת שעוזרת לקבל החלטות", הסבירו המפתחים. "היא ממזגת דירוגים וביקורות ממקורות שונים באינטרנט על מוצרים ממגוון רב של תחומים, למשל מוצרי חשמל, מכוניות, מקומות עבודה, מסעדות ומלונות, ומציגה רק את המידע החשוב והרלוונטי ביותר עבור כל מוצר".

"הגענו לרעיון הזה מבעיה שנתקלנו בה באופן אישי", הם תיארו. "לדוגמה, אנשים שרוצים לקנות טלפון חדש מוצאים את עצמם מחפשים ביקורות באתרים רבים – וזה בזבוז זמן. בעזרת המערכת הם יכולים לקבל ביקורות מהאתרים שמתמחים במוצר אותו הם מחפשים. כך לא צריך לדפדף בין האתרים השונים על מנת למצוא את הביקורת הרלוונטית ביותר".

גם הפרויקט שזכה במקום השלישי משך עניין רב. מדובר ב-Touchless Controller Screen – מערכת שמאפשרת למשתמשים לשלוט על המחשב ללא עכבר, אלא בשימוש במחוות ותנועות ידיים. באמצעות מצלמת RealSense של אינטל (Intel) ניתן להתאים את המערכת לגודל היד של המשתמש ולקבוע אילו מחוות יפעילו את הפעולות הרצויות.

למקום הרביעי הגיעה מערכת חכמה להשקיית צמחים מרחוק בשם Watering Sense. המערכת, המבוססת על raspberry pi, מכילה חיישנים שמנטרים את מצב הצמח ומשקים אותו בהתאם. הגנן החרוץ יכול לראות באפליקציה את מצב הצמחים שלו, להשקות אותם ולקבל נתונים על מצבם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים