תנאים חדשים למנויי App Store

החברה מעדכנת את השירות כדי לספק למפתחי יישומים לחנות האפליקציות פיצול הכנסות רווחי יותר, בעבור מנויים לטווח ארוך ● בין השינויים יכנס לפעולה גם מנוי המתחדש אוטומטית, אלא אם כן יודיע הלקוח על כוונתו להפסיקו

App Store.

הצהרתה של אפל (Apple) בדבר מודל עסקי חדש לשירות המנויים שלה, שאותה פרסמה החברה בחודש יוני האחרון, הבטיחה שינוי תנאי התשלום בחנות האפליקציות (App Store) של הענקית ובמקביל הגדלת הרווחים של המפתחים. כעת ההצהרה קורמת עור וגידים.

מודל לעידוד שימור לקוחות מעל לשנה

עד כה היו תכניות המנויים של הענקית מצומצמות לאפליקציות הזרמת וידיאו ומוזיקה, אבל כעת משנה אפל את כל זה עם מודל המנוי המתחדש אוטומטית החדש שלה, הפתוח לכל היישומים ללא קשר בקטגוריות שעל פיהם הם מתחלקים. יתר על כן, פיצול טוב יותר מחכה למפתחי אפליקציות אשר יצליחו לשמר את המנויים שלהם במשך למעלה משנה.

"אנו שמחים לפתוח את המודל העסקי לאפליקציות מכל הסוגים לספק לכם הזדמנויות חדשות בכדי להרחיב את העסק שלכם ולתמוך בלקוחות שלכם", בישרה אפל בחגיגיות.

החברה הסבירה כי עם תכנית המנויים המתחדשים אוטומטית, המנוי מקבל חידוש מנוי אוטומטי לאחר כל מחזור חיוב, אלא אם הוא בוחר לבטל את המנוי. אפל גם ציינה כי כאשר משתמש נרשם לתקופת ניסיון חינמית, המנוי מתחיל באופן אוטומטי, אך המשתמש לא יקבל חיוב עד לאחר תום תקופת הניסיון.

השינוי הגדול חל בעיקר בכל הנוגע בהכנסות מהמנויים והחלוקה בין אפל לבין מפתחי היישומים. עד היום הייתה החלוקה מבוססת על המודל שלפיו 70% מההכנסות עברו אל המפתחים ו-30% הנותרים אל אפל.

חלוקה זו הייתה תקפה גם בעבור התשלום הראשוני על האפליקציה ברכישה ישירה מהחנות, וגם בכל הנוגע ברכישות פנימיות בתוך האפליקציה. מודל המנויים החדש של אפל משנה את כללי חלוקת הרווחים והולך לקראת המפתחים עם 85% מההכנסות שיועברו אליהם כשרק 15% יגיעו לידיה של אפל. ואולם התחשיב החדש לחלוקת הרווחים יחל רק לאחר שנה מיום רישום המנוי, כשהשנה הראשונה תמשיך לפעול על פי מודל חלוקת ההכנסות הישן.

איפוס ימי השירות

"התקדמות למנוי בקבוצת מנוי שונה מאפס את ימי השירות", הבהירה אפל את תנאי החוזה החדש, ואמרה כי במקרה כזה "[היזם] יקבל 70% ממחיר הרכישה עד חלוף שנה אחת של שירות שהצטברה".

יתר על כן, ההנחיות של אפל בעבור מנויים שמתחדשים אוטומטית גם יאפשרו למפתחים להציע רמות שירות וקבוצות מנויים, אשר יתנו למנויים יותר אפשרויות לשדרוג או לשינוי ברמות המנוי שלהם.

בהתאם למודל החדש יכולים מפתחים גם להגדיל את דמי המנוי בעבור לקוחות קיימים, או לבחור לשמור על המחיר בעבורם, תוך קביעת מחיר גבוה יותר בעבור לקוחות חדשים. מנויים יקבלו הודעה בדבר העלאת דמי המנוי ויתבקשו לתת את הסכמתם לדמי המנוי החדשים. אם הם מסכימים, אזי ימשך המנוי, אך אם לא יעשו כן, המנוי שלהם יסתיים אחרי מחזור החיוב הקרוב למועד ההודעה על שינוי התעריף.

עם שדרוגי ה-MacOS וה-iOS 10 הקרבים, מבטיחה אפל לספק למשתמשים גם כלים נוספים בכדי לנהל את המנויים שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים