מיילים חדשים של הילרי קלינטון חושפים שערורייה חדשה

המיילים שופכים אור על מערכת היחסים הקרובה, לכאורה, שהתקיימה בין קרן קלינטון למחלקת המדינה, בזמן שהילרי עמדה בראשה ● מטה טראמפ חוגג על החשיפה וקובע שזו מחזקת את הטענה שיריבתו אינה ראויה לנשיאות

נחשפת. הילרי קלינטון

במקבץ מיילים שנחשף, שהושגו על ידי קבוצה המכונה Judicial Watch ממחלקת המדינה, בעקבות בקשות שהתבססו על זכות הציבור לחופש מידע FOIA (ר"ת Freedom of Information Act), נכללו מספר חילופי דברים בין עובדים בכירים בקרן קלינטון לבין פקידים בכירים במחלקת המדינה, שעבדו תחת הילרי קלינטון כשהייתה מזכירת המדינה.

עקב הפרסומים עולה בארצות הברית טענה שקרן קלינטון ניצלה את הקשרים שלה עם מחלקת המדינה. גורמים שמרנים טוענים, בהתבסס על 44 המיילים שנחשפו, כי לפי סדרת התכתבויות שהתקיימה באפריל 2009, דאג בנד – מי שעבד בעבור קרן קלינטון (כולל ביוזמה הגלובלית שלה) וכן שימש כעוזרו האישי של ביל קלינטון – ניסה לחבר בין שגריר ארה"ב בלבנון לבין תורם של המפלגה הדמוקרטית, בשל אינטרסים שהיו לתורם במדינה הערבית.

נשבעה לנתק כל מגע

קלינטון, אשר מחלוקת הדוא"ל הפרטי שלה ממשיכה לצוץ ולהפריע לקמפיין לנשיאות שהיא מנהלת, אפילו לאחר שמשרד המשפטים החליט שלא להגיש כתב אישום פלילי על השימוש הרשלני שביצעה בשרת הביתי שלה לצורך משלוח תכתובת בענייני המדינה – נשבעה לפני שהפכה למזכירת המדינה כי המגעים עם קרן קלינטון ינותקו אם תעבוד בעבור הקבינט.

"אם אאושר כמזכירת המדינה, לא אשתתף באופן אישי ובאופן ממשי בכל עניין מסוים שיש לו השפעה ישירה וצפויה על יסוד זה, אלא אם כן קודם אחתום על ויתור בכתב או אקבל פטור רגולטורי", כך כתבה קלינטון ב-2009 במכתב רשמי ליועץ המשפטי של מחלקת המדינה ולוועדת האתיקה.

תפקיד ציבורי כאמצעי להתעשרות אישית

ביום ג' בערב הגיב הקמפיין של טראמפ לחשיפת המיילים כ"עוד ראיות לכך שהילרי קלינטון חסרה את שיקול הדעת, האופי, היציבות ומזג הרוח בכדי להיות אפילו במרחק של אלף מייל מכוח ציבורי".

"היא רואה תפקיד ציבורי כלא יותר מאשר אמצעי להתעשרות אישית – וכל דולר שהיא לוקחת בא על חשבון טובת הציבור", אמר מנהל המדיניות הלאומי של טראמפ, סטיבן מילר, בהצהרה לתקשורת.

קמפיין קלינטון הדף את המסקנות וההשלכות לדברים שעליהם דיבר המטה המתחרה, ואמר כי המיילים מעולם לא היו קשורים לקלינטון עצמה או לפעילותה של הקרן, כך דיווח הניו יורק טיימס (New York Times).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים