חדש ב-Google Maps: אפשרות לקביעת מצב Wi-Fi Only

משתמשים יוכלו בקרוב להגדיר את אפליקציית המפות של ענקית החיפוש לעבודה במצב אלחוטי, בכדי לצמצם את השימוש בנתונים הסלולריים שהיא צורכת

Google Maps

גוגל (Google) משיקה שינוי ביישום המפות הפופולרי שלה, שעשוי להפוך את כלי הניווט הסלולרי לשימושי יותר. לפי אתר TechCrunch, החלה החברה לבדוק מאפיין חדש ביישום המפות שלה, שיאפשר להוריד נתונים רק דרך חיבור Wi-Fi. התכונה נועדה לסייע למשתמשים עם תכניות נתונים מוגבלות.

רוב בעלי הטלפונים החכמים מתנהלים על פי חבילות נתונים סלולריים חודשיות. כשאלו מתכלות ואנו חוצים את רף המגבלה החודשית, לרוב יקרה אחד משני התרחישים הבאים: נחויב בעלות נוספת או שמהירויות הגלישה שלנו יופחתו משמעותית. מדובר ללא ספק בעונשים כואבים.

כלי חדש שמתווסף עכשיו ל-Google Maps אמור לעזור לצמצם את השימוש בנתונים, ולמנוע תרחישים לא נעימים מבעלי מכשירים ניידים שהקצבה שלהם מתכלה מהר מדי.

כמות פחותה משמעותית מהרגיל

מהיום יוכלו משתמשים נבחרים למצוא את המצב החדש בתפריט הגדרות, במקום אופציית ה"אזורים הלא מקוונים". כאשר אפשרות זו תופעל, האפליקציה תזהיר כי כמות קטנה של נתונים סלולריים יכולה עדיין להיות בשימוש, אבל מדובר בכמות פחותה משמעותית מהרגיל.

השינוי חותך למעשה את השימוש של המפות בנתונים הסלולריים, וטוען רק מידע חדש במצב Wi-Fi, כשהוא עובד באופן דומה למתגי "השתמש בנתונים הסלולריים בעבור", המופיעים בהגדרות היישום ב-iOS. התכונה החדשה תהיה שימושית מן הסתם באזורים שבהם פועל שירות Wi-Fi ציבורי חינמי ופתוח, כמו למשל בחלק מאמצעי התחבורה הציבורית בארץ.

גוגל לא הודיעה על התכונה החדשה באופן רשמי, אך אישרה את הדברים לאתר The Verge. הענקית ממאונטיין ויו אומרת שייתכן שהתכונה תצא באופן נרחב יותר בעתיד, בהתאם למשוב שיתקבל מהמשתמשים שיתנסו בה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים