מייסד אתר ה-BitTorrent הגדול בעולם נעצר והאתר הוסר

האתר שהוסר העלה בתגובה קריאה למשתמשים לחתום על עצומה התומכת במייסד העצור ומתקוממת כנגד המאבק באתרי טורנט

ארטם ואולין, מייסד אתר KAT - KickassTorrents. צילום: יח"צ

השלטונות הפדרליים בארצות הברית הודיעו בסוף השבוע על מעצרו של מי שנחשב כמייסדו של אתר KAT – KickassTorrents, שהוא אתר ה-BitTorrent הגדול בעולם.

ארטם ואולין, האוקראיני בן ה-30, נעצר בפולין בעקבות בקשת הסגרה מצד השלטונות האמריקנים. ואולין נחשף אחרי שהסוכנים שחקרו את הפרשה זיהו קשר שלו לחשבון iTunes שבעליו השתמש בכתובת המייל [email protected], ולאחר שהתברר לחוקרים כי כתובת ה-IP שדרכה נעשה החיבור ל-iTunes היא אותה אחת ששימשה גם לחיבור המפעיל לעמוד הפייסבוק (Facebook) הרשמי של KAT.

KAT - KickassTorrents

KAT – KickassTorrents

מתקפה נוספת על חופש הזכויות של משתמשי האינטרנט

יום לאחר המאסר הוסר אתר הטורנטים מהרשת. בכניסה אליו נתקלים הגולשים בהודעה, שמפנה אותם לחתימה על עצומה, ובה נאמר: "הבוקר נעצר מייסד אתר kat.cr בפולין. זוהי מתקפה נוספת על חופש הזכויות של משתמשי האינטרנט ברחבי העולם. אנו חושבים שזו חובתנו שלא לעמוד מנגד, אלא להילחם בכדי לתמוך בזכויותינו".

"בעולם שמתקפות טרור הופכות בו לעניין שבשגרה, כשארגונים גלובליים מוצפים בכספים בעוד שמיליונים מתים ממחלות ורעב, האם הטורנטים הם מה שדורש תשומת-לב כה רבה? האם אתם באמת חושבים שהקרב הזה כה חשוב עד שאתם משקיעים דווקא בו כל כך הרבה כסף ומשאבים? האם אתם באמת חושבים שמדובר בנושא האמיתי שבו יש לטפל כעת? אנחנו לא".

יותר מ-16 מיליון דולרים מתחילת שנת 2016

התובעים בארצות הברית טוענים, לעומת זאת, כי הסיבה למעצרו של ואולין בפולין ולבקשת הסגרתו לארצות הברית, היא הלבנת כספים ויצירת רווח משיתוף תכנים בלתי חוקיים – סרטים, מוזיקה, משחקים וסדרות – בהיקף של מעל מיליארד דולר.

בהודעת משרד המשפטים על המאסר, אמרה העוזרת לתובע הכללי, לסלי קולדוול, כי להערכת התביעה שווי האתר גדול מ-54 מיליון דולרים, ולדבריה ההכנסות השנתיות שלו נעו בין 12.5 ל-22.3 מיליוני דולרים וזאת, כפי שהגדירה התביעה את הדברים "הערכה שמרנית מאוד". אתר Der-Yeghiayan העריך בנוסף כי הכנסות השנתיות של KAT מפרסום עמדו על יותר מ-16 מיליון דולרים מתחילת שנת 2016.

על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט בשיקגו בבקשה למעצרו והסגרתו של ואולין, אתר KAT התנהל באופן בלתי חוקי במיוחד כשאפשר את שיתופם של סרטים בזמן שאלו עדיין הוקרנו בקולנוע.

בין היתר הציגו החוקרים את הסרטים "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" ו"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", שאותם הורידו מהאתר במהלך החקירה, באותה עת שבה סרטים אלה כיכבו על האקרנים. התובעים האשימו באופן רשמי את החשוד בעבירות של קשירת קשר לביצוע הפרת זכויות יוצרים, בקשירת קשר לביצוע הלבנת הון, ובשני סעיפים של הפרת זכויות יוצרים פלילית.

בדיווחו על הדברים מתאר Der-Yeghiayan גם כיצד הייתה זו אפל (Apple) שסיפקה עותק של חשבון הדואר האלקטרוני של ואולין, שכלל את המידע המפליל אודותיו. למרבית האירוניה, ייתכן שאלמלא ההורדה של התוכן החוקי לגמרי (בתשלום) מ-iTunes – חנות התוכן המקוונת של אפל – אולי היה ואולין עדיין אדם חופשי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים