מעבדת הניידים של פייסבוק מאפשרת לבדוק קוד על אלפי טלפונים בו-זמנית

הרשת החברתית מעדכנת אפליקציות כל הזמן, ויודעת שאינה יכולה להרשות לעצמה להציג רגרסיות בשוגג בביצועים או כוח, לכן היא מפעילה מעבדת בדיקה מיוחדת כדי לאתר כאלו מבעוד מועד

עובדי המדינה יוכלו לדבר ולגלוש בזול. צילום: BigStock

שוק הניידים מוצף בעשרות אלפי מכשירים שונים, ופייסבוק (Facebook) רוצה שאפליקציות שלה יפעלו בצורה חלקה על כל אחד ואחד מהם – עם כל שילוב של מערכת ההפעלה וחיבור רשת.

בהתחשב בכך שהרשת החברתית דוחפת קוד חדש כל הזמן, זוהי משימה מרתיעה, אז בכדי להתמודד עם האתגר, בנתה החברה ממאנלו פארק מעבדת מכשירים ניידים, יחד עם מערכת מתלים מובנית, במרכז הנתונים שלה באורגון.

במקום ניצבים 60 מתלים, אשר מחזיקים 32 טלפונים כל אחד. כך בוחנת החברה 1,000 טלפונים בו-זמנית, ומשווה עדכוני אפליקציות – כולל של אפליקציית פייסבוק, Messenger ואינסטגרם (Instagram) – לגרסה הקודמת. הבדיקה מתרכזת באופן ספציפי בכל רגרסיה שעלולה להתגלות בביצועים או כוח.

מענה גם למשתמשים באינטרנט בפעם הראשונה

ביום ג' האחרון, הסביר אנטואן רברסאט, מהנדס ייצור של פייסבוק, כי הענקית  לא חושבת רק על 1.5 מיליארד המשתמשים הקיימים שלה, אשר יותר ויותר מהם מתחברים לרשת באמצעות הטלפונים שלהם, אלא גם חושבת על מיליארדי אנשים ברחבי הפלנטה שמשתמשים באינטרנט בפעם הראשונה בחייהם.

"החשיבה שלנו הייתה להגיע לשווקים המתעוררים ולקבל טלפונים שנמצאים בשימוש קבוע בהם", אמר רברסאט שהסביר כיצד הצוות הקטן שמפעיל את המעבדה הניידת בוחר איזה טלפונים לבדוק. מדבריו מתגלה כי בנוסף לטלפונים הפופולריים, גם בשווקים מתעוררים וגם בארצות הברית, הצוות בודק גם טלפונים מתקדמים.

בונים מתכונים

לכל מתלה יש נקודת גישה אלחוטית ומצלמה, המאפשרים למהנדסי פייסבוק לקבל הבנה ויזואלית של איך אפליקציה מעודכנת משפיעה על המכשיר. כל מתלה מחזיק 32 טלפונים, משום שזה המספר של מכשירים שיפעל באופן עקבי על רשת Wi-Fi אחת.

הצוות של רברסאט לא יכול להסתמך על אותם מתלים שבהם הוא משתמש לצורך השרתים בדטה סנטר, כי אות ה-Wi-Fi במתלה אחד מפריעה לאות במתלה הבא. כתוצאה מכך, בנו הצוות מתלים משלהם, מצופים בקצף בידוד ונחושת על התפרים הפנימיים, בכדי שיוכלו לתפקד כתאי בידוד אלקטרומגנטים.

על מנת לבדוק מכשירים של אפל (Apple), מתלה מצויד בשמונה מחשבי Mac Mini המחוברים לארבעה מכשירי iPhone כל אחד, ואלו מעבירים את הטלפונים התקנה, בדיקה, או הסרה של יישומים.

לצורך בדיקות אנדרואיד,  משתמש הצוות של פייסבוק בארבעה שרתי Leopard OCP לכל מתלה, אשר מחוברים לשמונה מכשירי אנדרואיד כל אחד. הצוות רצה גם עקביות בתחום התוכנה, אז אנשיו בנו כלים – או ליתר דיוק, הם בונים "מתכונים" באמצעות Chef כלי ניהול התצורה – על מנת לשמור טלפונים במצב עקבי באמצעות בדיקות.

להכפיל את צפיפות המתלים

במבט קדימה, אומר רברסאט שהקבוצה רוצה להכפיל את הצפיפות של המתלים, ולאפשר לכל אחד להחזיק 64 טלפונים. הגשמת היעד הזה כרוכה בכמה אתגרים, כגון שמירה על מרווח אוויר של כ-1.2 מטרים בין הטלפונים ונקודת הגישה האלחוטית, על מנת להבטיח שהאות נחלש מספיק.

כמו כן, החזקת יותר טלפונים תהיה קשה מכיוון שהקבוצה רוצה לבדוק טלפונים בגורם-צורה גדול בשנה הבאה. בינתיים, הצוות גם רוצה לראות את מתכוני ה-Chef שלו נותנים תמיכה טובה יותר ל-iOS.

בסופו של דבר, פייסבוק מעוניינת בקוד פתוח, הן בעיצוב החומרה של מתלי הבדיקות שלה, והן במתכוני ה-Chef שבהם היא משתמשת בכדי לשלוט במכשירים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים