האם אמזון תצליח להשתחל בין חמש הענקיות בארצות הברית?

הקמעונית המקוונת הגיעה כמעט לשווי העומד על 350 מיליארד דולרים ● אם תצליח להעפיל לשם היא תיכנס לתחתית הרשימה המכובדת של הענקיות המככבות במסחר, ששווי השוק שלהן הוא הגדול בארצות הברית

אמזון. סקירות מזויפות

שווי השוק של אמזון (Amazon) התקרב בפעם הראשונה אתמול (שבת) כפסע ל-350 מיליארד דולרים, ועכשיו מטרה חדשה נוספה לאלו המסומנות על לוח החברה. היעד הנוסף – להפוך את החברה לנוכחת בחמישייה הפותחת של רשימת החברות האמריקניות שוות הערך ביותר.

המניות של אמזון החלו עולות בעקבות הדו"ח הרבעוני הראשון שיצא בשלהי אפריל, והיו עדיין גבוהות גם בחודש מאי, לפני האטה שחוו בחודש האחרון, ביוני.

אבל ענקית המסחר האלקטרוני (e-commerce) מטפסת מחדש מאז מכירת החיסול שלה לאחר הברקזיט (Brexit). מניות הענקית הגיעו לכמעט 8% בשבוע וחצי האחרונים, ורווחים אלה העמידו את שווי השוק של אמזון על 347.5 מיליארדי דולרים ביום ו' – כפסע מברקשייר (Berkshire), חברת האחזקות הענקית שבשליטת המיליארדר וורן באפט, שמשרדיה ממוקמים באומהה, נברסקה – אשר שוויה נאמד ב-349.7 מיליארד דולרים, כך על פי נתוני FactSet.

החברה של באפט לא נשרה מרשימת חמש החברות הגדולות בארצות הברית כבר למעלה משלוש שנים. אם אמזון תעבור את ברקשייר, תהיה זו עדות נוספת לדומיננטיות של תחום הטכנולוגיה גם בשוק ההון.

אפל, גוגל, מיקרוסופט ואולי גם פייסבוק

שלוש החברות הגדולות ביותר בשווי השוק שלהן בארצות הברית כוללות את אפל (Apple) ששווייה עומד על 525.5 מיליארדי דולרים; החברה האם של גוגל (Google) אלפבית (Alphabet) עם שווי שוק של 485.5 מיליארדי דולרים; ומיקרוסופט (Microsoft) אשר לה שווי שוק של 403.9 מיליארדי דולרים. רביעית ברשימת שווי השוק היא אקסון מובייל (Exxon Mobil). לאמזון יש קצת עבודה לעשות בכדי להגיע לענקית הנפט ששווי השוק שלה הוא 385 מיליארד דולרים.

אם לוקחים בחשבון כיצד מניותיה זינקו גבוה בעקבות הדו"ח לרבעון הראשון שלה, הרי מי שלא כדאי לזלזל בה כמועמדת טבעית לכניסה לרשימה בעתיד – ואולי הרבה יותר קרוב משאפשר לשער – היא פייסבוק (Facebook) שכרגע שווי השוק שלה הוא 331.3 מיליארדי דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים