זוהר פרל, NessPRO: "כל ארגון הוא מפעל לייצור תוכנה"

לדברי פרל, מנהל חטיבת CA ישראל ב-NessPRO, "הטרנספורמציה הדיגיטלית היא לא עוד באזז, אלא מהות תהליכית, אמת עסקית - כולם מדברים על זה, וזה גם נכון"

זוהר פרל, מנהל חטיבת חטיבת ברודקום-תוכנה ב-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס וסמנכ''ל בכיר בנס. צילום: ניב קנטור

"כל ארגון אינו מייצר רק את מה שהוא חושב שהוא מייצר, אלא גם תוכנה. על כל ארגון להפנים כי הוא מפעל לייצור תוכנה – ושם נדרש שיהיה מוקד שימת הלב שלו". כך אמר זוהר פרל, מנהל חטיבת CA ישראל ב-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, וסמנכ"ל בכיר בנס.

פרל דיבר בפתח כנס אותו ערכה חטיבת CA ישראל ב-NessPRO למנהלי IT במגזר הציבורי-ממשלתי. הכנס – The Public Sector Embraces Digital Transformation, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב') במלון ממילא בירושלים.

לדברי פרל, "הטרנספורמציה הדיגיטלית היא לא עוד באזז, אלא מהות תהליכית, אמת עסקית. כולם מדברים על זה – וזה גם נכון. עברו הימים בהם נשאלה השאלה האם ארגונים עושים טרנספורמציה לדיגיטל – או שהדיגיטל הוא זה שעושה טרנספורמציה לארגונים. הטרנספורמציה היא הנורמלי החדש, וזה קורה בלא הרף. אי אפשר לעשות שינוי ואז לנוח ולשבת על זרי הדפנה, מדובר על שינוי מתמשך. אין הגעה למנוחה ולנחלה".

הלב הפועם של כל ארגון

במסגרת שינוי התפיסה לפיה כל ארגון הוא יצרן תוכנה, אמר פרל, "יש כמה מושגים הקשורים לשינוי: כלכלת האפליקציות, מפעל לייצור תוכנה ועולמות התוכן של CA".

מושג כלכלת האפליקציות, אמר פרל, "הוא כלכלת האלגוריתם עליה מדברת גרטנר (Gartner). בסוף, אנו מתכוונים לאותו דבר, למפעל הדיגיטלי – מפעל התוכנה. זה אשר מחבר בין הצרכים, הדרישות והתוצרים שעונים עליהם. הדבר נעשה על ידי צמצום המחסומים שבין הצרכים והרעיונות – לבין התוצאות. כך, כל אחד הוא חלק מאותו מפעל, המקבל דרישות – ובאמצעות התוכנה מממש דרישות אלה לתוצרים. אלה נשלחים ללקוחות, ובמגזר הציבורי – לאזרחים. כך, התוכנה היא הלב הפועם של כל ארגון".

CA, סיכם פרל, "היא חברת תוכנה מ-10 הגדולות בעולם, בעלת מחזור מכירות שנתי של יותר מארבעה מיליארד דולר. היא הבינה את השינוי שקרה בעולם, ונערכה לקראתו, הן פנימית, והן בשינוי ההיצע שלה ללקוחותיה הארגוניים. לכן היא מספקת כלים המאפשרים לייצר פתרונות תוכנה, ניהול IT ואבטחת מידע, עם כלים סביב תפיסות DevOps ואג'ייל, עם ניהול מערכות בתוך הארגון. כך, כיום מחצית מהכנסותיה באות מאספקת פתרונות לעולם ה-IT החדש".

ליצור חוויית שימוש

מאיר אדלר, CTO בחטיבת CA ישראל, NessPRO, אמר כי "נדרש לקחת רעיון עסקי, ולטפל בו בשלושה מימדים: מהירות, אמינות, אבטחה, ואת כל זה לעטוף בחוויית משתמש". המטרה, אמר "היא לקחת רעיון, לזקק אותו במפעל (פיתוח) וליצור חוויית שימוש".

אדלר המחיש את השינויים שקרו בשנים האחרונות: "אובר (Uber) שינתה את הדרך בה צורכים שירותי הסעה; Airbnb שינתה את הדרך לצריכת דירות וביצוע חופשות; פייסבוק (Facebook) שינתה את הדרך בה משתפים מידע".

מאיר אדלר, CTO בחטיבת CA ישראל, NessPRO. צילום: ניב קנטור

מאיר אדלר, CTO בחטיבת CA ישראל, NessPRO. צילום: ניב קנטור

אדלר הביא דוגמה לאופן בו ענקית הקמעונאות TESCO השתמשה בתוכנה באופן חדשני לטובת הגדלת ההכנסות שלה, בלא להשקיע בנדל"ן. החברה, סיפר, יצרה חווייה של חנות וירטואלית בתחנות רכבת, שם פרסו תמונות של מדפים, כשליד כל מוצר יש בר-קוד המאפשר לסרוק את המוצרים. כאשר הצרכן מסיים את עבודתו, המוצרים שנרכשו מחכים לו בבית.

"הם לא השקיעו שקל במוצרים, ברצפות ייצור או בחנויות", אמר אדלר, "רק פיתחו אפליקציות. המשפיעים העיקריים של הארגונים הם הלקוחות שלנו – לכן החווייה היא שם המשחק".

"המשימה העיקרית של המנמ"ר בארגון שלו כיום, היא לתת מענה לביזנס בצורה מהירה, לספק מוצרים ושירותי IT בזריזות, כך שהוא ימשיך להיות רלוונטי לארגון ולא יעסוק כל היום בתחזוקה של ה-IT", אמר אדלר.

"המנמ"רים נדרשים לאמץ את כלכלת האפליקציות, וכאשר הם יעשו זאת – הארגונים שלהם ירוויחו מכך באופן מיידי. כל היבט בחיינו מושפע מהתוכנה, שדוחקת לאט לאט את החומרה. כלכלת האפליקציות מניעה ארגונים להגדיל את השקעותיהם בתחום, להפוך את הפיתוח ליותר פנימי, 'בבית', ולהנפיק מדי שנה יותר יישומים, שהם מוכווני לקוח".

CA, סיכם אדלר, "מספקת כלים לסביבת ה-DevOps, אשר מאפשרים למנמ"ר בארגון ולאנשי צוותו, לתת מענה מהיר לדרישות העסקיות בארגון, ולטייב את סביבות הפיתוח השונות, בין אם הפיתוח נעשה בתצורת 'מפל מים', ובין אם באג'ייל. CA מסייעת גם לסביבת הפיתוח וגם לסביבת PrePro, טרום הייצור, וגם לסביבת הייצור. בדרך זו, המערכות מגיעות מטויבות יותר ונקיות יותר. מימוש כלים של CA מאפשר למנמ"ר בארגון לתת מענה להיבטים העסקיים בארגונו, ולעשות זאת בצורה מהירה ויעילה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים