מהן ההפתעות שאפל מתכננת להכניס ל-App Store?

הענקית הודיעה על הכנסת מספר שינויים גדולים לחנות האפליקציות, בכללם חלוקה שונה בנתח הרווחים למפתחים, הבטחה לאפשרות לחשיפה גדולה יותר לתכנים והזדמנות הוגנת יותר למפתחים קטנים

מפתיעה. App StoreStore

שינויים מרחיקי לכת עומדים להתבצע בחנות האפליקציות של אפל (Apple App Store) תחת שרביטו של פיליפ שילר, סגן נשיא בכיר לשיווק עולמי בחברה.

השדרוג כולל שיפורים משמעותיים בחיפוש, גישה מבוססת מנוי לכל המפתחים, והשינוי הדרמטי מכל – הן למשתמשים והן למפתחים – מודעות שיופיעו כאשר מחפשים תוכן.

כיום 65% מההורדות של אפליקציות iOS מגיעים ישירות מחיפושים בחנות, כך על פי אפל. משמעות הדבר היא שלאפליקציות שאינן מופיעות גבוה בתוצאות החיפוש, התחרות קשה במיוחד. בקרוב, לאחר השינוי, הן יוכלו לקנות את הנראות שלהן.

אפל אמרה השבוע כי בסתיו הקרוב תשיק מודעות חיפוש ב-App Store, וכי בשבוע הבא היא מתכננת להציג גרסת בטא למפתחים בכנס המפתחים העולמי שלה בסן פרנסיסקו (Worldwide Developer Conference in San Francisco).

פיליפ שילר, סגן נשיא בכיר לשיווק עולמי באפל. צילום: יח"צ

פיליפ שילר, סגן נשיא בכיר לשיווק עולמי באפל. צילום: יח"צ

החברה מקופרטינו התנגדה ארוכות להכנסת מודעות ל-App Store שלה, אך כעת היא מאמינה שמשתמשי האינטרנט התרגלו לתופעה, כך על פי ראיון עם שילר שקיים The Verge. אפל אומרת כי תפרסם לכל היותר מודעה אחת בחלק העליון של תוצאות החיפוש, שיופרד לאגף "מודעות" אשר יופיע על רקע כחול באותיות קטנות מול שם ספקית התוכן. למפתחים – אשר יוכלו להתמקד בקבוצות משתמשים ספציפיות – יתאפשר להגדיר תקצוב יומי למודעות והם ישלמו רק כאשר משתמשים ילחצו על המודעות שלהם. בעבור משתמשים בני 13 ומטה ולא יוצגו כל מודעות.

המפתחים ירוויחו יותר

ומה עוד? אפל פותחת בנוסף הרשמות ליישומים לכל קטגוריות המוצרים, ומספקת למפתחים יותר אפשרויות למכירת היישומים שלהם ודרכים נוספות ליצירת הכנסות.

שינוי מהותי אחר הוא עניין דמי המנוי. נכון לעכשיו, אפל גוזרת 30% אחוזים מדמי המנוי ב-App Store, אבל על פי השינוי הנוכחי, אם לקוח נשאר מנוי על השירות במשך שנים מרובות, אפל תחתוך רק 15%, ותניח את 85% הנותרים למפתחים. החישוב החדש עובד פר לקוח, כך שללקוחות המנויים על נטפליקס (Netflix) דרך אפל, תשלם נטפליקס לענקית הטק 30% במהלך השנה הראשונה ו-15% בשנה השנייה.

אבל מה עם מפתחים קטנים? בריאיון שהעניק ל-Loop Insight התעקש שילר: "החנות שלנו לא למכירה", והדגיש שהמערכת תהיה הוגנת גם ליזמים קטנים. עוד אמר שילר כי "חשבנו על איך לעשות את זה בזהירות, באופן שבראש ובראשונה יגרום ללקוחות להיות מרוצים". שילר הוסיף והבהיר כי הוא מאמין שהמערכת למכרז המודעות בחיפוש ב-App Store תהיה "הוגנת למפתחים והוגנת במיוחד בעבור מפתחי אינדי".

לאורך השנה האחרונה, ותחת הנהגתו של שילר, ה-App Store משתפר בהתמדה, וזאת עוד אפילו בטרם השינויים שהוכרזו אתמול (ד'). תהליך ביקורת היישום אורך רק יומיים, אגפי אפליקציה חדשים, כמו Best ,New Apps מתעדכנים על בסיס קבוע יותר, ולשילר יש צוות סודי אשר חוקר שינויים שיכולים לספק שיפורים נוספים לחנות.

אפל מתכננת להתחיל להכניס את השינויים האלה בתוך מספר חודשים, אולם המודעות יהיו זמינות כחלק מתכנית בטא כבר מיום ב' הבא. מנויים יהיו נגישים למפתחים, כאמור, בסתיו, ואילו אפליקציות קיימות יזכו כבר החל מה-13 ביוני בחלוקה החדשה וההוגנת יותר בהכנסות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים