הילרי קלינטון הפרה את כללי מחלקת המדינה

ממצאיו של דו"ח בנושא המיילים הממשלתיים ששלחה קלינטון מהשרת הפרטי שלה, חמורים ביותר ● המפקח הכללי של הסוכנות גם גילה כי הנציגה המובילה של הדמוקרטים לנשיאות סירבה להיחקר בנושא

הקורבן: הילרי קלינטון. צילום: BigStock

השימוש של הילרי קלינטון בדואר האלקטרוני הפרטי שלה לענייני הממשלה, שהתקיימו דרך שרת פרטי בביתה שבניו יורק בזמן כהונתה כמזכירת המדינה, נבדק בחקירות שונות ורבות. כעת מתפרסמים ממצאיו של דו"ח מטעם מחלקת הביקורת במשרד החוץ האמריקני שקובעים – קלינטון הפרה והתעלמה מנהלים כשהחליטה להשתמש בכתובת המייל פרטית שלה לביצוע תכתובות במסגרת תפקידה.

למרות שיותר מ-2,000 מכתבים מסווגים הוסרו משרת הדואר האלקטרוני הפרטי של קלינטון, נשיא ארצות הברית ברק אובמה טען עוד באפריל האחרון כי מזכירת המדינה שלו לשעבר, בחיים לא הייתה עושה במכוון משהו שיעמיד את ארצות הברית בסיכון.

"חולשות מערכתיות ארוכות טווח הקשורות לרשומים האלקטרוניים ולתקשורת שהתקיימו בתוך לשכת המזכירה חרגו בהרבה מתקופת כהונתה של מזכירת המדינה", נכתב בדו"ח. "לכל הפחות, מזכירת המדינה קלינטון צריכה הייתה להעביר את כל הודעות הדואר האלקטרוני הנסובות סביב עסקי מחלקת המדינה לפני שעזבה את שירותה בממשלה, ומכיוון שלא עשתה זאת היא לא פעלה בקנה אחד עם הנהלים של המחלקה שיושמו בהתאם לחוק הרשום הפדרלי", הוסיף ופירט הדו"ח.

בדו"ח נכתב גם כי קלינטון והסגנים שלה, כולל שריל מילס, ג'ייק סאליבן והומא עבדין, סירבו להיחקר על ידי המפקח הכללי, כך טוען Politico. על פי הפרסומים בדו"ח, קלינטון גם לא פנתה כנדרש אל קציני אבטחת המידע לצורך קבלת תמיכה טכנית כי ידעה שלא הייתה זוכה לאישור לפעולה שכזו בשל סיכוני אבטחת מידע גדולים מדי.

ה-FBI מצידו ממשיך לנהל חקירה בפרשה, אבל עוד בטרם הצגת מסקנותיו, הדו"ח של מחלקת הביקורת במשרד החוץ האמריקני בהחלט מספיק לעת עתה כדי להטיל דופי בקלינטון ולפגוע באופן שעדיין לא ניתן להערכה במערכת הבחירות שבה היא נחשבת מזמן לזמן כפייבוריטית לנשיאות ארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים