פייסבוק יצאה קטנה: סירבה לכלול מודעה עם אישה במידות גדולות

הרשת החברתית פסלה קמפיין של ארגון פמיניסטי שביקש לקדם פאנל בנושא פמיניזם ושומן ● לאחר מחאה נרחבת, הרשת החברתית התנצלה

החיים והמוות בידה של פייסבוק

פייסבוק (Facebook) החליטה להסיר תמונה של דוגמנית אוסטרלית למידות גדולות ולא אפשרה למפרסם לקדם את הפוסט, מאחר שעל פי החברה, היא משדרת "דימוי גוף לא רצוי". עם זאת, לאחר שספגה על כך ביקורת רבה, הרשת החברתית התנצלה.

הקבוצה הפמיניסטית האוסטרלית Cherchez la Femme (חפש את האישה) ביקשה לקדם את הפוסט, שמפרסם פאנל על פמיניזם ושומן וכולל תמונה של הדוגמנית טס הולידיי לבושה בביקיני.

עם ההחלטה על הסרת המודעה מסרה פייסבוק ל-Cherchez la Femme כי היא "לא תואמת את מדיניות הפרסום" של הרשת החברתית. "אסור להציג בפרסומות מצב בריאותי או דימוי גוף לחלוטין לא רצויים", נכתב. "פרסומות כגון אלה לא רצויות כי הן גורמות לאנשים להרגיש לא טוב עם עצמם. במקום זה, אנחנו ממליצים להשתמש בתמונה שמראה פעילות רלוונטית, כמו ריצה או רכיבה על אופניים".

אלא שבארגון הפמיניסטי טוענים שהפאנל, ועימו המודעה, מציגים את נושא ההתייחסות לדימוי הגוף באור שונה. "פייסבוק התעלמה מהעובדה שהאירוע שלנו עתיד לדון בנושא דימוי הגוף בצורה חיובית ובמקום זה הגיעה למסקנה שאנחנו רוצים לגרום לנשים להרגיש רע עם עצמן, על ידי פרסום תמונה של אישה שמנה נהדרת", נמסר מ-Cherchez la Femme.

במידה גדולה ומהממת. טס הולידיי. צילום: מתוך המודעה

במידה גדולה ומהממת. טס הולידיי. צילום: מתוך המודעה

"ההחלטה של פייסבוק – נוראית ומעליבה"

לדברי ג'סאמי גלסון, מנהלת במשותף של הארגון, היא הייתה המומה מהשפה בה השתמשה פייסבוק עד כדי כך שהיא לא ידעה איך להגיב. "הייתי עצבנית מאוד ולא היה ביכולתי להתמודד עם זה", ציינה. "אנחנו חושבות שזה נוראי ומעליב. נשים שמנות יכולות להיות, כמובן, נחשקות כמו כל אחד/ת אחר/ת".

בינתיים, כאמור, פייסבוק התנצלה והבהירה שהתמונה מתאימה למדיניות שלה. "הצוות שלנו בוחן מיליוני תמונות בפרסומות בכל שבוע", נכתב בהצהרה מטעם החברה, "ובכמה מהמקרים אנחנו מתייחסים למודעות בצורה לא נכונה. אנחנו מתנצלים על התקלה והודענו למפרסמים שאנחנו מאשרים את המודעה שלהם".

אלא שגלסון לא מסתפקת בהתנצלות של פייסבוק ומקווה שהחברה תשנה את המדיניות שלה. לדבריה, "הם פשוט צריכים להבין שאפשר להשתמש בתמונות של נשים שמנות כדי לשווק נשים שמחות. מה עם המקרים שלא מגיעים לתקשורת? אני בטוחה שהם עשו דברים דומים ולא ראויים באלפי מקרים אחרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים