זאב בילסקי, ראש העירייה: "רעננה הופכת לעיר מפתח בתחום ההיי-טק"

ועידת ההיי-טק של רעננה, שתתקיים בסוף יוני במתחם העסקים של העיר, תעמוד בסימן מיקומה כבירת ההיי-טק של ישראל, ותעסוק בנושא הרופא הדיגיטלי

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה. צילום: קובי קנטור

הוועידה השנתית הרביעית של בכירי ההיי-טק, שתתקיים בסוף החודש הבא ברעננה, בהפקת אנשים ומחשבים, תעמוד השנה בסימן הרופא הדיגיטלי ומיקוד העיר כבירת ההיי-טק של ישראל. יצוין כי הוועידה היא האירוע המרכזי בחודש יוניטק, שנערך בעיר זו השנה הרביעית ברציפות.

האירוע יכלול שלושה מושבים מרכזיים: הראשון יעסוק ברעננה כמוקד משיכה למגזר הרפואי, השני ייסוב סביב מקומה של העיר כיעד אטרקטיבי לפעילות של חברות טכנולוגיות ולעובדים, והשלישי יהיה מושב מיוחד לציון שיתוף הפעולה בין ליטא לעיריית רעננה, בהשתתפות משלחת של בכירים מהמדינה הבלטית, שתגיע במיוחד לכנס.

המושב שיעסוק בנושא הרופא הדיגיטלי ידגיש את שיתוף הפעולה בין הארגונים הרפואיים לחברות ההיי-טק. ישתתפו בו בכירים מהמגזר הרפואי בארץ והוא יתקיים תחת הכותרת "ההיי-טק משנה את השיקום והטיפול בכל זמן ובכל מקום".

לא מכבר נערך ברעננה מפגש של פורום מדיקל, בהשתתפות גורמים בכירים מחברות בתחום, קרנות הון-סיכון ושירותי בריאות הפועלים בעיר. ואחת המסקנות שעלו ממנו הייתה שיש צורך לחזק את שיתוף הפעולה בין חברות טכנולוגיות לחברות מדיקל, כדי למנף את הערך הקיים במערכות הבריאות.

רעננה – מוקד משיכה לחברות בתחום הרפואי

באחרונה הפך אזור העסקים של רעננה למוקד משיכה עבור חברות בתחום הרפואי. טבע הכריזה כי תבנה את הקמפוס המרכזי שלה במקום, אסותא מקימה בו מרכז רפואי, והחברות אלי לילי ישראל וסנארה ונצ'ר פיליפס צפויות אף הן להתמקם בו. הן מצטרפות לבית איזי שפירא, שמפעיל בעיר מרכז מחקר בנושא טיפול ושיקום, ולבית לוינשטיין, שמהווה מרכז ידע בינלאומי.

המושב השני יעסוק באטרקטיביות של רעננה לחברות בענף ההיי-טק, כמו גם בחיבור בין נדל"ן, טכנולוגיה ואיכות חיים. אחד הנושאים שיועלו במושב זה הוא כיצד משכנעים עובדים לעבור לעבוד ברעננה, ואיך משכנעים יזמים להקים חברות היי-טק חדשות בעיר.

במסגרת המושב ייערך פאנל של מנכ"לי חברות היי-טק הפועלות ברעננה. גם בעידן האינטרנט, חברות מחפשות קרבה גיאוגרפית לחברות אחרות כמותן, לספקים ולחברות גלובליות. במילים אחרות, הן מחפשות קהילת היי-טק שתאפשר למנף ולהעצים את הפעילות שלהן. המושב יעסוק בנושא זה ויפורטו בו תוכניות התשתית העתידיות ברעננה, שצפויות להפוך את העיר לנגישה עוד יותר, לכל אמצעי התחבורה.

במושב השלישי יתארחו בכירים מממשלת ליטא ונציגי חברות טכנולוגיות מהמדינה, שיבואו לארץ על מנת לבדוק השקעות ושיתופי פעולה עם חברות שפועלות ברעננה בכלל ובמתחם העסקים שלה בפרט.

הוועידה תהיה שיאו של חודש אירועי יוניטק בעיר, הנערכים זו השנה הרביעית ברציפות באזור התעשייה שלה – קריית אתגרים. האירוע מתקיים ביוזמת מנהלת העסקים רעננה והוא יכלול עשרות אירועים עבור קהילת ההיי-טק והקהל הרחב. בין האירועים, יתקיימו מיט-אפים בנושאים מקצועיים, מפגשי העשרה, הרצאות לעסקים קטנים, יריד יזמים, אירוע ספיד דייטינג בתחום המדיקל, סדנאות לילדים ולציבור הרחב, ואף אירועי תרבות וקולינריה.

"אין רשות מקומית בישראל שלא חולמת למשוך אליה חברות מתעשיית ההיי-טק, אבל נראה שרעננה עלתה על הגל הנכון, עם 250 אלף מ"ר בתהליכי בנייה, הקמה של הקמפוס המרכזי של טבע, הקמה של בית מלון, אקסלרטור המגדלור, חממה לסטארט-אפים ומעבר של חברות היי-טק רבות. כדי לייצר את המשיכה הזו לא מספיק להקים משרדים ולחכות שיתמלאו, אלא יש צורך לייצר סביבה תומכת ותרבות היי-טק", אמר רואי דינוביץ', ראש מנהלת העסקים רעננה.

ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי, ציין כי "אני מזמין את כולם להגיע לכנס ובטוח שכל אחד ואחת מהמשתתפים בו יתרום וייתרם להמשך שגשוגה של פעילות ההיי-טק הענפה בעיר ולפיתוח היזמות בה, וייהנה מהעשרת הדעת בנושאים העדכניים ביותר בענף כיום. רעננה הופכת לעיר מפתח בתחום ההיי-טק בישראל והמפגשים המשותפים בהם לוקחת חלק קהילת ההיי-טק הארצית חשובים במיוחד עבורנו".

למידע נוסף על חודש יוניטק ברעננה לחצו כאן.

לרישום לכנס לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים