גניבת נתונים ופחד מריגול מרחיקים אנשים מהרשת

מחקר חדש שנערך בארצות הברית מצא שהחרדה מפני בעיות האבטחה שעלולות להתלוות לגלישה באינטרנט הובילה אנשים להפחית את השימוש שלהם בה

מי יציל אותנו מהעתיד? צילום: BigStock

אם הדיווחים האינסופיים על מקרי פריצה וגניבת מאגרי נתונים, או על מעקב ממשלתי בלתי נדלה אחרי אזרחים, הכניסו אתכם למצב עצבני ומתוח כשאתם גולשים באינטרנט, אתם בהחלט לא חריגים בתגובתכם.

מחקר מיוחד שניהלה ה-NTIA (ר"ת National Telecommunications and Information Administration) בארצות הברית חושף כי כמעט מחצית מהאמריקנים שנסקרו (ב-41 אלף בתים) הקטינו את היקפי פעילות האינטרנט שלהם בשל חששות לפרטיותם ופחדים מנושאי האבטחה.

כ-29% מהנשאלים נמנעו מביצוע תשלומים כספיים באינטרנט, בעוד ש-26% מנסקרים העידו על כך שוויתרו כליל על קניות מקוונות. מספר דומה של נשאלים החליט להפסיק לפרסם ברשתות החברתיות, ו-19% מהנשאלים אף החליטו שלא להפגין עוד דעות "שנויות במחלוקת" באינטרנט.

מודאגים לגבי הבטיחות האישית שלהם

הדאגות ברובן יותר פרקטיות מאשר פילוסופיות. 63% ממשתתפי הסקר היו מודאגים לגבי גניבת זהות אפשרית ו-45% מהם דאגו בעיקר מהונאה. רק 23% היו חרדים מכך שנותני שירותים מקוונים יאספו את הנתונים שלהם לצרכים שונים, ו-18% מהנחקרים התלוננו והיו מודאגים מאיסוף הנתונים על ידי הממשלה. כמו כן, 13% מהנשאלים היו מודאגים לגבי הבטיחות האישית שלהם.

במלים אחרות – למרות שלהדלפות בנוגע למעקב אחרי האזרחים שסיפק אדוארד סנואודן הייתה השפעה על הציבור, כסף הוא עדיין הגורם המניע בעבור רוב האנשים.

עכשיו מעוניינת ה-NTIA לערוך מחקרים נוספים בכדי לדעת בדיוק מה מתרחש, למרות שהיא כבר סבורה כי יש "חוסר אמון" בכל הנוגע בפרטיות ובביטחון האישי של המשתמשים באינטרנט.

החוקרים מאמינים כי הממשל האמריקני – ואולי גם הממשלות במדינות אחרות – מוכרח להקפיד על מדיניות שתעודד ביטחון, כמו קידומם של אמצעי הצפנה חזקים ודרישת רמה מינימלית של הגנה על פרטיות הגולשים. אם לא ישכיל הממשל לעשות כן, חוששים החוקרים, הדבר עלול לפגוע ב"כלכלה הדיגיטלית" ולהסיג את המדינה לאחור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים