yapQ מדרג את המקומות המעניינים ביותר בעולם

הכירו סטארט-אפ שפיתח אלגוריתם דירוג למקומות תיירותיים, שמתבסס על מידע שנאסף באופן יומי מהרשתות החברתיות ואתרי תוכן רבים בעולם ● זה הזמן לארוז מזוודות

תחום התיירות הינו תחום אשר מצד אחד מייצג הכנסות של מיליארדי דולרים ומצד שני יש בו תחרות רבה אשר דורשת פתרונות חדשים. לתחום התיירות יש הרבה מה להתקדם מבחינה טכנולוגית, וסטארט-אפים ישראלים מציעים פתרונות חדשניים עבורו.

סטארט-אפ אחד כזה הוא yapQ . בשיחה עם רן ביטון-אשל, מנכ"ל ומייסד החברה, הוא מרחיב על הפעילות ואומר כי "yapQ פיתחה אלגוריתם דירוג מתקדם למקומות עניין (points of interest) תיירותיים המתבסס על מידע הנאסף באופן יומי מהרשתות החברתיות ואתרי תוכן רבים בעולם. באמצעות שימוש בטכנולוגיה אותה פיתחה yapQ, אתרי תיירות ונופש מעניקים ללקוחותיהם כלים ומידע נוסף אודות יעדי החופשה ובכך מסייעים ללקוחותיהם בתהליך קבלת ההחלטה, האם לבצע הזמנה או לעבור לאתר מתחרה".


אמדאוס
(Amadeus) העולמית בחרה לראשונה להטמיע טכנולוגיה של חברה חיצונית – yapQ – בפורטל החדשנות שלה, וזאת בכדי לאפשר למפתחים לשלב את הטכנולוגיה של הישראלית ביישומי אינטרנט ואפליקציות מובייל. פורטל החדשנות של אמדאוס הינו הפלטפורמה בה מפתחים עושים שימוש במידע שיש שם כגון חיפוש כרטיס טיסה ובתי מלון, לוחות זמנים של רכבות ועוד.

אמדאוס הינה חברה בינלאומית למתן פתרונות טכנולוגיים לתחום התיירות. החברה מעסיקה למעלה מ-12 אלף עובדים בכ-200 מדינות ברחבי העולם. לחברה מערך טכנולוגי של הפצה והזמנת כל מוצרי התיירות החל מטיסה, בתי מלון, השכרות רכב ועוד. לקוחות החברה הינם חברות תעופה, סוכני נסיעות, שדות תעופה וכיוצא בזה.

לדברי ביטון-אשל, "השירות הושק באירוע האקתון בנושא תיירות שנערך באוניברסיטת אילינוי, ארצות הברית. ההאקתון נתן רוח גבית להשקת השירות, ולווה במספר צוותים אשר השתמשו בטכנולוגיית yapQ כחלק מהמוצרים שפיתחו. המפתחים הישראלים צפויים להיחשף לטכנולוגיה בהאקתון הסטודנטים הגדול בישראל, HackIDC 2016 אשר ייערך במרכז הבינתחומי בהרצליה במאי, אירוע בו אמדאוס הינה נותנת החסות המרכזית."

"אנו רואים באמדאוס כשותף אסטרטגי המאפשר לנו חשיפה לשחקנים חדשים בשוק הבינלאומי וכזירה לבחינת הטכנולוגיה והטמעתה במערכותיה הפנימיות ואצל לקוחותיה", אומר ביטון-אשל. "בנוסף לכך, הידע וניסיון הרב של האנשים עמם אנו עובדים באמדאוס, מאפשר לנו ללמוד על תעשיית התיירות הבינלאומית מכיוונים שונים, ולזהות הזדמנויות לפתרונות טכנולוגיים ועסקיים".

נקודת מבט

yapQ מציעה פתרון חכם שמנתח נתונים שמשמעותיים מאוד עבור אתרי תיירות שמתחרים בהם. תחום התיירות עדיין לא הגיע לבשלות טכנולוגית אם משווים אותו לתחומים מסחריים אחרים, ויש בו פוטנציאל עצום עבור יזמים וחברות.

סטארט-אפים בישראל זוכים להערכה הן בהיבט פתרונות טכנולוגים והן במובן של הערכת שווי ריאלית של חברות, בניגוד למגמה רווחת בעולם של הערכת שווי של סטארט-אפים גדול מדי בתחילת דרכם – דבר שמונע את רווחיות ההשקעה בהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים