מיקרוסופט רוצה להפוך יישומים לחכמים יותר בעזרת בינה מלאכותית

לפי ענקית הטכנולוגיה, בוטים מבוססי אינטליגנציה מלאכותית יהפכו לדרך העיקרית שלנו ליצור אינטראקציה עם יישומים בכל המכשירים ● זה מה שצופן לנו העתיד - והעתיד הזה כבר בעצם כאן

סאטיה נאדלה, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון מיקרוסופט. צילום: קובי קנטור ז"ל

את אירועי הבוקר בכנס Build 2016, שהחל אתמול (ד') בסן פרנסיסקו, פתח מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft) סאטיה נאדלה, שפרש בפני קהל שומעיו את חזונו בנוגע לעתיד של הענקית מרדמונד. נאדלה התנבא כיצד עשוי להיראות המחר של מיקרוסופט, ובינה מלאכותית, כך משתמע מדבריו, היא שם המשחק.

נאדלה התייחס בהרחבה לתכניות ה-AI של החברה שאותן כינה "שיחות כפלטפורמה" (conversations as a platform). היהלום שבכתר הוא כלי חדש בשם Microsoft Bot Framework, אשר יאפשר למפתחים לשלב בוטי שיחה אינטליגנטים מגוונים לתוך האפליקציות של החברה, אשר מציעה חצי תריסר כלים שיעזרו למקודדים ליצור בוטים. אם הכל ילך לפי התכניות, עשויה הוספת הבוטים מבוססי האינטליגנציה המלאכותית לשנות את הדרך שבה כולנו מתקשרים עם האתרים והאפליקציות השונות.

"זה עניין של לקחת את כוחה של השפה האנושית וליישם אותו כך שיחלחל למחשבים שלנו", אמר נאדלה במהלך הנאום. "אנחנו חושבים שהשינוי הזה יכול להיות גדול כמו ההשפעה של ממשק המשתמש הגרפי על שולחן העבודה או של אפשרות המגע על תחום הנייד".

לתפישתה של מיקרוסופט, לעתיד המחשוב יש שלוש זרועות עיקריות: אנשים, סיוע דיגיטלי ובוטים. אם החזון הזה יבוא לידי ביטוי, בוטים מבוססי אינטליגנציה מלאכותית יהפכו לדרך העיקרית שלנו ליצור אינטראקציה עם יישומים בכל המכשירים.

אדם וטכנולוגיה מצטלבים בדרכים חדשות לחלוטין

"אין צורך לחפש יישומים חדשים. אנחנו אמורים להיות מסוגלים להתייחס לכל יישום כאל בוט, הישר מתוך חלון השיחה", אמר נאדלה. בעתיד, על פי מיקרוסופט, נתחיל לראות אדם וטכנולוגיה מצטלבים בדרכים חדשות לחלוטין. "אנשים לאנשים, אנשים לבוטים, אנשים לעוזרים דיגיטליים, ואף סיוע דיגיטלי הפונה לבוטים".

הנאום המרכזי כלל כמה דוגמאות ספציפיות של כלים לשילוב השיחה לתוך יישומים, כמו Skype Bot SDK ו-Cortana Intelligence Suite. בתצוגת הסקייפ (Skype), העוזרת האישית האוטומטית של מיקרוסופט, Cortana, סייעה לגשר על הפער בין המשתמש לבין היישום. באופן אידאלי, בוט יעודד שיחה – אבל ככל הנראה יהיה זה סוג אחר של שיחה מזו שרובנו מכירים. השיחות יכללו זיהוי קול, תמונות, אנימציות, ועוד.

ניסיון להשקת בוטית שיחות מבוססת אינטליגנציה מלאכותית שתפטפט עם גולשים ברשתות החברתיות, שחל בתחילת השבוע הקודם, נחל כישלון צורב. הבוטית, שנקראה טיי, החלה לפעול בטוויטר (Twitter) בשבוע שעבר, ובתוך יום לימדו אותה המשתמשים במכוון מבחר גידופים, קללות ואפילו תכנים מפלים וניאו נאציים, מה שהביא להפסקת פעולתה בתוך כיממה .

החברה כנראה מודעת לכך שעבודה רבה עוד עומדת בפניה לפני שהבוטים ייתפשו ככלי מוכר ושימושי כפי שהם עשויים להיות. "הבנו מהר מאוד שזה לא תלוי בסימן הזה", אמר נאדלה על מאורעות טיי והוסיף, "ולכן קמנו שוב אל לוח השרטוט". ואכן, לפי נאומו של מנכ"לה, ההתרשמות היא כי למרות המהמורות, מיקרוסופט בונה על "שיחות כפלטפורמה" שתשגר אותה שוב ללבותיהם של הצרכנים והמפתחים כאחד ומאמינה באמת ובתמים שהעתיד טמון בבינה המלאכותית.

מפתחים מוזמנים להתרשם ממסגרת הפעולה כאן, ולהתחיל לתכנן החדרת בוטים לאפליקציות שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים