טיי חזרה לחיים – ושוב עשתה בעיות

הרובוטית של מיקרוסופט, שבשבוע שעבר הביעה תמיכה בהיטלר, צייצה הלילה (ד') אלפי הודעות ספאם למשתמשים בטוויטר

טיי של מיקרוסופט. הזויה ממש.

טיי (Tay) שוב עושה בושות: אחרי שבשבוע שעבר היא הודיעה על תמיכה באדולף היטלר ו-"הורדמה" על ידי מיקרוסופט (Microsoft), בוטית הצ'אט החדשה של החברה "התעוררה" הלילה (ד') והספימה משתמשים בטוויטר (Twitter). שליחת הודעות הזבל נמשכה כ-10 דקות, עד שהחשבון שלה הפך להיות Protected.

הרובוטית הצעירה החלה כניסוי של מיקרוסופט למטרות מחקר, כדי ללמוד איך לבצע שיחות בין בוטים לאנשים אמיתיים. אבל כמו כמעט כל בן נוער, טיי מרדה ובשבוע שעבר שחררה הערות גזעניות, בהן תמיכה בצורר הנאצי. בתגובה לכך מיקרוסופט השביתה אותה, אלא שהלילה, כאמור, היא חזרה לחיים.

הפעם, במה שנראה כמו לופ, טיי פרסמה ריטוויטים (ציוצים מחדש) לעצמה ולצייצנים אחרים בהם נכתב "אתה מהיר מדי, תנוח" שוב ושוב ושוב.

מספר הציוצים של טיי זינק במהלך האירוע לכ-100 אלף, אם כי זמן קצר לאחר שהסתיים הוא עמד על 95 אלף – מה שאומר שככל הנראה, היה מי שביצע מחיקה אינטנסיבית של הריטוויטים שלה. לא ברור האם מדובר באנשי מיקרוסופט, טוויטר או אחרים שעשו את זה. כמו כן, לא ידוע מי הפך את החשבון שלה ל-Protected.

כך צייצה טיי את עצמה מחדש לדעת. צילום מסך: חשבון הטוויטר של מאט גריי

כך צייצה טיי את עצמה מחדש לדעת. צילום מסך: חשבון הטוויטר של מאט גריי

דוברת מטעם מיקרוסופט ציינה כי "טיי נשארת אופליין ואנחנו מבצעים התאמות. כחלק מתהליך הבחינה שלה, מישהו הפעיל אותה בטוויטר, בהיסח הדעת, לזמן קצר".

כדי למנוע מקרים כאלה בעתיד, מיקרוסופט הפכה את החשבון של טיי בטוויטר ל-Private וכתוצאה מכך, רק מי שכבר עוקב אחריה יוכל לראות את הציוצים הבאים שהיא תפרסם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים