אורקל תובעת מגוגל תשעה מיליארד דולר

התביעה היא על שימוש לא מורשה ולא תקין מבחינה חוקית בממשקי התכנות של Java לצורך כתיבת מערכת ההפעלה אנדרואיד

תיכף גרסה חדשה. אנדרואיד

אולי הקרב המשפטי בין אפל (Apple) לסמסונג (Samsung) נחשב לעסיסי יותר, אבל בסוף אפריל ייפגשו שוב בבית המשפט אורקל (Oracle) וגוגל (Google) לאחד מקרבות הפטנטים הגדולים ביותר שמכיר השוק, כשאורקל תובעת מגוגל לא פחות מ-9.3 מיליארד דולר בגין מה שהיא טוענת כי מהווה שימוש לא מורשה ולא תקין מבחינה חוקית בממשקי התכנות של Java לצורך כתיבת מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android).

מדובר במשפט שלמעשה נמשך כבר כשש שנים, מאז רכשה אורקל את סן מיקרוסיסטמס (Sun Microsystems) בעסקה שכללה גם את שפת התכנות Java. כמעט מיד לאחר מכן היא תבעה את גוגל על השימוש ב-Java API באנדרואיד, תוך שהיא טוענת שגוגל הבינה שכך היא תוכל להגיע לשוק עם מערכת ההפעלה שלה מהר יותר, וכך תוכל אף להשתלט עליו.

הסכום הנתבע מורכב מכ-475 מליון דולר בגין נזקים ישירים שטוענת אורקל שנגרמו בגלל אי-ביצוע הרישוי לממשקים, וכל השאר, כ-8.8 מיליארד דולר, זהו הסכום שמגיע לה לטענתה מהרווחים שנכנסו לכיסה של ענקית החיפוש מכך שהיא הפיצה את אנדרואיד. בגוגל טוענים לעומת זאת שגם אם הייתה הפרה, ל-Java API יש חלק מזערי בלבד בכל הפרויקט של אנדרואיד, ואם יש נזקים לאורקל, הם לא מסתכמים ביותר מ-100 מליון דולר.

כאמור מדובר בעוד סיבוב, שהפעם ייערך, כמו הראשון, בבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו. במשפט הראשון זיכה השופט את גוגל מטעמים של שימוש הוגן. בבית המשפט לערעורים התוצאה הייתה הפוכה, וכשגוגל פנתה לבית המשפט העליון, זה לא הסכים לדון בעניין אך הורה להחזיר את המשפט לבית המשפט הפדרלי ולהתחילו מחדש. השינוי הוא שכעת כל הגרסאות של אנדרואיד, להוציא האחרונה -מרשמלו, ייכללו בדיון.

הצדדים ייפגשו ב-27 באפריל לדיון קדם משפט, וב-7 במאי הוא אמור לצאת לדרך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים