על אף החשש – מנכ"לית יאהו מצפה להישאר בתפקידה שנה נוספת

במהלך ראיון שהעניקה, סיפרה מריסה מאייר על תוכניותיה עבור פורטל האינטרנט של החברה ● היא ציינה כי "אשמח להמשיך לנהל את יאהו - יש לנו תוכנית אסטרטגית תלת שנתית"

קלולסית. מריסה מאייר. צילום: יאהו, מתוך ויקיפדיה

בזמן שהמלחמה על צמיחה נמשכת בחברה עתירת הבעיות, ושאפילו מכירה אפשרית נשקלת, מריסה מאייר מקווה לשמור על משרתה כמנכ"לית יאהו (Yahoo) לפחות עוד שנה. למנכ"לית, הגוגלית לשעבר, יש תוכנית טרנספורמציה והיא מעוניינת להישאר לצפות בחברה מתאוששת.

לפי דיווח ב-Re/Code, במהלך ראיון שהעניקה בתוכנית של צ'ארלי רוז ברשת PBS, סיפרה מנכ"לית יאהו על תכניותיה עבור פורטל האינטרנט של החברה, ובהקשר אליהן אמרה "אשמח להמשיך לנהל את החברה. יש לנו תכנית אסטרטגית תלת-שנתית".

מאייר, שהצטרפה ליאהו בתפקיד המנכ"לית בשנת 2012, מנהלת מאבק בשתי חזיתות – היא מנסה לשנות את יאהו מחד ולהחזיר אותה "למוטב", ומאידך היא עושה מאמץ לשמר את מקום עבודתה בחברה, לפחות כל עוד היא יכולה. זה לא עומד להיות פשוט כל כך – מלבד העיסוק במכירה, שעלולה להוביל לשינוי בהנהגת העסק, גם משקיעי Starboard Value LP שבדירקטוריון יאהו אינם לטובת השארת מאייר בתפקיד מובילת החברה.

תחזור לצמיחה המתונה והמואצת

מוקדם יותר השבוע, צירפה יאהו את קתרין פרידמן, המנכ"לית לשעבר של מורגן סטנלי (Morgan Stanley), ואת אריק ברנדט, מנהל הכספים הראשי לשעבר של ברודקום (Broadcom) לוועד המנהל של החברה. בחודש פברואר, הסכימה יאהו לדבר על רכישה אפשרית וגם חלקה את תכנית השינוי שלה תוך הכרזה על תוצאות הפעילות של החברה בשנת 2015. לפי השמועות, החברה מסנטה קלרה נמצאת במגעים עם מחזרים פוטנציאליים, בכללם IAC/Interactive ,TPG KKR & Co, וריזון (Verizon) וטיים (Time).

עם זאת, מאייר סבורה כי יאהו תחזור לצמיחה ה"מתונה והמואצת" בשנים 2017-18, תחת תכנית השינוי שלה. במסגרת האסטרטגיה החדשה, החברה תפשט את פורטפוליו המוצרים שלה לכדי שלוש פלטפורמות – חיפוש, דואר ואתר המיקרו-בלוגינג Tumblr – תוך התמקדות בתחומים הספציפיים של חדשות, ספורט, פיננסים ולייף סטייל בלבד. "אנחנו יכולים לראות את התפנית", טענה מאייר בראיון והבהירה כי המפנים בחברת הטק יכולים לקחת "חמש, שש, שבע שנים".

המהלכים בחברה כבר הובילו גם לפיטורים המוניים. לאחרונה הודיעה הענקית על סגירת Yahoo Food, Yahoo Health, Yahoo Parenting, Yahoo Makers, Yahoo Travel, Yahoo Autos ו-Yahoo Real Estate לצורך התמקדות בעסקי הליבה שלה. גם העסקים בדובאי, מקסיקו סיטי, בואנוס איירס, מדריד ומילאנו הסתיימו מבחינת החברה.

"עד סוף שנת 2016, החברה צופה שיועסקו בה כ-9,000 שכירים ופחות מ-1,000 עובדי קבלן. זה מייצג כוח עבודה שהוא בערך ב-42% קטן יותר מזה של שנת 2012", אמרה מאייר, תוך הכרזה על התוצאות הכספיות של החברה. הקיצוצים בכוח העבודה נאמדו ב-1,700 עובדים, או בכ-15% מכוח העבודה הכולל של החברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אני

    מנכ"לית מדהימה ומצויינת starboard סתם מסכסכים , הם מחזיקים פחות מ1 אחוז מהחברה כל התקשורת סתם מלכלכת על מאריסה , הכל בסדר ביאהו , אנשים מצויינים ויצירתיים , החברה תצמח בסוף

אירועים קרובים