לא רק ה-FBI: הממשל האמריקני דרש מאפל לפרוץ ל-12 מכשירי iPhone

בניגוד לבולשת, הדרישה של משרד המשפטים לא קשורה לפיגועי טרור, אלא למעשי פשע אחרים - כך דיווח הוול-סטריט ג'ורנל ● המקרה עשוי לחזק את עמדת המצדדים באפל

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

בעוד שנמשך העימות בין אפל (Apple) ל-FBI בשאלת הפריצה ל-iPhone של אחד המחבלים מסן ברנרדינו, מתברר שזה לא המקרה היחיד בו דורשות הרשויות בארצות הברית מהחברה גישה למכשירים של בעלי טלפונים מתוצרתה. לפי דיווח שפרסם היום (ג') הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), משרד המשפטים האמריקני מעוניין שאפל תספק לו נתונים מ-12 מכשירי iPhone ב-12 מקרים שונים.

העיתון ציין כי בניגוד לטבח בסן ברנרדינו, לא מדובר בבקשות הללו בחקירות של טרור, אלא של מעשי פשע אחרים שבוצעו במקומות שונים בארצות הברית. בדיווח לא צוין באילו מקרים בדיוק מדובר. עוד נכתב כי ברבים מהמקרים, מדובר במכשירי iPhone עם מערכות הפעלה ישנות, שרמת האבטחה בהן נמוכה יותר. הבקשות מסתמכות על חוק מהמאה ה-18.

אפל וה-FBI מנהלים בימים האחרונים "קרב" סביב דרישת הבולשת, שקיבלה הכרה בהחלטת בית המשפט, לאפשר לה גישה למכשיר ה-iPhone של אחד ממבצעי הטבח בסן ברנרדינו, בטענה שזו תסייע לה רבות בחקירה. באפל טוענים מנגד – טענה שמגובה על ידי ענקיות הטכנולוגיה האחרות – שזוהי חציית גבול בכל מה שנוגע לפרטיות וכי היענות במקרה זה עלולה להוות לבקשות וצווים נוספים בעתיד.

עתה, כשמדובר במספר רב של בקשות, עשויה עמדתה של אפל להתחזק, בכלל ובפרט אל מול הטיעון של התומכים בעמדת ה-FBI – למשל ביל גייטס – לפיו מדובר במקרה אחד בלבד ולכן, עליה להיענות לבקשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים