ראש ה-FBI: "אנחנו לא רוצים לפרוץ את ההצפנה של אף אחד"

"כל מה שאנחנו מבקשים הוא סיכוי להבין את ההתנהגות של המחבל", אמר ג'יימס קומי בתשובה להתנגדות אפל להחלטת בית המשפט שמסעירה את ארצות הברית והעולם הטכנולוגי

ראש ה-FBI, ג'יימס קומי. צילום: ה-FBI

ה-FBI לא מעוניין לפרוץ למכשירים של אזרחים ובכלל, החלטת בית המשפט להורות לאפל (Apple) לאפשר לבולשת גישה ל-iPhone של אחד הטרוריסטים מסן ברנרדינו היא לא "ביג דיל" – כך על פי ראש הארגון, ג'יימס קומי.

"אנחנו לא רוצים לפרוץ את ההצפנה של אף אחד או לשנמך את האבטחה של המכשירים", אמר קומי הבוקר (ב', שעון ישראל). הוא טען כי החלטות הנוגעות לביטחון מפני טרוריסטים לא צריכות להיות בידיהם של "תאגידים שמוכרים דברים למחייתם".

לדבריו, "המקרה הזה עוסק אמנם בחפים מפשע שהותקפו בסן ברנרדינו, אבל הוא גם מראה שיש לנו טכנולוגיה חדשה ונפלאה שיוצרת מתח בין שני ערכים שכולנו מעריכים – פרטיות וביטחון".

"כל מה שאנחנו רוצים הוא סיכוי, מגובה בצו חיפוש, לנסות לעלות על קוד ההתנהגות של המחבל, מבלי שזה ייקח עשור", הוסיף קומי.

"אני מקווה שהחבר'ה ייקחו נשימה עמוקה"

החלטת בית המשפט הפדרלי מהשבוע שעבר ממשיכה להסעיר את ארצות הברית, עם קולות בעד ונגד עמדת אפל, המתנגדת לדרישה לאפשר ל-FBI לפרוץ את נעילת המכשיר המדובר. למעשה, מאז התפוצצות הפרשה מחליפות אפל והבולשת הצהרות ביניהן.

כך, בדבריו של קומי הבוקר הוא אמר כי "אני מקווה שהחבר'ה (מאפל – י"ה) ייקחו נשימה עמוקה ויפסיקו להגיד שסוף העולם מגיע, אלא ישתמשו בנשימה הזאת כדי לדבר אתנו".

חלק מהפצועים בטבח בסן ברנרדינו הביעו תמיכה בדרישת ה-FBI, ואף מסרו כי יפנו לבית המשפט בנושא. עורך הדין מטעמם, סטפן לארסון, שהיה בעבר שופט פדרלי, אמר כי "הלקוחות שלי נפלו קורבן למתקפת טרור והם צריכים לדעת למה ואיך זה קרה". לעומתם, ענקיות הטכנולוגיה הביעו בימים האחרונים תמיכה בעמדתה של אפל.

יצוין כי אפל, מצידה, קראה היום לממשל האמריקני לכונן ועדה ממשלתית או פאנל של מומחים להצפנה, שידונו ויחליטו בסוגיות של ביטחון לאומי אל מול פרטיות המידע. החברה כתבה באתר שלה, תחת הכותרת "תשובות לשאלותיכם על אפל וביטחון", כי היא "תשמח לקחת חלק במאמץ שכזה". מדובר במחזור של רעיון שהוצע בעבר, בהקשרים אחרים, על ידי סנאטור מהמפלגה הדמוקרטית וחבר בית הנבחרים מהמפלגה הרפובליקנית, ולא קרם עור וגידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים