ה-FBI ואפל: מי באמת חיבל ב-iPhone של הטרוריסט?

הסאגה ממשיכה: הענקית טוענת שהייתה זו הבולשת עצמה שקלקלה דבר מה ואיפסה את הסיסמה של ה-iPhone, ושעכשיו היא מבקשת פתרון טכני בכדי לתקן את הטעות

מרוב אשמים לא רואים את הפשע. FBI ואפל

על-פי דיווחים רבים, מנהלים באפל (Apple) קיימו לקראת סוף השבוע תדריך טלפוני מול קבוצות עיתונאים, תחת הדרישה שהמנהלים לא יצוטטו וששמם לא יימסר במדיה. בתדריך הדגישו המנהלים בתוקף כי מכשיר ה-iPhone שנמצא במרכז ההתעמתות הנוכחית של הענקית מקופרטינו עם ה-FBI – זה השייך לאחד היורים מסן ברנרדינו – עבר איפוס סיסמה כשהיה בחסות הממשלה. הדבר, לטענת הדוברים, חיבל בכל סיכוי להשיג את המידע שיש עליו מבלי שיהיה צורך כלשהו בדלת אחורית אל המכשיר.

אם כן, הסאגה של אפל-FBI ממשיכה – אפל טוענת שהיה זה ה-FBI עצמו שקלקל דבר-מה ואיפס את הסיסמה של ה-iPhone, ושעכשיו מבקש פתרון יותר טכני בכדי לתקן את הטעות. הטענות הללו טורפות עוד קצת את הקלפים בפארסה הזו, וכעת כבר לא ברור בדיוק מי עשה מה בדיוק עם ה-iPhone הנחשק.

גוף ממשלתי קלקל את הטלפון

Gizmodo, שלא הוזמן לשיחת הטלפון המקורית עם מנהלי אפל, המשיך אתמול במתקפה נגד מי שמדבריו משתמע כי ה-FBI למעשה איפס את ה-iPhone. "על-פי הדיווחים של היום היה זה משרד הבריאות המקומי בסן ברנרדינו (שהוא ה"בעלים" הרשמיים של הטלפון) שלקה בטיפול בו. אז כן, מבחינה טכנית מדובר על גוף ממשלתי שקלקל את הטלפון, הגוף הממשלתי הזה היה גם המעסיק של הטרוריסט, אבל לפי שיחת הוועידה עם המנהלים האנונימיים של אפל ניכר שהם בבירור רוצים שהציבור יניח שה-FBI אשם בדברים", נכתב באתר.

גופי חדשות אחרים אישרו כי הייתה זו מחלקת בריאות הציבור של מחוז סן ברנרדינו שאיפסה את הסיסמה בעבור ה-iPhone המדובר, וכי מי שביצע את האיפוס מרחוק, עובד IT של המחוז, עשה זאת לכאורה מבלי לקבל הוראה מה-FBI.

אלא שכאן העניינים מסתבכים. אמש פרסם מחוז סן ברנרדינו ציוץ בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו ובו נאמר כי "המחוז עבד בשיתוף פעולה עם הבולשת כשאיפס את סיסמת ה-iCloud לבקשת ה-FBI".

לא בטוח שנזכה אי-פעם לקבל את הסיפור המלא באשר לאופן איפוס הסיסמה של הטלפון, לא מה-FBI, לא מהפקידים במחוז סן ברנרדינו, ואפילו לא מאפל עצמה. ה-FBI רוצה להאשים את הבעלים של ה-iPhone; הבעלים מצביעים על כך של-FBI הייתה יד של ממש באיפוס הסיסמה; וענקית הטכנולוגיה, ובכן היא כנראה מרוצה מהאפשרות להניח לכולם להילחם על הפרטים, מאחר שהדברים מטיבים עם האופן שבו היא נראית בציבור.

פעולות מחאה לתמיכה באפל במאבקה מול ה-FBI

בינתיים ממשיכה ארצות הברית לסעור סביב הסוגיה. הבית הלבן עמד עד כה מאחורי ה-FBI במאבקה עם אפל. אלא שהלחץ הציבורי על וושינגטון גובר כעת כשמפגינים רבים, בלמעלה מ-30 ערים, מתכננים פעולות מחאה שמטרתן להשתלח ב-FBI על הוצאת צו בית משפט המבקש לאלץ את אפל לאפשר פתיחת ההצפנה ב-iPhone.

ההפגנות, שאורגנו בידי הארגון לזכויות באינטרנט Fight for the Future, מתוכננות להתקיים ביום ג' מחוץ לחנויות אפל בארצות הברית, בריטניה, הונג קונג וגרמניה. בארצות הברית יתקיימו ההפגנות בערים ביותר מ-20 מדינות, בכללן ניו יורק, סן פרנסיסקו ושיקגו. בוושינגטון מתכוננים המפגינים להביע את מורת רוחם מחוץ למטה ה-FBI.

במקביל למאבק הציבורי על הזכות לפרטיות, נלחמת אפל בצו בית המשפט שהוצא בהקשר למקרה, בטענה כי התוכנה המיוחדת המבוקשת על-ידי ה-FBI, יכולה לשמש בכדי לפרוץ למיליון מכשירים חדשים אחרים. ה-FBI טוען מנגד שהחברה מקופרטינו מגזימה בתיאור סיכוני האבטחה העולים מצו בית משפט, ושלמעשה היא מבצעת תכסיס שיווקי שמטרתו למכור יותר מכשירי iPhone . ב-Fight for the Future, לעומת זאת, מאמינים שהדאגות של אפל מוצדקות, והארגון מקווה כי ההפגנות ישכנעו את ממשל אובמה לנקוט עמדה נגד הדרך שבה ה-FBI מנסה לפרוץ למכשירו של פארוק, כך אמר אוון גריר, מנהל הקמפיין של הארגון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים