IVC: זינוק של 40% באקזיטים של חברות הסייבר הישראליות

סכום האקזיטים בתחום זה עמד ב-2015 על 1.2 מיליארד דולר - כך על פי נתונים של IVC ● בשנה החולפת גייסו 78 חברות סכום של יותר מחצי מיליארד ● מדי שנה נפתחות בישראל 60 חברות סייבר

דו"ח המבקר - חמור או עם ליקויים? אילוסטרציה: BigStock

הסייבר הישראלי ממשיך לשגשג ולהניב לחברות גיוסים נאים: מנתונים שפרסמה היום (א') IVC עולה כי ב-2015 גייסו 78 חברות סייבר ישראליות 540 מיליון דולר – עלייה של 20% מ-2014. סכום האקזיטים של החברות ממגזר זה הסתכם בשנה החולפת ב-1.2 מיליארד דולר – זינוק של 40%.

מהנתונים של חברת המחקר עולה כי בישראל פועלות כיום 430 חברות בתחום הסייבר והמספר גדל בכ-60 חברות חדשות בממוצע מדי שנה. מ-2011 ועד היום, יותר מ-230 משקיעים מקומיים וזרים השקיעו בכ-165 חברות. מבין המשקיעים הפרטיים הפעילים בתחום, JVP היא קרן ההון-סיכון הפעילה ביותר בהשקעות בסייבר.

לצד הדו"ח חשפה IVC מפה אינטראקטיבית, שפותחה על ידי WEAVE ומציגה את מערכות היחסים והקשרים בין משקיעי הון-סיכון למול הסטארט-אפים הישראליים שפועלים בתחום הסייבר. ממשק המפה מאפשר פילוח וסינונים על פי פרמטרים של תחום, גודל השקעה, פרופיל החברה, שם משקיע או חברה ושלב בחיי החברה.

רובן המכריע של חברות הסייבר בישראל הן בבעלות פרטית, ו-19 מתוכן הן חברות ציבוריות. יותר ממחצית החברות הפועלות כיום – 55% – מצויות בשלבי מכירות, כאשר 9% מהחברות מייצרות הכנסות של יותר מ-10 מיליון דולר בשנה כל אחת.

מהדו"ח ומהמפה עולה תובנה מעניינת שנוגעת למדען הראשי, שמהווה גורם מרכזי בתמיכה בחברות בשלבים מוקדמים. המדען מאפשר למיזמים צעירים לקבל מימון, מתוך ראייה המאפשרת התמודדות עם הסיכון הטכנולוגי הגבוה, הגלום בחברות בתחום דינמי כמו הסייבר. על פי הדו"ח, הוא מעורב ב-70 חברות סייבר, בעיקר בשלבים מוקדמים, ובכך מאפשר לתעשייה הישראלית להיות בחזית המחקר הטכנולוגי בעולם.

"הסייבר – עמוד תווך של ההיי-טק הישראלי"

אבי חסון, המדען הראשי, אמר ש-"בשנים האחרונות עולה במהירות חשיבותה של תעשיית הסייבר כעמוד תווך של ההיי-טק הישראלי – הן בהתפתחות של כלל התעשיות הטכנולוגיות והן בעצם קיומן. כדי לשמר ולהעצים את הפוטנציאל התחרותי של התעשייה הישראלית בשוק העולמי אנחנו מאמינים שיש לשים דגש על שלושה תחומים מרכזיים: תמיכה בפיתוח פתרונות פורצי דרך, המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת ובעלי פוטנציאל השפעה משמעותי על שוק הסייבר ברמה הגלובלית; סיוע לחברות לגשר על הפערים במעבר משלב הוכחת היכולת הטכנולוגית למוצר או שירות עובד, באמצעות מתן תמיכה בתהליכי POC והמצרה, מעבר לביצוע המו"פ הטכנולוגי; ועידוד שיתוף פעולה תעשייתי על ידי יצירת פתרונות סייבר רחבי היקף לבעיית שוק מסוימת, תוך שילוב טכנולוגיות. זאת, במטרה ליצור יתרון תחרותי לתעשייה הישראלית ברמה הגלובלית".

נתון מעניין נוסף שמצוין בדו"ח מעיד על העלייה שחלה בשני העשורים האחרונים במעמדה של ישראל כמעצמת סייבר: בארץ פועלים כיום כ-40 מרכזי מחקר ופיתוח של חברות רב לאומיות בתחום הסייבר, לעומת 13 באמצע שנות ה-90'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים