התנאים הכספיים הסודיים של גוגל ואפל מתגלים

על פי בלומברג, ענקית החיפוש שילמה לחברה מקופרטינו כמיליארד דולר ב-2014 כדי להישאר ברירת המחדל של מנוע החיפוש במערכת iOS ● בעבר העריכו אנליסטים נוספים כי סכום זה שולם גם ב-2012 ו-2013

אפל וגוגל - סימביוזה

גוגל (Google) שילמה לאפל (Apple) מיליארד דולרים בשנת 2014 כדי להישאר ברירת המחדל של מנוע החיפוש במערכת iOS, כך דיווח אתר בלומברג (Bloomberg). התשלום הוא תמורה לפי הסכם שחתמו שתי החברות, שלפיו אפל מקבלת אחוז מסוים מההכנסות שגוגל מרוויחה באמצעות מכשירי iPhone ו-iPad.

באתר החדשות צוטט תצהיר משפטי שהוגש במשפט של אורקל (Oracle) נגד גוגל – ובו נחשף כמה כסף ענקית החיפוש מרוויחה ממערכת ההפעלה אנדרואיד – ובו גם הציגה הפרקליטה של אורקל את המספרים במהלך השימוע.

במהלך השימוע ציטטה הפרקליטה של אורקל עד מטעם גוגל שאמר כי "בנקודה מסוימת, חלוקת ההכנסות הייתה 34%" בין אפל לגוגל. לאחר שנחשף המספר הזה, נכתב בהודעה, כי שתי החברות ניסו להסתירו, ואף הגישו בקשות נפרדות לבית המשפט בדרישה להותירו חסוי, בטענה כי "התנאים הכספיים של ההסכם בין גוגל לאפל רגישים מאוד לשתי החברות", והן מתייחסות לפרטים "בסודיות מלאה".

אין זה הדיווח הראשון על כך שגוגל משלמת לאפל כדי להישאר ברירת המחדל של מנוע החיפש במערכת ההפעלה של אפל. בעבר העריכו גם אנליסטים נוספים כי גוגל שילמה לאפל כמיליארד דולרים בשנת 2012 וגם ב-2013, ואם נתייחס לעובדה כי מספר משתמשי אפל בעולם עולה – גם הסכום הזה עולה בהתאם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים