סקייפ תסתיר כתובות IP כדי להגן עליכם מתקיפת טרולים

משחקים מקוונים יכולים להיות עסק מלוכלך, במיוחד אם מפסידים מאוכזבים מחליטים לפרוק את התסכול שלהם על המנצחים ● לאחרונה החליטו סוף סוף בשירות, שמסתבר שהחזיק פרצה שקראה לתוקפים, לנקוט בפעולת מנע שתהפוך את הנקמה לפחות קלה לביצוע

צנזורה סינית. סקייפ

משחקים מקוונים יכולים להיות עסק מלוכלך. תכונת אבטחת חדשה שתפעל כברירת מחדל בסקייפ (Skype) נועדה בעיקר בכדי להגן על שחקנים מיריביהם שנכנסו לקטע של נקמה כנגדם. השירות, בבעלות מיקרוסופט (Microsoft), הודיע לאחרונה כי יתחיל בהסתרת כתובות IP של משתמשים, מצב שיוגד כברירת מחדל לאחר התקנת העדכון האחרון לסקייפ. עד כה הייתה כתובת ה-IP של משתמשי סקייפ גלויה לכל, כלומר – האקרים שידעו מה לחפש יכלו בקלות לקבל את הכתובת של משתמשים ובכך לפגוע במחשבים שלהם.

למה זה חשוב: אם מישהו ששיחקתם נגדו לקחת את ההפסד אישית, הוא עלול, כך מלמד ניסיון העבר, לחפש דרך לפגוע בכם בחזרה. אפשרות פשוטה לעשות זאת היא לפתוח במתקפה שיכולה להוציא את היריב מהמשחק, זאת אומרת להוריד אותו למצב offline. הדבר נעשה באמצעות השקת DDoS, אלא שלפני כן צריך המפגע את כתובת ה-IP של היעד. לכל מי שידע את שם הסקייפ של יעד המתקפה, הדבר היה די קל לביצוע, כך מסתבר. לא היה אפילו צורך להיות מתכנתי אתרי אינטרנט ('resolvers') בכדי לחשוף את כתובת ה-IP של משתמשי סקייפ. היא פשוט הופיעה שם.

עניין גילוי כתובות IP דרך סקייפ ידוע כבר מספר שנים. חוקרים גילו נקודות תורפה המאפשרות להאקרים לקבל כתובת IP של מישהו דרך סקייפ כבר בשנת 2010. רק ב-2012 הביקורות אודות קבלת כתובת ה-IP של משתמשי סקייפ תפסו את תשומת הלב הציבורית ומשום מה רק כעת נמצא לבעיה מענה.

כדי להבטיח שמעכשיו סקייפ יסתיר את כתובת ה-IP שלכם כברירת מחדל, וודאו שאתם משתמשים בגרסה האחרונה של סקייפ לשולחן העבודה ולנייד, גרסה שניתן להוריד כבר כיום ישירות מהסקייפ. בגרסת שולחן העבודה, גשו לעזרה> בדוק עדכונים, ובררו אם יש עדכון זמין. אם כן – התקינו אותו ואתם מוגנים. משתמשי ניידים יכולים פשוט להוריד עדכונים מחנות היישומים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים