אפליקציית חיפוש הניידים סיפקה כתובת לא נכונה של אותו בית

Find My iPhone לא הצליחה כל כך לאתר את הנייד האבוד ● במקום, במשך יותר משנה, היא שלחה מאבדי ניידים רבים אל הבית הלא הנכון בטעות ● למרבה הצער היא ממשיכה בהרגלה הרע גם כיום

מצפן מישהו? Find My iPhone

בשנה האחרונה "אירח" זוג מאטלנטה מבקרים זועמים רבים, שהגיעו לדלת ביתם בדרישה שימסרו לידיהם את הטלפון הנייד שאבד להם או נגנב מהם. מסיבה מסתורית, כיוונו יישומי Find My iPhone אנשים רבים הישר לביתם של כריסטינה לי ומיכאל סאבה, מה שגרם לבלבול וכאוס רב לכל הנוגעים בדבר.

מאז פברואר 2015, זכו בני הזוג החפים מפשע לדפיקות רבות על דלת ביתם. באחד החודשים הדבר קרה אפילו ארבע פעמים. המבקרים הלא צפויים היו אנשים שהגיעו אל בני הזוג בטענה שביתם אותר כמקום שבו מתחבא הנייד אבוד (או הגנוב) שלהם על ידי היישום שדרכו חיפשו את האבדה יקרת הערך.

חלק מהאורחים הגיעו בליווי המשטרה, והיו גם כמה שסירבו להאמין שבני הזוג דוברי אמת. באחד המקרים, המשטרה הגיעה לבית שבו לכאורה אותר הנייד כשהיא מחפשת אחר נערה שהוריה דיווחו עליה כעל נעדרת. לא עזרו ההסברים – כריסטינה ומיכאל נאלצו להמתין מחוץ לביתם יותר משעה בזמן שהרשויות חיפשו בפנים הבית אחרי הטלפון של הנערה, או אולי אפילו אחרי הנעדרת עצמה, לשווא. הזוג המבולבל טוען שהוא מפחד שיום אחד יגיע מישהו מסוכן או אלים לדפוק על הדלת בחיפוש אחרי האייפון שלו, ואז עלולים הדברים להסלים ולצאת מחוץ לשליטה.

אז למה כל זה קרה?

אף אחד לא יודע באמת מה הסיבה לתופעה המשונה והמטרידה. גם לא התגלה כל חיבור שיעזור לנעוץ סיכה בסיבה משוערת. חלק מהטלפונים האבודים יהיו מכשירי אפל (Apple), חלקם עבדו על מערכת הפעלה אנדרואיד, וכל אחד מהם נשא מספר נייד של ספקית שונה. חוץ מלפנות למשטרה ולהתלונן על הנושא, שהרחיק לכת הרבה מעבר לקומדיית טעויות נפוצה, לא הצליחו השניים לעשות דבר כדי לסיים את הסגה.

פניות אל ספקיות רשת סלולריות, אל אפל וליצרניות של מכשירים מבוססי אנדרואיד לא הולידו כל תשובה. אפילו ועדת התקשורת הפדרלית (The Federal Communications Commission) – הרגולטורית של התקשורת האלחוטית בארצות הברית – לא הייתה מסוגלת לספק תגובה בונה.

אתר Fusion שדווח על התופעה טוען כי הבעיה נעוצה כנראה בפגם בטריאנגולציית המגדל הנייד, אשר בו עושים שימוש יישומי איתור הטלפונים הניידים, כך לפחות חושד אנליסט האבטחה של האתר. אחרים הצביעו לעבר תקלה בנתב האלחוטי של בני הזוג, או אולי בבעיה עם מיפוי ה-Wi-Fi שעליו מתבססים יישומי האיתור.

"זה אפשרי שכל היישומים הדומים הסתמכו על אותם נתוני מיפוי Wi-Fi – אולי כולם מנויים על אותה החברה – ושהחברה סיפקה נתונים שגויים במאגר שלה, או שמישהו השתמש באותה כתובת MAC רק במיקום שונה, או שנתוני ה-GPS היו מופרכים", טען Fusion.

לעת אתה ממשיכים בני הזוג להיות מוקד עליה לרגל ופניות של אנשים ששוכנעו שהניידים האבודים שלהם נמצאים אי-שם בידם. עד כה נספרו כבר שתי תקריות חדשות מאז תחילת שנת 2016. עושה רושם שאם לא יצוץ גוף שיגלה את המקור של הצרה ויציע פתרון לבעיה, יתכן שלבני הזוג לא תהיה ברירה אלא להשתמש באפליקציה מצא-לי-חדש-בית בקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים