מיקרוסופט תרמה לעמותות מיליארד דולר בשירותי ענן

הארגון הפילנתרופי החדש של החברה, Microsoft Philanthropies, תרם ל-900 אוניברסיטאות מרחבי העולם וללא פחות מ-70 אלף ארגונים הפועלים ללא מטרות רווח ● אלא שבמקום כסף החליטה הענקית לתרום במה שהיא מבינה בו הכי טוב - טכנולוגיה

מיקרוסופט. צילום: BigStock

כסף זה פאסה. המטבע החדש, לפי מיקרוסופט (Microsoft), הוא שירותי ענן. הארגון הפילנתרופי החדש של מיקרוסופט, Microsoft Philanthropies, רק הוקם לפני חודש וכבר הוא מרים תרומה גדולה שמעוררת עניין, ואולי אפילו משנה את חוקי משחק התרומות העולמי.

הזוכים בתרומה הם 900 אוניברסיטאות מכל רחבי העולם ולא פחות מ-70 אלף ארגונים הפועלים ללא מטרות רווח. אלא שבמקום כסף החליטה ענקית הטכנולוגיה לתרום במה שהיא מבינה בו הכי טוב – בטכנולוגיה, והעניקה את תרומותיה בדמות שירותי ענן שיסופקו לנתרמים בשלוש השנים הבאות, וששוויים עומד על מיליארד דולר.

בעבר חילקה החברה מכשירים כתרומה, אבל הפעם החליט המנכ"ל, סאטיה נאדלה, על תרומת שירותי ענן. נדאלה מאמין כי מחשוב ענן הפך ל"משאב חיוני להתמודדות עם הבעיות של העולם", ולטענתו אלו בדיוק הבעיות שהאוניברסיטאות והעמותות מנסים לפתור.

בראד סמית', נשיא לעניינים משפטיים במיקרוסופט, כתב על התרומה: "שירותי ענן יכולים לפענח את הסודות שנשמרו במאגר נתונים בדרכים שיוצרות תובנות חדשות ולהוביל לפריצות דרך, ולא רק לצורכי מדע וטכנולוגיה, אלא גם לצורך טיפול במגוון הרחב של אתגרים כלכליים וחברתיים ואספקת שירותי אנוש טובים יותר. הם יכולים גם לשפר את התקשורת ולייעל פתרון בעיות, ויכולים לסייע לארגונים לעבוד באופן פרקטי ותכליתי יותר".

לקדם מחקר מדעי רפואי ולצמצם את העוני במדינות העולם השלישי

היוזמה החדשה היא למעשה הפרויקט הראשון שמשיק ה-Microsoft Philanthropies, ארגון שהקים נדלה מתוך מטרות מוצהרות לקדם מחקר מדעי רפואי ולצמצם את העוני במדינות העולם השלישי. היוזמה היא למעשה פרויקט בן שלושת חלקים. החלק הראשון, שעליו דווח כעת, מרחיב את תכניתה הגלובלית של מיקרוסופט לתרומת תוכנות וחבילה מלאה של שירותי הענן של החברה. החבילה כוללת את Microsoft Azure, המאפשרת לעמותות ברחבי העולם לגשת למרכזי הנתונים של רדמונד ולהריץ עליהם את האפליקציות שלהן, ואת ה-Enterprise Mobility Suite שתאפשר לארגונים לנהל את כל ההתקנים או היישומים או הנתונים שלהם על בסיס פלטפורמות. החבילה גם מגיעה עם CRM Online, שבו יכולים הארגונים להשתמש בכדי לנהל את התורמים, כמו גם גרסה מורחבת של תכנית המענקים של Office 365. האחרון מורכב מ-Outlook, Word, Excel ו-PowerPoint מבוססי ענן, הפועלים ביחד עם Power BI לצורך ניתוח נתונים נרחב.

בכל הנוגע לשני חלקי היוזמה האחרים – החברה מתעתדת להרחיב את תכנית Microsoft Azure למחקר שלה, אשר מספקת משאבי אחסון ומחשוב חופשיים לשימוש החוקרים, ולבסוף, מתכננת מיקרוסופט להגדיל את יוזמת הקישוריות שלה – Microsoft's connectivity projects – העוסקת בתשתית במדינות עולם שלישי ולמעשה מממנת גישה לאינטרנט לקהילות מרוחקות. דוגמה טובה אחת לפרויקט הקישוריות של מיקרוסופט היא "אינטרנט החלל הלבן" שהוקם בחסות הענקית בקניה ובטנזניה.

את ההכרזה הרשמית על התרומה והיוזמה צפוי להודיע נאדלה בנאום שיישא היום (ה') בפורום הכלכלה הבינלאומי בדאבוס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים