yes.no: מכירים את הסלבס מקרוב

הכירו סטארט-אפ מדליק המשיק רשת חברתית חדשה מבוססת Q&A, בה יתאפשר קיום ראיון המונים עם דמויות ציבוריות וסלבריטאים ● תמיד הערצתם מישהו מרחוק? כעת הגיע הזמן לדבר בארבע עיניים

מימין לשמאל: שמואל אבוהב, אסף לוי, יונתן דור-און, לני הכלב, מיה רפאלוביץ' קמפבל, דקלה סיני, סלע רפאלי. צוות yes.no

מי מאתנו לא היה רוצה לשאול את המפורסמים שאלה שנראית בעיננו מאוד חשובה? מי לא קרא ראיון או צפה בכתבת וידיאו עם דמות ידועה ואמר לעצמו "איך לא שאלו אותו את השאלה הזו והזו"?

הסטארט-אפ הישראלי yes.no משיק רשת חברתית חדשה מבוססת Q&A, שתהיה הפלטפורמה הראשונה בעולם שתאפשר קיום ראיון המונים עם דמויות ציבוריות וסלבריטאים. הרשת החברתית הגלובלית פותחה בחודשים האחרונים באמצעות השקעה של מיליון דולר וכעת היא מושקת באופן רשמי ב-11 שפות.

בשיחה עם אסף לוי, המנכ"ל והמייסד-שותף, אשר הקים את החברה לאחר שני אקזיטים מוצלחים, והמיזם האחרון שלו XLMedia הונפק בבורסה בלונדון ומוערך כיום בשווי של מיליארד שקלים, הוא מרחיב ואומר כי  "הרעיון של האפליקציה הוא לתת במה נוחה לאנשים לשאול שאלות אנשים מפורסמים, ולאפשר לאותם ידוענים פלטפורמה נוחה ויעילה ליצור קשר על קהל מעריצים ומתעניינים. אם עד היום הדבר לא התאפשר בצורה נוחה לשני הצדדים, בנינו מוצר שייתן את האפשרות הזו – ומבדיקות שלנו ופעילות במוצר הבטא, יש היענות רבה".

"הפלטפורמה שבנינו , בשילוב עם אלגוריתם שמסנן תכנים לא רלוונטיים, מעלה להצבעה שאלות מעניינות, והשאלות הנבחרות מגיעות לנשאל שמשיב אליהם", מסביר לוי כיצד מתמודדים עם כמות הפניות וחוסר האיזון בין קהל המעריצים לאורח. "ממה שגילינו עד כה שני הצדדים מאוד מרוצים מהמוצר ואנחנו פועלים לשפר אותו כל הזמן. אם בעבר אנשים אלו היו בלתי נגישים ל"אנשים רגילים" או שהשיבו בדף הפייסבוק (Facebook) שלהם לשאלות ללא סינון ולא בצורה שאפשר לעקוב אחרי השאלות והתשובות – כרגע זה נוח. ישנם מפורסמים רבים שמעוניינים לתקשר עם העוקבים שלהם ולא רק בציטוטים של 140 תווים כפי שזה מופיע בטוויטר (Twitter)".

yes.no משיקה היום את הרשת החברתית ב-11 שפות, בהן אנגלית, עברית, רוסית, ספרדית, גרמנית, צרפתית, יפנית וסינית. עד סוף הרבעון הראשון של 2016 החברה מתכננת להפעיל את הרשת החברתית באתר אינטרנט ובאפליקציות מובייל ב-30 שפות, אשר יביאו את yes.no ל-40 מדינות. לרשת כבר אלפי משתמשים מכל העולם שהצטרפו אליה בשלב הבטא.

החברה נוסדה במאי 2015 על ידי לוי וסלע רפאלי, מייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיה בסטארט-אפ. הוא בוגר יחידת 8200 היוקרתית ובעל ניסיון רב כמהנדס תוכנה ומנהל פרויקטים. לוי מספר שבמקרה הרעיון לאפליקציה היה לשניהם בגרסה די דומה והם חברו לפעילות בצורה די מהירה עקב ההיכרות ביניהם.

נקודת מבט

yes.no הוא ניסיון מעניין ליצור קשר בין מעריצים לבין מושא הערצתם. אם התקשורת הייתה עד כה חד צדדית, או שנעשתה על ידי גורמי ביניים, כעת היא תעשה בצורה יותר ישירה ללא תיווך, למעט הפלטפורמה וכלליה.

תעשיית הבידור, שסביר שתעמוד במרכזה של פעילות האפליקציה, מרכזת סביבה הכנסות של מיליארדי דולרים ומושכת תשומת לב רבה בכל העולם.

יצירת מוצר איכותי עם קהל משתמשים רב, בשימוש תדיר, יכול להוות אחד מהכלים השיווקיים שיעשה בה שימוש בעתיד, ומכאן המודל העסקי מתחיל לצמוח.

אם למשל עולה שאלה לדוגמנית – כיצד נערות יכולות להיות דוגמניות עולמיות בעתיד, ניתן לאחר מכן לכתוב על כך תכנים שסביר מאוד שיעניינו את הקהל, וכן להציע מוצרים לאותו קהל באותו נושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים