האם אפל אחראית לחשבון סלולר על יותר מ-2,000 דולר?

נער מפלורידה אומר שתכונת Wi-Fi Assist של החברה עברה כתוצאה מתקלה ב-Wi-Fi לחיבור סלולרי אוטומטי וזאת מבלי שידע על כך ● אלא שהנער התעלם מאזהרה שקיבל מהספקית AT&T

מישהו שכח להודיע לנו מתי זה נגמר? Wi-Fi. אילוסטרציה: BigStock

בן אשטון פיינגולד אמר ל-CBS Miami השבוע כי באזהרה הידידותית שקיבל מ-AT&T היא "רק הודיעה שאולי 65% מהנתונים שלך כבר בשימוש", זאת על אף שלא סביר שחברת טלקום תשתמש במינוח "אולי" בהקשר הזה, או בכלל. בכל זאת, פיינגולד טוען שהתעלם מהאזהרה משום שלטענתו קיבל גם בעבר אזהרות שכאלו שלא התלוו אליהן לבסוף כל בעיות. אלא שהפעם קיבל האב, שנוהג לשלם את חשבון ה-iPhone של בנו, חשבון פחות סטנדרטי שלבטח גרם ללבו לכמה פעימות נוספות – 2,021.07 דולר הוא הסכום שהופיע בחשבון.

האשמה, לכאורה, נופלת על ה-Wi-Fi Assist של אפל (Apple) שמעביר באופן אוטומטי את הטלפון מאינטרנט אלחוטי לסלולרי כשאות ה-Wi-Fi בנייד חלש מדי (לטעמו). מדובר על פעולה המוגדרת כברירת מחדל ב-9 iOS, שהיא הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה של ה-iPhone. לא תמיד מבחינים הצרכנים בשינוי, אבל אפל טוענת כי "אתה רואה את סמל נתוני הסלולרי בשורת המצב במכשיר שלך", כך שהמעבר בין הרשתות בהחלט ניתן לזיהוי.

אביו של פיינגולד, ג'ף, אמר ל-CBS שהחשבון החודשי של בנו נע בדרך כלל סביב ה-250 דולר ושאין לו מושג אפילו מה זה Wi-Fi Assist. הבן טען שהוא הניח שהוא עדיין מחובר לרשת האלחוטית. AT&T אמרה שהיא נוהגת לשלוח ללקוחותיה שלוש הודעות טקסט סטנדרטיות של אזהרה על כך שהם מתקרבים לגבול השימוש של מסגרת חשבונם. ואפל מה היא אומרת? החברה טרם נענתה לבקשה למסור תגובה בנושא.

משתמשים שורפים דטה

את תכונת Wi-Fi Assist אפשר פשוט לכבות. ובכל זאת, מדובר על דוגמה נוספת של חברת טק שמוסיפה תכונה לכאורה מועילה לגאדג'ט וזו מופעלת כברירת מחדל. אפשר בהחלט להבין חלק מהמשתמשים שלא מצליח להבין את ייעוד כל תכונה ותכונה או לתפוש את השלכות פעולתה האוטומטית. זאת בדיוק הסיבה לכך ש-Wi-Fi Assist נמצאת כרגע במרכזה של תביעה שהוגשה בסן חוזה, קליפורניה. בתביעה טוענים משתמשי אפל שהחברה מקופרטינו לא סיפקה אזהרה גם על ההשלכות של מעלליי התכונה המדוברת.

יש הטוענים, עם זאת, כי הסיבה לכך שמשתמשים "שורפים" דטה היא הדרך שבה מוגדרים מכשירי ה-iPhone שלהם. ברור שחיובי הנתונים יעלו במהירות אצל מי שמנסה לעשות שימוש באפליקציות, כמו נטפליקס (Nexflix) לדוגמה, בחיבור הסלולרי. באפשרות הלקוח להגדיר את הטלפון שלו כך שיישומים מסוימים לא יעבדו על חיבור סלולרי לעולם. אבל יש לזכור כי הגדרת המצבים הללו תלויה רק ואך ורק במשתמש.

במקרה של ה-Wi-Fi Assist הפתרון הפשוט יותר הוא להבטיח כי התכונה כבויה. לצורך כך יש לעבור להגדרות ולאחר מכן לסלולרי ובחלק התחתון להעביר את המתג הירוק למצב כבוי (Settings→ Cellular→ green toggle to Off). דרך אפילו נוחה יותר להתמודדות עם כל המהומה שכרוכה ב-Wi-Fi Assist היא שאפל תבטל את ברירת המחדל של התכונה, אבל לשם כך תידרש אולי פסיקת בית משפט.

כך או כך, זה עדיין לא חכם במיוחד להתעלם מהתראות הספקית שלכם כאשר היא מודיעה שאתם מתקרבים אל הגבול. בכלל, למשפחות שכוללות בני נוער כדאי לשקול בחירה בתכנית שירותים שכוללת גלישה בלתי מוגבלת. כפי שרבים מאיתנו יודעים, בני נוער וגבולות לא ממש הולכים ביחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים