לא "סקסי" מספיק? לא תתקבל לאפליקציה!

Hanky היא אפליקציית היכרויות לגייז שמאפשרת להתקבל אליה רק אחרי אישור של שלושה משתמשים אחרים ● היא מעוררת סערה ברשת, בטענה שהיא מקדשת את "אידיאל היופי" והריקנות

סקסי או לא? כל אחד וההשקפה שלו. אפליקציית Hanky

"שוק הבשר" הוא מונח די ידוע בכלל, ובקהילה הגאה בפרט. הכוונה היא, למי שלא בקי, לשפיטה של אנשים, ובמיוחד היכרויות פוטנציאליות, אך ורק על פי המראה החיצוני. אפליקציית הדייטים הגאה החדשה Hanky לוקחת את זה צעד אחד קדימה.

רוצים להתקבל ל-Hanky? יש סיכוי גדול שתישארו מחוץ לה, אם אתם לא "סקסיים" מספיק בעיני הגולשים (וגייז, כמובן).

איך זה הולך? הרעיון הוא פשוט: מי שרוצה לפתוח כרטיס באפליקציה מגיש מועמדות – ומתקבל רק אם שלושה שכבר עברו את הסלקציה הזאת אישרו אותו. אפשרות נוספת להתקבל ל-Hanky היא זימון על ידי משתמש אחר, אולם אז הדבר מותנה בשיחת טלפון לאישור.

"נמאס מטרולים"

לדברי ג'ונאס קרונפלד, המייסד במשותף של Hanky, המטרה בתהליך היא לסנן "חלאות, מבזבזי זמן ופרופילים מזויפים". הוא טען כי שמונה מכל 10 בקשות להתקבל לאפליקציה נדחות ואמר שהמטרה היא שיהיו בה "אנשים סקסיים יותר".

"כבר זמן רב נמאס לנו ממה שקורה באפליקציות היכרויות גאות אחרות", ציין. "כנראה שלעולם לא יהיו לנו חמישה מיליון משתמשים, כמו חלק מהאפליקציות האחרות, כי יש הרבה בקשות שאנחנו לא מקבלים. אנחנו תמיד מעדיפים את האיכות על פני הכמות".

"ודאי שמספרים גדולים יותר הם דבר יפה, אבל לאף אחת מהאפליקציות המתחרות אין את מה שלנו יש: חוסר ההתפשרות. המשתמש שלנו הוא יפה יותר וסקסי יותר", אמר קרונפלד.

עם זאת, הוא טען שיש ב-Hanky "מגוון מייצג של בחורים מסוגים ומוצאים אתניים שונים. האווירה ב-Hanky היא לא סנובית ואליטיסטית, אלא לחלוטין מגוונת ומייצגת, רק בלי כל החלאות ומעוררי הסלידה". לדבריו, מאחר שיש תהליך קבלה לאפליקציה, המשתמשים בה מסבירי פנים.

בהודעה שהוציאו כתבו מפתחי האפליקציה כי "Hanky נוסדה במענה לטרולינג שקיים באפליקציות ההיכרויות הגאות הרגילות. משתמשים לגיטימיים באפליקציות הללו מושמים ללעג על ידי טרולים, שפועלים לעתים תחת פרופילים מזויפים. אלה שולחים מסרים פוגעניים או מפרסמים בטוויטר (Twitter) צילומי מסך של שיחות פרטיות עם משתמשים אחרים".

"אין רמה בסיסית של אינטראקציה אנושית"

Hanky מעוררת ביקורת רבה ברשת מצד גולשים שהביעו סלידה מהדגש הרב שהיא שמה על המראה החיצוני ומההדרה של אלה שלא עונים ל-"אידיאל היופי" – שהם, בעצם, הרוב.

כך, הגולש ראסל דיוויס כתב בפייסבוק (Facebook) כי "זאת אפליקציה מגעילה. מספיק רע שבאפליקציות ההיכרויות הגאות הידועות משתמשים מתעלמים ממך בבוטות רק כי לא רוצים אותך או שאתה 'זקן' מדי עבורם. אין כיום אפילו רמה בסיסית של אינטראקציה אנושית. הכול בנוי על התמונות. כמה עצוב".

גולש אחר, כריסטופר סלסדו, העיר ש-"זה טיפשי. האפליקציה הזאת מבוססת על מה זה סקסי בעיניים של מישהו. אנחנו אוהבים סוגים שונים של אנשים".

לעומת זאת, היו גולשים שתמכו באפליקציה ואמרו כי היא באמת תסייע לסנן את הטרולים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים