צוקרברג לא ייתן למשתמשי פייסבוק מיליוני דולרים מכספו

והרי הודעה לכל עכברי המקלדת: לא, צוקרברג לא ייתן לכם מיליונים של דולרים בעבור פרסום סטטוס ברשת החברתית, כך שאתם יכולים להפסיק להפיץ את הבשורה

יותר מדי זמן פנוי? מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק

אם הייתם בין המבקרים והפעילים ברשת החברתית הדומיננטית בימים האחרונים, יתכן שנתקלתם בכמה מחבריכם שפרסמו סטטוס המודה למארק צוקרברג על חלוקתם העתידית של 45 מיליארד דולר למשתמשי פייסבוק (Facebook) בני מזל.

הדברים הם תוצר של פוסט – די מפוקפק, יש להודות – שטען כי צוקרברג יחלק פרסים לאלף המשתמשים שיעתיקו את ההודעה וישתפו אותה בדף שלהם. אם נתקלתם בדברים והם נראו לכם טובים מדי מכדי להיות אמיתיים הרי שצדקתם לגמרי. ההודעה הזו היא רק אחת מסדרה אינסופית כמעט של מתיחות "העתק-הדבק" שמופצות בפייסבוק מיום היווסדה, כך לפי דובר החברה. מדובר על תופעה שמזכירה את מכתבי השרשרת, שהוותיקים מבינינו עוד מכירים ככאלו עם בול שהגיעו בדואר ישראל ושכיום נהוג להפיץ בין רבבות הקבוצות בווטסאפ (WhatsApp).

המתיחה הפעם מושפעת ככל הנראה מהודעה אחרת, מאוד אמיתית, שפרסם צוקרברג בעקבות הולדת בתו, מקס. צוקרברג ואשתו פריסיליה צ'אן הודיעו לאחר הלידה, ועל גלי ההתרגשות ממנה, כי יורישו 99% משוויין של מניות פייסבוק ליוזמת צ'אן-צוקרברג, תאגיד במתכונת LLC (שאינה קיימת בישראל) שהזוג מתחזק לצורך מימונם של ארגוני צדקה.

אחרי ההודעה הזו זכה צוקרברג באופן מוזר בביקורת על כך שהשקיע את כספו ב-LLC – מעין חברה בערבון מוגבל – ולא בעמותה ללא מטרת רווח. בתגובה אמר צוקרברג שהשימוש דווקא במתכונת LLC אינו מספק לזוג תמריצי מס, אך מאפשר להם גמישות רבה יותר לצורך ביצוע מטרותיהם והגשמת יעדיהם הפילנתרופיים.

בשום מקום בתגובתו, לעומת זאת, לא אמר מנכ"ל פייסבוק כי יחלק למשתמשי פייסבוק 99% מכספו אם יעשו העתק-הדבק ויפרסמו סטטוסים חסרי כל שחר. כך שעושה רושם שהגיע הזמן שגולשי פייסבוק יפסיקו כבר עם ה-Ctrl+C וה-Ctrl+V הכפייתי הזה שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים