אפל מכניסה מודעות קופצות שדוחפות שדרוג ל-iPhone 6s; הלקוחות מתקוממים

לאחרונה השיקה הענקית מקופרטינו קמפיין פופ-אפ שפונה אל בעלי iPhone מדגמים ישנים יותר, בהצעה מפורשת בסגנון "קנו לעצמכם מתנה לחג" ● התגובות לפרסום האגרסיבי לא איחרו להגיע, והתמקדו בכך שהחברה לא צריכה לנצל את חנות האפליקציות כדי לשווק מוצרים, במיוחד לא את אלה שלה

אם קר - אז ביי. iPhone 6s

אפשר להניח שאפל (Apple) תרשום לזכותה מכירות בהיקף נרחב במיוחד של מכשיר ה-iPhone 6s שלה במהלך עונה החגים הנוכחית, אבל נדמה שהיא מעוניינת בכל זאת בעוד. כמה מפתיע.

לאחרונה השיקה הענקית מקופרטינו קמפיין מודעות קופצות בחנות האפליקציות שלה (App Store), שפונה אל בעלי מכשירי iPhone מדגמים ישנים יותר, בהצעה מפורשת בסגנון "קנו לעצמכם מתנה לחג". המודעה הקופצת, שמופיעה מיד כשהמשתמשים נגשים לחנות, מציגה, ובכן… iPhone 6s! כנהוג, יש אפשרות לדלג על הפרסום בפינה הימנית של הצג, כדי לאפשר למשתמשים לחזור למה שעניין אותם מלכתחילה, אבל יש גם אפשרויות-לחיצות בדמות "למד עוד" ו"שדרג עכשיו", כך שאפשר יהיה לתפוס את מי שמתפתה למכירה מיידית.

הקשה על "למד עוד" מובילה את המתעניין למדור ה-iPhone 6s באתר אפל הרשמי, בעוד שמי שמקיש "שדרג עכשיו" נלקח אחר כבוד לחנות האונליין Apple Store, שם יוכל הצרכן לרכוש לו כמתנת חג המולד את הגאדג'ט החדיש שבו חשקה נפשו.

הפרסום לא קשור, כך נראה, לשחרורה של מערכת ההפעלה החדשה iOS 9.2, כיוון שהמודעה נצפתה גם אצל משתמשי מכשירים בעלי iOS 9.1. מה שעדיין לא ברור כרגע הוא האם המודעה ובה הצעת השדרוג מופצת לכלל משתמשי iPhone בכל האזורים והשווקים, אם לאו.

התגובות לפרסום הקופץ האגרסיבי של ענקית הטכנולוגיה לא איחרו להגיע, ומרביתן התמקדו בכך שאפל לא צריכה לנצל את חנות האפליקציות כדי להפיץ מודעות ולשווק מוצרים, במיוחד לא בפרסומים למוצריה שלה. העניין האירוני בכל הקשור למודעות הפופ-אפ שאפל דחפה למשתמשיה לחנות הוא העובדה שמפתחת ה-iPhone הציגה ממש לא מזמן כלי לחסימת מודעות ב-iOS 9, שמאפשר למשתמשים יותר שליטה בכל הכרוך בחשיפתם למודעות בזמן השימוש במכשיר הנייד החכם שלהם.

יש אמנם מי שייראו את תגובת המבקרים כדרמתית מדי, אבל אי-אפשר להתעלם מהעובדה שאפל אכן סותרת את עמדתה שלה שגורסת שהדבר החשוב ביותר בעיניה היא חוויית המשתמש. מצד שני – iPhone חדש גם הוא נחשב לחוויה בעבור המשתמש, הלא כך?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים