סמסונג תשלם לאפל 548 מיליון דולר כפשרה

הסכום אמור לסיים את הקרבות שניטשים בין שתי החברות כמעט חמש שנים, על רקע טענות להפרת זכויות יוצרים

פעם זוכים ופעם מפסידים ובגדול! אפל וסמסונג

ענקית הטכנולוגיה סמסונג (Samsung) נאבקת מול הלא-פחות-ענקית אפל (Apple) בבית המשפט כבר שנים, ללא הצלחה בהגעה לפתרון. גם הפעם, כשלכאורה מדווח לנו שסוף סוף יש פשרה בין הצדדים הניצים, רב הלא ברור על המובן.

מה ידוע לנו? שהיצרנית הדרום קוראנית הסכימה להעביר אל החברה מקופרטינו 548 מילון דולר – שהם קצת יותר מחצי מסכום התביעה המקורי שעמד על מיליארד דולר – כבר ב-14 בדצמבר. לסכום זה, כך דווח, הגיעו החברות לצורך פשרה בקרבות הפטנטים שניתשים בין השתיים לאורך כמעט חמש שנים בנוגע לטענה שסמסונג הפרה פטנטים של אפל, ולאחר שבית המשפט דרש מסמסונג לשלם פיצויים לאפל. סמסונג הבהירה שבכוונתה לתבוע החזר לפחות על חלק מהסכום, במידה שמשרד הפטנטים האמריקני יחליט לבטל את הפטנטים שבגינם נפסקו הפיצויים ושבית המשפט העליון של ארצות הברית אכן יסכים לדון בערעור שהגישה החברה.

לפי דברי Foss Patents, היריבות הגישו הצהרה משותפת זמן קצר לאחר שבית המשפט לערעורים דחה את בקשתה של סמסונג לדיון בשאלה האם אפל יכולה לדרוש תשלום בעבור פטנטים לא חוקיים. הפטנטים שבגינם משלמת סמסונג פיצוי סובבים בעיקר סביב סוגיית עיצוב ה-iPhone בכלל ותכונת "צבוט לזום" בפרט. למרבה הפרדוקס כבר באוגוסט 2014 הסכימו החברות לביטול כל התביעות ההדדיות שעמדו ביניהן מחוץ לארצות הברית, בעוד שהמשפטים בארצות הברית עדיין מתנהלים.

לטענת Foss Patents, יתכן באמת שזה עדיין לא סוף הסכסוך, מכיוון ששני הצדדים הבהירו במסמך שהשיחות לא הסתיימו באמת בפשרה. סמסונג מצידה ציינה שהיא "שומרת לעצמה את כל הזכויות לתבוע או לקבל החזר על סכומים כלשהם ששולמו על ידי החברה לכל ישות במקרה שפסק הדין החלקי יתהפך או ישונה". אפל לעומת זאת טרחה להבהיר כי היא דוחה את זכויותיה של סמסונג לטעון להחזר בעתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים