"לישראליים רעיונות מקוריים לניצול HANA כדי לפתח את האינטרנט של הדברים"

כך אומר סוראב אביינקר, מנהל מוצר בתחום האנליטיקה בסאפ, בראיון לאנשים ומחשבים ● אביינקר מסביר כי "הלקוחות הישראלים מתקדמים באימוץ HANA - הם מתעניינים ורוצים לדעת לאן החברה הולכת עם קו האנליטיקה, ומהו החזון שלה"

סוראב אביינקר, מנהל מוצר בתחום האנליטיקה בסאפ

"ללקוחות הישראליים יש רעיונות מקוריים כיצד לנצל את היכולות האנליטיות ואת HANA כדי לפתח את האינטרנט של הדברים". כך אומר סוראב אביינקר, דירקטור בכיר לאסטרטגיה ומגמות בתחום הבינה העסקית בסאפ (SAP) בראיון לאנשים ומחשבים במהלך מפגש שערך עם לקוחות.

אביינקר, המנהל את הקבוצה היושבת בפריז אומר כי הצוות שלו מדבר עם הרבה לקוחות על האסטרטגיה והחזון שלהם, ושומע מהלקוחות מה הם עושים עם המוצרים ומה הם רוצים שיתווסף להם, כדי שניתן יהיה להשתמש בתובנות הללו להמשך הפיתוח.

"בחמש השנים האחרונות, אנו חווים שינויים גדולים", אומר אביינקר. "צמיחת האיטנרנט של הדברים, גידול בנפחי הנתונים ב-Big Data ומחשוב-על. במקביל גם ישנן מגמות של צמיחה בתחום לימוד מכונה וטכנולוגיות חיזוי. כל המגמות הללו מספקות הזדמנויות לפיתוח תחום האנליטיקה".

"במשך 20 שנה האנליטיקה שעשינו היתה מבוססת על כמות מוגבלת של נתונים ממערכות טרנזקציה תפעוליות, אבל כעת עם האינטרנט של הדברים, Big Data ועיבוד בתוך הזכרון (במקרה של סאפ מדובר במערכת HANA), הנתונים המאפשרים לנו לעשות אנליטיקה, זמינים בקנה מידה גדול הרבה יותר מאשר בעבר", הוא מסביר. "בפרט עיבוד בסיס הנתונים בתוך הזכרון, המאפשר לנו לעשות אנליטיקה בזמן אמת. מחשוב ענן מאפשר לנו לאחד את הנתונים ממקורות שמעולם לא היו זמינים מאחורי הפיירוול, ולהאיץ את המהירות שבה אנחנו יכולים לספק ערך ללקוחות שלנו עם אנליטיקה. ולבסוף, טכנולוגיות חדשות כגון Predictive Analytics  ולימוד מכונה, מאפשרים לנו להגיע אל מעבר לניתוח המידע ההיסטורי וגם לחזות מה לעשות הלאה ולגלות תובנות חדשות על העסקים של הארגון, שמעולם אולי לא היינו חושבים עליהם בעצמנו".

שימוש ב-BI לכל העובדים בארגון ולא רק להנהלה

"אנחנו משקיעים השקעות משמעותיות בפורטפוליו BI On-premise, הן בפישוט המערכות והן בהבטחת יציבותן", אמר אביינקר. המטרה שלנו היא לאפשר שימוש ב-BI לכל העובדים בארגון ולא רק להנהלה. בנוסף למערכות המקומיות בארגונים גם פיתחנו את SAP Cloud for Analytics, פתרון BI מקצה לקצה. מעל התשתית הזו אנו בונים אפליקציות שיעשו שימוש ביכולות החזקות הללו. אחת מהן היא חדר הישיבות הדיגיטלי SAP Digital Boardroom, המאפשר למשתתפי ישיבות לבחון נתון עסקי שיבחרו (למשל מכירות של מוצר מסוים) ולהיכנס לעומק לטריטוריות מסוימות, וכל זה לא מנתונים שנאספו על ידי ה-BI כמו עד כה, אלא מנתוני האמת – הטרנזקציות שעושה אחרון העובדים, או שלבי הייצור והמלאי מקו הייצור ומהמחסנים בהתאמה", מסביר אביינקר.

"הנה דוגמה שראינו מקוקה-קולה (Coca-Cola) ישראל – כל עובד שטח שמגיע ללקוח, מצויד בטאבלט שמדווח בזמן אמת את מצב המלאי של הלקוח. ההנהלה מצידה יודעת מיד על הביקוש למשקאות מסוימים, ונערכת בהתאם. כך מידע שמגיע מהשטח מתורגם מיד לתובנה עסקית", אומר אביינקר.

"גם בעולם יש דוגמאות מענינות", הוא מוסיף. "נמל המבורג משתמש בחיישנים ובמערכות ה-BI של סאפ כדי לנהל את תור המשאיות ולדאוג שהן ישהו כמה שפחות זמן בנמל. מספר הרציפים ונפח האחסון לא יגדלו, אך תנועת הסחורות אליו צפויה לגדול בשנים הקרובות. לפיכך הם צריכים לנצל טוב יותר את המשאבים הקיימים: הרציפים, שטחי האחסון ודרכי הגישה. הם לא יכולים להרשות לעצמם להיות פקוקים. בעצם הם משתמשים בטכנולוגיה שלנו כדי לבצע אופטימיזציה בזמן אמת ולהודיע לכל נהג מתי בדיוק עליו להיכנס. אנליטיקה היא הלב של פעולתם. הם צריכים לחזות מתי יגיעו המטענים, לבצע אופטימיזציה ולהעביר מכולות ממקום למקום ולמדוד את הביצוע".

אביינקר מסביר כי "הלקוחות הישראלים מתקדמים באימוץ HANA. הם מתעניינים ורוצים לדעת לאן סאפ הולכת עם קו האנליטיקה, ומהו החזון שלה. מרבית הלקוחות כבר נמצאים בגרסה החדשה של מערכת ה-BI ולאחרים יש כבר הליך הגירה. יש לי תחושה כללית שהם רוצים לנצל יותר את יכולות האנליטיקה, מבקשים ללמוד על הכלים החדשים, על Big Data".

לסיכום אומר אביינקר כי "ישנם תחומים בהם ישראל מובילה – אבטחת סייבר, מחשוב ענן למשל. כל החברות הרב-לאומיות הגדולות פה וגם אנו הגענו לישראל כי יש פה כוח הנדסי מצוין ולקוחות חדשניים שעוזרים לנו לבנות ביחד את העתיד של האנליטיקה ולספק להם טכנולוגיה שהם יכולים להשתמש בה לחדשנות בתחום שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים