אפל חוסמת את אפליקציית החדשות שלה בסין

לסין אמנם תפקיד חשוב מאוד בתחום הטכנולוגיה העולמית, אך חוקיה הקפדניים של הרפובליקה העממית מבריחים חברות ממנה אשר מפסיקות את פעילותן במקום, וכעת מצטרפת אליהן האחרונה

להיפרד זה כואב. אפל

לפי דיווח שפורסם בניו יורק טיימס (New York Times), אפל (Apple) חוסמת את אפליקציית החדשות שלה בסין. בעשותה כך הצטרפה החברה – שהייתה אחרונת החברות הטכנולוגיות הזרות שהמשיכה לשתף פעולה עם הסינים, אל יתר החברות המדירות את רגליהן הווירטואליות מהמדינה, בגלל השלכותיה של הצנזורה הדרקונית שלה.

האפליקציה של אפל, שנועדה לספק לגולשים עיתון ומגזין דיגיטלי מותאם אישית, הושקה בארצות הברית ביוני ופועלת בהתאם למדיניות שלקוחות הנוסעים לחו"ל יכולים עדיין להשתמש בה ולקבל את שירותיה, אולם למגיעים לסין מתגלה בעמוד הבית, במקום הידיעות והדיווחים שאמורים להופיע בו, הודעה בדבר השבתת השירות, ולשונה: "אין באפשרות האפליקציה לרענן כרגע את המידע. אפליקציית החדשות אינה זמינה כעת באזור שבו אתה נמצא".

ואולם מקורות יודעי דבר שביקשו להישאר אנונימיים, טוענים שהאפליקציה, שהושקה אך ורק בארצות הברית ומופעלת כעת בגרסת בטא בלבד גם בבריטניה ובאוסטרליה, לא חסומה בסין, אלא שמעולם לא פעלה במדינה, האוסרת על מבקרים מחו"ל שימוש במכשירים שאינם מקומיים.

לחסום מידע רגיש

לסין תפקיד חשוב מאוד בתחום הטכנולוגיה העולמית. אוכלוסייתה העצומה של המדינה, המונה כ-1.35 מיליארד אזרחים (וביניהם אחוז גדל והולך של בני מעמד הביניים), היא כיום שוק מכניס במיוחד בעבור חברות כמו אפל, שההתקדמות הפופולריות שלה והביקוש למוצריה במדינה מרשימים במיוחד. בין השאר הצליחה אפל להרחיב באופן משמעותי את תפוצת החנויות שלה המוכרות את מכשירי ה-iPhone בסין, ובהתאמה את מכירותיה בה.

ועל אף ההצלחה המסחרית של חברות הטכנולוגיה הזרות בסין, יש רבות מהן שמדיניות וחוקיה הקפדניים של המדינה, הדורשים מהחברות לחסום מידע "רגיש" מחשיפה בפני הגולשים שלה, תסכלו אותן וגרמו להן למעשה לחדול מלפעול בה. שירותים ואתרים שבהם נעשה שימוש תדיר ועצום בכל רחבי העולם כמעט, כדוגמת Gmail, פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter), נחסמו מזמן בסין, ועל כן אזרחיה אינם עושים בהם שימוש.

אפילו חברות משחקים מלינות על חוקי הצנזורה הסיניים, ומתלוננות על פגיעתם במכירותיהן. סוני (Sony) למשל, השיקה את קונסולת ה-PlayStation 4 שלה במדינה במרץ השנה, וזאת לאחר שסין הסירה חסימה ממושכת על האפשרות של החברה לשווק את הקונסולה לסינים. ואולם גם השקה זו זכתה לחוקים והגבלות בנוגע לאופן פעולת המשחקים, בשל הגבלת השימוש הגורפת הקיימת בסין למשחקי מחשב הכוללים שימוש בסמים, אלימות, הימורים ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים