גוגל VS פייסבוק: מי מטעינה יותר מהר?

פרויקט חדש להאצת טעינת דפים בטלפונים ניידים שמריצה ענקית החיפוש, אמור לאפשר גלישה מהירה יותר בדפדפן ולספק פייט ראוי מול מנגנון המאמרים המהיר של המתחרה, הרשת החברתית

גוגל

גוגל (Google) מאיצה את שירותיה בתקווה לאפשר לגולשים טעינה מהירה יותר של מאמרים ועמודי אינטרנט. אתמול (ד') הציגה החברה פרויקט חדש העונה לשם AMP – Accelerated Mobile Pages, שפותח על מנת לשפר משמעותית את קצב טעינת הדפים בטלפונים החכמים, ולאפשר טעינה מיידית של התוכן שבו מעוניין הגולש. הטכנולוגיה, שעליה נתבשר העולם בחודש שעבר, נמצאת בהרצה כעת ומוחלת בינתיים רק על טוויטר (Twitter), על BuzzFeed, Vox Media, הניו יורק טיימס (New York Times), על הגרדיאן (Guardian) וכן על ה-Daily Mail. השקתה הפומבית תיערך במועד מאוחר יותר שטרם נקבע.

"תחום המובייל של ימינו אינו מספק לגמרי את המשתמשים. הוא לא מהיר כראוי והדפים עולים לאט מדי ולעיתים נתקעים", אמר מנהל Google News, ריצ'רד גרינגרס, במסיבת עיתונאים שנערכה בניו יורק. הניסיונות לייעל את טעינת ועליית עמודי האינטרנט במכשירים הסלולריים הביאו לפיתוחה של טכנולוגיית AMP שמטרתה להציב סטנדרט חדש למהירות הצגת דפי האינטרנט שיכללו שיטות עבודה מומלצות שפותחו על ידי גוגל. לדוגמה: דף שעבוד בשיטת AMP לא יטען תמונה או וידאו לפני שהמשתמש יגלול את הדף למטה ויגיע אליהם, דבר שיסייע לדפדפן להעלות את הדף במהירות גבוהה בהרבה. בנוסף ישמור שירות top-of-the-line servers של גוגל – הבנוי להיענות ולטפל בשישה מיליון פניות בשנייה – את הדפים בזיכרון מטמון, כך שטעינתם תזורז גם בשל כך.

ניתן יהיה להשתמש בטכנולוגיה החדשה בעבור כמעט כל סוג של תוכן ובכל סוגי המכשירים, ואולם בתחילה החליטה גוגל להתמקד בהאצת טעינת מאמרי חדשות. "אנחנו חושבים שטעינת החדשות היא עקב האכילס המהותי ביותר כיום, ושהצלחה בפתרון הבעיה הזו היא המהותית ביותר כהתחלה", אמר דיוויד בסבריס, סגן נשיא מחלקת הנדסה בגוגל, באירוע העיתונאי שבו הודגם הפיתוח החדש באמצעות הדמיה מרשימה של טעינה כמעט מיידית לדפי הרשת.

ענקית הטכנולוגיה גוזרת נתח גדול בהכנסותיה מפרסום ברשת הסלולרית בדפדפני אינטרנט, על פי eMarketer: גוגל צפויה לתפוס כמעט 33% משוק מכירות המודעות להתקנים הניידים השנה, בזמן שפייסבוק (Facebook) אמורה לזכות בכ-19% בלבד – כך ששיפור חוויית המשתמש הוא אלמנט קריטי לצורך שימור מיצובה של גוגל בראש טבלת החברות המכניסות בתחום הפרסום ברשת. בתגובה לפיתוח החדש של גוגל, יצאו גם פייסבוק, סנאפצ'ט (Snapchat) ואפל (Apple) עם פרויקטים משלהן, שכל מטרתם לזרז את טעינת מאמרי החדשות בתוך האפליקציות שלהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים