מיקרוסופט הציגה את טלפוני הדגל שלה: Lumia 950 ו-Lumia 950 XL

החברה הכריזה באופן רשמי על שני המכשירים החדשים ולא חסכה מהפתעות נוספות ומסקרנות ● אלה גם שני המכשירים הראשונים שמציגה הענקית עם מערכת ההפעלה החדשה שלה לתחום הטלפונים, Windows 10 Mobile

משיקה טלפון חדש. Lumia 950, מיקרוסופט

במסגרת אירוע השקת המכשירים החדשים שלה, הכריזה מיקרוסופט (Microsoft) באופן רשמי על שני טלפוני הדגל החדשים שלה, Lumia 950 ו-Lumia 950 XL, מכשירים שמגיעים עם מסך בגודל 5.2 ו-5.7 אינץ' בהתאמה, ושניהם ברזולוציית QHD או 2,560×1,440 פיקסלים. אלה גם שני המכשירים הראשונים שמציגה מיקרוסופט עם מערכת ההפעלה החדשה שלה לתחום הטלפונים, Windows 10 Mobile.

ההבדלים כמובן לא נגמרים רק בגודל המסך. המערכת על שבב של ה-950 XL היא ה-Snapdragon 810 של קוואלקום (Qualcomm) מתומנת הליבות שפועלות במהירות מרבית של 2 ג'יגה-הרץ. לעומת זאת המערכת על שבב של המכשיר הקטן יותר היא ה-Snapdragon 808 שלה שש ליבות במהירות מרבית של 1.8 ג'יגה-הרץ. כמו כן הסוללה של המכשיר הגדול יותר גם מציעה יותר נפח עבודה: 3,340mAh לעומת 3,000mAh. המכשירים, שמצוידים במחבר USB-C תומכים בטעינה מהירה שמבטיחה טעינה של 50% תוך 30 דקות בלבד.

מעבר לכך מציעים שני המכשירים תצורה דומה. כך, לדוגמה, המסכים שלהם מוגנים ב-Gorilla Glass 3. זיכרון העבודה הוא 3 ג'יגה-בייט ואילו זיכרון האחסון המובנה הוא 32 ג'יגה-בייט עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס microSD של 2 טרה-בייט נוספים לכל היותר. יש גם שלושה חיבורי USB, שיכולים לשמש גם לחיבורים חיצוניים של עכבר ומקלדת, וכן חיבורי תצוגה מסוג DisplayPort ו-HDMI.

חיבורים אלו תומכים למעשה ב-Continuum, מצב העבודה שמאפשר לחבר התקנים חיצוניים למכשירים, כולל מסך, ולהמשיך לעבוד עם הטלפונים גם במשרד. היישומים המשרדיים של מיקרוסופט, כולל Office ותוכנת הדוא"ל, מותאמים לשינוי תצוגה שמאפשר עבודה נוחה שמנצלת את המסכים הגדולים בעת חיבור שכזה.
תכונה נוספת שמורצת לראשונה במכשירי ה-Lumia 950 היא Windows Hello. במיקרוסופט מציינים שמדובר בבטא, אך היא אמורה כבר לספק דרך אישית לאבטחת המכשירים. כך למשל מספיק מבט ישיר אל עבר המכשיר כדי להפעיל אותו וזאת בזכות שילוב חיישן אינפרא-אדום לצד המצלמה הקדמית.

נקודת השיא של המכשירים

המצלמה האחורית היא אחת מנקודות השיא של המכשירים החדשים הללו. מדובר במצלמה שמבוססת על הטכנולוגיה שקיבלה מיקרוסופט מנוקיה (Nokia) בעת הרכישה הגדולה. החיישן הוא בגודל של 20 מגה-פיקסלים והוא מלווה במבזק שמבוסס על שלושה לדים וכן טכנולוגיה קניינית בשם Rich Capture שמאפשר לצלם באופן אוטומטי תמונות שמתאימות למצב התאורה, כולל בתנאי חושך.

שני המכשירים יהיו זמינים בנובמבר במחירים של 549 ו-649 דולר בהתאמה.

בנוסף הכריזה החברה על מכשיר שלישי מבוסס Windows 10 Mobile שמיועד לשוק הבינוני ולמטה מכך, וזהו Lumia 550. מדובר במכשיר עם מסך 4.7 אינץ' ברזולוציה של 720p בלבד כשגם שאר התצורה נמוכה. המערכת על שבב היא Snapdragon 210 מרובע הליבות שפועלות במהירות של 1.1 ג'יגה-הרץ לכל היותר. זיכרון העבודה הוא 1 ג'יגה-בייט וזיכרון האחסון 8 ג'יגה-בייט בלבד, אך ניתן להרחיבו ב-200 ג'יגה-בייט נוספים באמצעות כרטיס microSD. גם המצלמות באיכות יחסית נמוכה: 5 מגה-פיקסלים מאחור ו-2 מגה-פיקסלים מקדימה. הסוללה היא בגודל של 2,100mAh. המכשיר יהיה זמין גם בנובמבר תמורת 139 דולר.

באירוע הציגה מיקרוסופט עוד אביזרים שונים שאחד מהם הוא רצועת ספורט חדשה, Microsoft Band 2. לרצועה מסך AMOLED קמור שנצמד טוב יותר ליד, והיא גם נראית טוב יותר מהדור הקודם. היא מכילה לא פחות מ-12 חיישנים, כולל מד רום, מד קרינת קרני שמש (UV), מד דופק ועוד. הרצועה גם יכולה להפעיל חלק גדול מהתכונות שלה באופן עצמאי, בלי לבצע צימוד לטלפון, וזאת בזכות חיישן GPS פנימי. את הנתונים אפשר לסנכרן בעת חיבור לטלפון או מחשב. בעת חיבור לטלפון היא תציג התראות ואפילו אפשרות לתת אישור לעסקה כספית. היא תושק בסוף החודש תמורת 249.99 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים