מכבי מקימה מאיץ לסטארט-אפים ישראליים בשיתוף בית חולים אמריקני גדול

המאיץ מוקם על ידי מכבי יזמות וניהול ובית החולים קליבלנד ויכלול 10 סטארט-אפים בתחום הבריאות הדיגיטלית ● עופר ויסברג, מנכ"ל החברה: "החדשנות הישראלית תסייע להתמודד עם אתגרי מערכת הבריאות בעידן של עלויות נוסקות ואוכלוסיה מזדקנת"

עופר ויסברג, יו"ר eHealth Ventures ומנכ"ל מכבי יזמות וניהול

מכבי יזמות וניהול מקבוצת מכבי שירותי בריאות מקימה בימים אלה מאיץ לסטארט-אפים ישראליים בתחום הבריאות הדיגיטלית. זאת, במטרה לסייע להן בהכוונה רפואית וטכנולוגית ובפריצה לשווקים בינלאומיים.

המאיץ, eHealth Ventures, מוקם בשיתוף עם בית החולים קליבלנד במדינת אוהיו, שהוא אחד מבתי החולים המובילים בארצות הברית, ועם משקיעים נוספים מהארץ ומחו"ל. עופר ויסברג, מנכ"ל מכבי יזמות וניהול, ציין כי תהליך האיתור של החברות שישתתפו במאיץ החל לפני מספר שבועות ונמצא בעיצומו בימים אלה. הכוונה היא לאתר 10 סטארט-אפים שיש להם רעיון למוצר שאותו ניתן להטמיע.

הוא אמר כי "בישראל, אומת הסטארט-אפ, יש מקור בלתי נדלה לחדשנות, שתסייע להתמודד עם האתגרים של מערכות הבריאות בעידן של עלויות נוסקות ואוכלוסיה מזדקנת. ניסיון מצטבר של שנים רבות בפיתוח והטמעה של מערכות מחשוב רפואיות מאפשר לקבוצת מכבי, כמו גם לרשת השותפים הבינלאומית שהוקמה לטובת הפעילות, להעניק לחברות הכוונה מקצועית ייחודית בשלבים הקריטיים לפעילותן. זאת, במטרה לייצר את התנאים הטובים ביותר לפיתוח שרותי רפואה חדשניים ופורצי דרך".

זו אינה הפעילות הראשונה של בית החולים קליבנלד בישראל: הוא משתף פעולה עם מספר חברות ישראליות ועם מרכזי המחקר של אוניברסיטת בן גוריון והטכניון. לדברי ויסברג, בית החולים החליט להרחיב את פעילותו בישראל לאחר ש-"התרשם מהיכולות של מכבי שירותי בריאות בתחום מערכות ה-IT".

החדשנות הישראלית בבריאות הדיגיטלית – מגמה עולמית כוללת

שיתוף הפעולה בין מכבי שירותי בריאות לבית החולים קליבלנד הוא חלק ממגמה הולכת וגוברת של גופים בינלאומיים הפונים לישראל כדי לאתר טכנולוגיות חדשניות בתחום הבריאות. על פי נתוני מינהל סחר החוץ של מכון הייצוא, בתקופה האחרונה היו מיזמים נוספים בתחום. אחד מהם הוא של חברת Healthbox משיקגו, שהייתה לא מכבר שותפה למאיץ שערכה מיקרוסופט (Microsoft) בתחום. כמו כן, חברת התרופות היפנית Takdata, שהמטה שלה נמצא בשיקגו, הקימה בישראל מאיץ סטארט-אפים בתחום הביו-טק ופיליפס (Phillips) הקימה יחד עם טבע את תוכנית Sanara Ventures.

בכנס Med in Israel שערך מכון הייצוא בחודש מרץ השנה נמסר כי בישראל פועלות לא פחות מ-500 חברות שעוסקות בייצוא פתרונות רפואיים, בהיקף שהגיע ב-2014 לשני מיליארד דולרים – גידול של 11% לעומת 2013.

מכבי יזמות וניהול מעסיקה כ-100 עובדים ועוסקת באיתור יזמויות טכנולוגיות ואחרות לשיתופי פעולה. ויסברג, מנכ"ל החברה, כיהן עד לא מכבר כסמנכ"ל מערכות מידע של מכבי שירותי בריאות במשך שש שנים והוחלף על ידי נועם הנגבי. בתפקידו הנוכחי הוא החליף את אבי לביא.

ויסברג אמר לסיום כי "מכבי היא חלוצה טכנולוגית בתחום שירותי הרפואה הדיגיטלית בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים