והרי החדשות ועיקרן תחילה

VIZO היא אפליקציה שמציגה את החדשות בנושאים שהמשתמשים בוחרים - ובקצרה ● בינתיים היא זמינה בעברית ובאנגלית, אולם בעתיד מתכננת החברה גרסאות בשפות נוספות

חדשות ב-100 מילים. VIZO

אפליקציה חדשה למובייל בשם VIZO מאפשרת לכם להיות עורכי החדשות ולקבל את הידיעות החשובות בנושאים שמעניינים אתכם – ובקצרה. האפליקציה הושקה אתמול (ג') בעברית ובאנגלית, בישראל ובניו-יורק.

VIZO הוא סטארט-אפ שבראשו עומד יזם ההיי-טק הישראלי ד"ר חיים דהאן, יחד עם האמריקנים גיליז בקסטר ואואן בלומברג (אחיינו של מייקל בלומברג, לשעבר ראש עיריית ניו-יורק). כרגע היא מותאמת לישראל ולארצות הברית, אולם בחברה שוקדים בימים אלה על פיתוח האפליקציה בסינית ובספרדית. בהמשך צפויות לצאת גרסאות גם בצרפתית, בפורטוגזית, ברוסית ובערבית.

לדברי דן מגן, העורך הראשי של האפליקציה, "המשתמש מקבל סיכום של תקצירי החדשות החשובות בתחומים שמענייניים אותו, שעברו עריכה אנושית על ידי צוות עורכים שלנו. יש ב-VIZO אלגוריתם שלומד את המשתמש, ואם נמצא כי במדינות נוספות יש עניין בנושא מסוים, המידע יגיע לצוות העורכים, שיפיק תקציר בשפה הייעודית הרלוונטית למשתמש".

בבסיס האפליקציה עומד אלגוריתם שמאתר את הידיעות בתחומים שהוגדרו על ידי המשתמש מתוך קטגוריות שונות, שמוזנות אליה כתקציר של 100 מילים. אם המשתמש רוצה לקרוא מעבר לכך – הוא יכול ללחוץ על הלינק המוצג בתקציר לאתר המקור שממנו נלקחה הידיעה.

כך זה נראה. VIZO

כך זה נראה. VIZO

היו אתם הכתבים

ייחוד נוסף של VIZO הוא שהיא מציעה תוכן גולשים. כלומר, כל משתמש יכול לשגר ידיעה חדשותית ולהעלות תמונות, ולאחר פרטי אימות תופץ הידיעה בין חבריו בפייסבוק (Facebook). במקרים מיוחדים יישלח התקציר לעורכי האפליקציה ולאחר סדרת בדיקות, אלה יחליטו אם להפיץ את הסיפור בשפות שונות, לכל קהל משתמשיה.

לדברי דהאן, "ההיקף העצום של המידע החדשותי הזמין ברשת יוצר ביקוש לאופטימיזציה של תוכן, כאשר כיום אין פלטפורמה שמסייעת בכך. יש מנועי חיפוש, אבל אין שום אפליקציה שמתמצתת את החדשות לידיעות קצרות ואינפורמטיביות, שיאפשרו למשתמש להתעדכן בכל מה שחשוב לו בתוך חמש דקות או פחות". דהאן לא מסתיר את המטרה הגדולה של VIZO – "להיות אפליקציית החדשות הראשית של כל יצרניות הסלולר".

הוא ציין כי המודל העסקי של החברה מבוסס על איזון בין חדשות לכתבות ממומנות שיפורסמו במדינות גדולות, כמו גם אפשרויות של שיתופי פעולה עם אתרי תוכן מובילים. עוד נמסר מהחברה על שיתוף פעולה עם יבואן מכשירי הסלולר של וואווי (Huwaei) בישראל, והאפליקציה מוטמעת מראש בסדרת מכשירי 8P המושקים בה בימים אלה.

מימין: דן מגן, העורך הראשי של VIZO, וד"ר חיים דהאן, היזם שמאחוריה

מימין: דן מגן, העורך הראשי של VIZO, וד"ר חיים דהאן, היזם שמאחוריה

עד כה הושקעו ב-VIZO שני מיליון דולר בשני סבבי גיוסים, על ידי משקיעים מישראל ומארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים