מנכ"ל נינטנדו מת בגיל 55 ממחלת הסרטן

לאחר שסבל תקופה ממושכת מסרטן בכיס המרה ועל אף שעבר ניתוח להוצאת הגידול בשנה שעברה, מת סאטורו איווטה לאחר שנכנע באופן סופי למחלה

סאטורו איווטה, מנכ"ל חברת המשחקים נינטנדו. קרדיט: ויקיפדיה

סאטורו איווטה, מנכ"ל חברת המשחקים נינטנדו (Nintendo), מת בגיל 55 לאחר שסבל תקופה ממושכת מסרטן בכיס המרה. איווטה עבר לפני כשנה ניתוח להוצאת הגידול ולאחר זמן מה חזר לתפקידו, אך בשבת הוא נכנע למחלה. הוא היה הנשיא הרביעי של החברה ושימש בתפקיד זה כ-13 שנים, וזאת לאחר שהתחיל בה את דרכו ממש מלמטה כמתכנת ומעצב משחקים.

במשך שנותיו היה איווטה אחראי לכמה מההצלחות הגדולות של החברה כולל ההשקה של הקונסולה הניידת Nintendo DS ב-2004 ושנתיים מאוחר יותר, קונסולת ה-Wii שנתנה תחרות אמיתית למוצרים המתחרים; ה-PlayStation של סוני (Sony) וה-Xbox של מיקרוסופט (Microsoft). הקונסולה הזו הצליחה להרים את האנשים מהספה ולגרום להם לקחת חלק פעיל של ממש במשחקים, דבר שאחר כך זכה לחיקוי גם בקונסולות אחרות.

עם זאת התקופה שלו תיזכר, לפחות בשנים האחרונות, לתקופה בה החברה נקלעה לקשיים בגלל הערכה לא נכונה ותגובה איטית מדי להפיכת הטלפונים הניידים והטאבלטים לסוג של מכונות משחק, וכן ההופעה של קונסולות משחק זולות המבוססות על אנדרואיד (Android) ומציעות גישה לכמות אדירה של משחקי חינם שמוצעת ב-Google Play.

איווטה ייזכר כדמות צבעונית למדי כשנטל חלק בפרסומות ומסעות קידום של החברה, כולל השאלת דמותו למשחקים שונים וכן לתוכניות טלוויזיה מצוירות. "הסגנון שלו היה לדבר ישירות אל חובבי המשחקים בעולם", אמר טקויה יושימורה, מנכ"ל קבוצת יחסי הציבור של החברה.

בנינטנדו עוד לא מיהרו למנות נשיא חדש, ואת התפקיד ימלאו באופן זמני חברי ההנהלה ג'ניו טאקדה ושיגרו מיאמוטו, וזאת מסיבות רגולטיביות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים