יצרניות המכוניות נגד גוגל ואפל

אם לרגע עוד היה נדמה שמדובר בענייני ביטחון והגנת הצרכן, מסתבר שמה שמעניין בקרב הזה הוא מי ינצח בניצול הצרכן וירוויח כסף על חשבונו

פותחים חזית. אילוסטרציה: BigStock

יצרניות המכוניות בארצות הברית פותחות חזית נגד גוגל (Google) ואפל (Apple) במטרה למנוע מהן להשתמש במערכות ההפעלה שלהן לרכבים לאסוף מידע בקשר לנהגים. אבל המטרה, כך מתברר, היא לא להגן על הצרכן – הנהג כאמור במקרה הזה, אלא השליטה על המידע. יצרניות המכוניות רוצות הן להרוויח את הכסף משוק המידע המתפתח הזה, שלפי הערכות שונות יכול בפני עצמו להגיע להיקף של כ-40 מיליארד דולר עד 2018, כלומר בעוד שלוש שנים בלבד.

במסגרת הקרב על הכסף הזה מתכננות חלק מהיצרניות מערכות טכנולוגיות משל עצמן שיתחרו ב-CarPlay של אפל וב-Android Auto של גוגל. מערכות אלו מחברות את אמצעי המחשוב הניידים של הנהגים, טלפונים בעיקר, למערכת המחשוב של הרכב וכך הן יכולות לאסוף מידע רב ערך כל התנהגות הנהגים.

כך ניתן לגלות מהם היעדים אליהם הנהגים מרבים לנסוע מעבר למקום העבודה, כולל זיהוי של מרכזי קניות, כמו כן באיזו מהירות ממוצעת הם נוסעים, ואף לגלות באילו תחנות דלק הם עוצרים לתדלק באופן קבוע. המידע הזה יכול להימכר לגורמים מתאימים שמעוניינים במידע כזה, החל בסוכני בטוח וכלה בבעלי תחנות דלק.

"אנחנו צריכים לשלוט בגישה למידע הזה. אנחנו צריכים להגן על היכולת שלנו ליצור ערך", אמר בנושא דון באטלר, מנהל ביצועי בפורד (Ford Motors).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים