סטיב לוקאס, סאפ: "מארק בניוף חי בהכחשה – לנו יש הרבה יותר משתמשים בענן מל-Salesforce"

לוקאס אמר את הדברים בכנס של החברה שנערך בניס ובו הוכרזה באופן רשמי חבילת השירות החדשה שלה לפלטפורמת ה-HANA ● חוץ מלדבר על יריבויות עסקיות, הוא נתן הצצה מעניינת במיוחד לחידושים הטכנולוגיים של סאפ בתחום החיזוי הטכנולוגי והאינטרנט של הדברים

סטיב לוקאס, נשיא מחלקת פתרונות פלטפורמה בסאפ

"מארק בניוף חי בהכחשה – לנו יש הרבה יותר משתמשים בענן מאשר ל-Salesforce", כך אמר סטיב לוקאס, נשיא מחלקת פתרונות פלטפורמה בסאפ (SAP), בכנס SAP Insider שנערך בימים אלה בניס שבצרפת.

יש מי שיתפסו את סאפ, חברה שתחום עיסוקה הוא באפליקציות המיועדות לעולם העסקי, כלא מסקרנת במיוחד. בגלל זה יכול להיות שהשם שהיא בחרה לכנס שלה, שעוסק בעולמות התוכן השונים שהענקית הגרמניה עוסקת בהם, הוא הולם: SAP Insider.

עבור מי שנמצא בתוך עולמות התוכן האלה, כל שינוי יכול להיות בעל ערך, גם אם הוא לא נתפס כפיסת הטכנולוגיה הכי מרגשת במדור הגאדג'טים החביב עליכם. אבל לוקאס, שהיה הדובר הראשי בפתיחת הכנס, הפיח רוח חיים של ממש בנושא ונעזר בישירות שלא רואים הרבה מבכירים בתחום, בין השאר בבדיחות על חשבונן של היריבות העסקיות של החברה; לגבי טבלאו (Tableau software) הוא החליט שמעכשיו יתייחס אליה בהרצאה כאל לורד וולדמורט, הנבל מספרי הארי פוטר, ובקשר לאורקל (Oracle), הוא לא התאמץ להסתיר את חוסר החיבה שלו אליה.

לוקאס פתח בסטטיסטיקה מעניינת: עד 2017, ל-82% מהחברות יהיו אפליקציות של האינטרנט של הדברים. הוא ציין שזה אחד המקומות החשובים שאליהם הולכת SAP HANA, פלטפורמת ניהול המידע של החברה. במהלך הכנס הציגה סאפ את חבילת העדכונים החדשה שלה, Service Pack 10.

"את הגישות לשינויים במשק אפשר לדמות לשלוש חיות", הסביר לוקאס ופירט: "יען – הטומן את ראשו בחול, דג – ששוחה עם הזרם, ולמור – שנמצא במצב פרנויה תמידי, ולכן תמיד בודק סביבו ומנסה להישאר לפני אלה שטורפים אותו".

סאפ, הוא הוסיף, חושבת שאין שום דבר רע בקצת פרנויה. "הרי אף חברה לא רוצה להיאכל", אמר לוקאס. עם גישה כזו, די הגיוני להבין איך הפילוסופיה של החברה מתחברת לאינטרנט של הדברים – לא ברמה הבסיסית-טכנולוגית כי אם ברמת האנטרפרייז.

על הבמה נשלחה מכונית צעצוע שעל הגג שלה הודבק מחשב קטן עם חיישנים, ועל המסך הגדול נראו הנתונים שנאספו על ידי החיישנים, החל במהירות וכלה בטמפרטורה של הברקסים. "כדי לדעת מה אפשר לשפר צריך לאסוף כמה שיותר מידע. זה ההבדל בין להגיד שמדובר בנהג גרוע לבין להבהיר למה הנהג גרוע ואיך אפשר לשפר אותו", ציין.

עניין המידע היה דבר חשוב מאוד, אותו הדגיש לוקאס. הוא הסביר שהקפיצה הגדולה שסאפ מבקשת לבצע נמצאת בתחום טכנולוגיות החיזוי: "פעם רצינו לדעת כמה מכרנו ביום, אחר כך רצינו להשוות את זה מול כמה מכרנו באותו יום בשנה שעברה, ועכשיו אנחנו רוצים לדעת כמה נמכור בשנה הבאה".

בשיחה מצומצמת איתו הרחיב לוקאס על הקשר שבין השיפורים בחבילת השירות החדשה לבין הגישה של החברה לניהול המידע: "כמות האפליקציות הקשורות לחיזוי עלתה בצורה משמעותית ב-AppStore. החלנו מודולים שמייתרים את השימוש במוצרי צד שלישי, כמו אלה של SAS. ההבדלים נובעים מכך שב-HANA הכול נמצא בתוך הזיכרון, מה גם שיש תמיכה במערכי מידע מורחבים, כאלה שיכולים להתמודד עם עד 10,000 טורי מידע, דבר שחשוב בכל מה שקשור לעיבוד מידע לחיזוי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים