הושק EyeIn – מנוע חיפוש ויזואלי המבוסס על תוכן גולשים

האפליקציה החדשה של משה חוגג מאפשרת לגולשים לחפש סרטונים שקשורים לאירועים אקטואליים ואחרים, ומבקשת להיות "הגוגל של הווידיאו"

הגוגל של הווידיאו? EyeIn

Mobli Media של משה חוגג השיקה אמש (ב') בתל אביב את EyeIn – או עין בעברית – מנוע היפוש ויזואלי המבוסס על תוכן גולשים, שמבקש להיות "הגוגל (Google) של הווידיאו".

חוגג, מנכ"ל ומייסד החברה ויו"ר קרן ההשקעות סינגולריטים, אמר כי "מהיום, גולשים בכל רחבי העולם יכולים לראות ולחוות את העולם דרך עיניהם של אחרים. בראשונה, משתמשים יוכלו לחפש ולגלות תוכן גולשים (ציבורי בלבד – נ"א) הקשור לאירועים או טרנדים גלובליים או נוכחיים כלשהם, בכל עת ובכל מקום בעולם. EyeIn מאפשר בנוסף לאתרי תוכן וחדשות לשלב תמונות ונקודות מבט חדשות בזמן אמת בתוך הכתבות שלהם. הוא מתגבר על מחסומי הזמן והמרחב, ומעניק לאתרי תוכן וחדשות גישה לכל מה שמתרחש ולכל הטרנדים ברחבי העולם. על ידי הענקת יכולת זו, EyeIn מאפשר לאתרים להגביר שהייה ומעורבות באתר, להגדיל הכנסות ולספק חוויית משתמש טובה יותר באופן כללי".

השירות החדש מבוסס על התשתית של אפליקציית מובלי, אותה הקים חוגג ביחד עם המיליארדר המכסיקני קרלוס סלים. מובלי היא רשת חברתית המבוססת על תמונות, שהושקעו בה עד כה 330 מיליון שקלים, אולם היא לא מצליחה להתחרות באינסטגרם (Instagram). הפעם, הוא אומר, "צדנו את המוחות הטובים ביותר שיכולנו, והתיישבנו לעבוד. המטרה הייתה מראש מנוע חיפוש ויזואלי, ואת זאת עשינו".

משה חוגג, מייסד ומנכ"ל Mobli Media ויו"ר סינגולריטים

משה חוגג, מייסד ומנכ"ל Mobli Media ויו"ר סינגולריטים

בין אנשי השירות החדש ניתן למנות את אפרת רותם, שהייתה ראש מחלקת ראייה ממוחשבת ברפאל, וכמה יוצאים של יחידה 8200.

לסנן סרטונים על פי עליות בעוצמת הקול

הטכנולוגיה והאלגוריתמים של EyeIn לזיהוי אירועים מסוגלים לסווג תמונות (סלפי, נוף ועוד) ולסנן סרטונים על פי עליות בעוצמת הקול. היא מזהה אוטומטית את הרגעים החשובים בסרטונים באמצעות ניתוח דינמיקת השמע. כמו כן, אפשר לתעדף חדשות, משחקים ואירועים. תהליך זה מאפשר למנוע החיפוש להציג את התמונות והסרטונים הטובים והרלוונטיים ביותר, ולהעניק למשתמשים גישה להופעות, אירועי ספורט, התכנסויות, מבזקי חדשות ואירועים נוספים ברחבי העולם בזמן אמת.

"באמצעות ההתחברות לתוכן הגולשים, EyeIn מעניק גישה מקיפה ויכולת לצפות בתוכן מקורי מכל רחבי העולם – הן בזמן אמת וכן רטרואקטיבית", אמר חוגג. בחברה מציינים כי EyeIn משתמש בתוכן גולשים המוגדר ציבורי בלבד.

מנוע החיפוש משתמש במידע מיקום המוטמע כיום בכל התמונות והסרטונים שמופצים ברשתות החברתיות, מה שעוזר למנוע של מובלי למצוא אותו לפי מיקום, לפי תאריך ולפי הקשר. הרעיון שמאחורי EyeIn הוא שכל אחד יוכל לצפות בזמן אמת באירוע המתרחש במקום כלשהו בעולם בעזרת התוכן שמיוצר על ידי הגולשים. המנוע מושך את התוכן מאינסטגרם, מפייסבוק (Facebook), מטוויטר (Twitter) וגם ממשתמשי רשת מובלי עצמה.

"כיום, כל רגע ששווה לראות מתועד ומועלה לרשת, בין אם מדובר בהופעה, אירוע ספורט או חדשות", אמר חוגג. "מנוע ה-EyeIn אוסף, מנתח ומעניק לגולשים גישה לכל אותם הרגעים, וכן ערך מוסף באמצעות היכולת לחקור פרספקטיבות שונות ביחס לטרנדים והאירועים הנוכחיים הכי חמים ברחבי העולם".

מובלי פיתחה גם תוסף למנוע, שניתן לשלבו בכתבות באתרי תוכן. התוסף מציג תמונות הקשורות לאירוע המדובר בכתבה, תוך יצירת אלבום תמונות וסרטונים חי ודינמי מהשטח. במפגש הוצגו תוצאות חיפוש בפיילוט שנוסה עם שישה אתרי תוכן, בהם האפינגטון פוסט (Huffington Post), שהראו תמונות של אירועים בזמן אמת עוד לפני שהחלו, כמו משחק כדורגל, למשל.

האפליקציות של EyeIn לאנדרואיד (Android) ול-iOS יהיו זמינות בעוד כשבוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים