רעננה מציינת את חודש ההיי-טק ומגייסת עוד חברות לעיר

העירייה מקיימת בימים אלה את חודש ההיי-טק, במטרה לחשוף את פעילות החברות הטכנולוגיות בעיר לתושבים ● מדובר בחלק מתוכנית של ראש העיר, זאב בילסקי, להגדיל את מספרן

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה. צילום: קובי פלר

עיריית רעננה מקיימת החודש סדרת אירועים תחת השם יוניטק, במטרה לחשוף את פעילות ההיי-טק בעיר לתושביה ולאפשר לחברות סטארט-אפ להיפגש עם יזמים ומשקיעים. האירועים מותאמים לסוגים שונים של קהלים, בהם יזמים, סטארט-אפיסטים, מנהלי חברות והציבור הכללי, ומוביל אותם רואי דינוביץ', ראש מנהלת העסקים בעירייה.

אירוע השיא יתקיים מחרתיים (ד') במתחם Hubanana בעיר, במסגרתו ייחשפו הסטארט-אפים שפועלים בו. נציגיהם יוכלו להציג את הרעיונות שלהם במפגשים מהירים "אחד על אחד" עם משקיעים, אנג'לים ונציגי קרנות הון-סיכון. ביום א' הקרוב, 22 ביוני, תתקיים הרצאה של קימברלי דרורי-ברור מ-ERB בנושא פיננסים, וטל כתרן, מנהל תוכניות יזמות, ירצה ב-1 ביולי על גיוסים לסטארט-אפים. ב-23 ביוני ייערך יום עיון בנושא מימון המונים לסטארט-אפים, בהנחיית רובי לובל, סמנכ"ל מט"י רעננה. כמו כן, במהלך החודש מוצגות בבניינים של חברות היי-טק בעיר תערוכות הפתוחות לקהל הרחב ומתקיימים סיורים אומנותיים המשלבים מפגשים קולינריים במסעדות ובבתי קפה.

אירועי החודש הם חלק מתוכנית ארוכת טווח אותה מוביל ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי, מתוך כוונה להרחיב את מספר חברות ההיי-טק שפועלות בעיר. יצוין כי חברות כגון NICE ,HP, מיקרוסופט (Microsoft), סאפ (SAP), קומברס ואמדוקס כבר השתקעו בעיר. ככלל, על פי נתוני העירייה, יש באזור התעשייה של רעננה, קריית אתגרים, 1,360 עסקים, כאשר 60% מהם אלה חברות טכנולוגיות. בסך הכול עובדים בקריית אתגרים יותר מ-41 אלף איש. באחרונה פרסמה העירייה שטבע מתכננת להעביר לרעננה את המטה שלה, ששוכן כיום בפתח תקווה ובכפר סבא.

במסגרת תוכניות הפיתוח, שאמורות להקל על חברות היי טק לעבור לעיר, מתבצעים באזור פרויקטים תחבורתיים. בין היתר צפויות להתחיל לפעול ברעננה ב-2017 שתי תחנות רכבת, כאשר שטאלים יסיעו את העובדים אל אזורי התעשייה ומהם, בבוקר ובערב. כמו כן, מתוכננים באזור מלון בן 140 חדרים, אולם קונגרסים וחדרי VIP  שיחלו לפעול בספטמבר הקרוב. לא רחוק מאזור התעשייה ייבנה פרויקט ענק של אלפי דירות,  בשכונת נאות עוזי. במסגרת זו ישווקו דירות לעובדי היי-טק.

בילסקי ציין כי המאמצים להבאת חברות היי-טק לעיר החלו עוד לפני 20 שנים. לדבריו, "מאמצים אלה מעניקים יתרון לרעננה והפכו אותה לאחד האזורים היותר מבוקשים בישראל עבור חברות היי-טק". בילסקי מאמין כי בקרוב ייכנסו עוד חברות לאזורי ההיי-טק המקומיים. לדבריו, "ההכנסות של חברות אלה ממיסים מהוות מקור הכנסה חשוב לעירייה, שבעזרתו ניתן לפתח שירותים נוספים לתושבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים