אפל מציגה שיפורים ב-WatchOS – מערכת ההפעלה של השעון של אפל

השינוי המרכזי: ביטול התלות הגמורה במכשיר ה-iPhone ● כעת ניתן יהיה להעביר את ה-"כוח" לשעון, כך שגם הכוח וגם ממשק המשתמש יפעלו בצורה עצמאית

מסייע גם בתחום הבריאות. Apple Watch. צילום: אור יעקב

ועידת המפתחים של אפל (Apple) לא פסחה על שיפורים בתוכנה של Apple Watch: סוף כל סוף אפל מראה למפתחים מה מסתתר מתחת לגלימה של השעון שלה. לדברי המנכ"ל, טים קוק, עדכון למערכת ההפעלה של השעון, המכונה WatchOS, יציע כלים חדשים שמפתחים יוכלו להשתמש בהם כדי לנצל טוב יותר את חומרת השעון, כולל החיישנים שלו ומנטר קצב הלב.

"הגרסה החדשה תהיה בעלת אפשרויות מצוינות ותאפשר יישומים טבעיים היישר לכף היד", אמר קוק.

במצב הנוכחי, מפתחי התוכנה נאלצים להשתמש בתוכנה ל-iPhone כדי להתאימה לתצוגה בשעון, כשרוב העומס של התכנות מוטל על ה-iPhone המקושר לשעון. האפליקציות היחידות המשתמשות בחומרה ובמערכת ההפעלה של השעון הן אלה שפותחו על ידי אפל, כמו המפות והדואר. כעת, עם הגרסה החדשה, גם מפתחים מצד שלישי יוכלו ליצור תוכנה מהירה וחכמה יותר, שתהיה ייעודית לשעון.

בתוך כך, אפל הודיעה כי תאפשר למפתחים גישה גם לפלטפורמת HealthKit כדי לנצל את נתוני קצב הלב וחיישנים נוספים, את המיקרופון לצור שירותים קוליים וגם את כפתור ה"כתר" המסתובב כי לנווט בתוך התוכנה בקלות, את המנוע המשתמש בוויברציות מתוכנתות לצורך התראות, כמו גם את תכונות ה-Force Touch המאפשרת ללחוץ חזק יותר על מסך כדי להפעיל קליטת נתונים נוספת. העדכון גם יאפשר ניגון וידיאו פשוט בשעון ואפליקציות חדשות של חברות שמציעות וידיאו, כמו Vine, שיוצעו מאוחר יותר השנה.

אחת השאיפות החשובות של אפל היא שיפור האפליקציות לשעון. עד כה הוצגו 3,500 אפליקציות לשעון, לעומת גוגל, שהודיעה בחודש שעבר כי מפתחי אנדרואיד (Android) יצרו 4,000 אפליקציות למערכת Android Wear – מערכת ההפעלה הגוגלית למכשירים לבישים.

אחת המגבלות המהותיות של השעון של אפל היא הקשר ההכרחי ל-iPhone של המשתמש. מרבית האפליקציות והתכונות של השעון, כמו GPS, הודעות טקסט והתראות, אינן זמינות בלי iPhone מקושר. בנוסף, השעון של אפל היה נעול ולא אפשר למפתחי צד שלישי גישה למערכת ההפעלה שלו כדי לכתוב יישומים ולמכור אותם בחנות האפליקציות של אפל. ההגבלות האלה גרמו ליישומים רבים לפעול באטיות ורבים מהם אף בלתי ניתנות לשימוש על השעון.

כעת, בעקבות ההכרזה על WatchOS, הכל ישתנה, לדברי החברה. "האפליקציות האלה פועלות כיום בהסתמך על הטלפון של המשתמש", ציין קווין לינץ', סגן הנשיא לטכנולוגיה, על הבמה בוועידה. "בזכות האפליקציות הטבעיות, כעת תוכלו להעביר את ה'כוח' לשעון, כך שגם הכוח וגם ממשק המשתמש יפעלו".

WatchOS תגיע גם עם כמה שינויים קוסמטיים, שיאפשרו להציג מסכים שונים פרי פיתוחה, כמו תצוגות לפי שעות של ערים ומקומות ואפשרויות התאמה כדי להציג מידע אישי על השעון, כמו תמונות או אירועי לוח שנה. עוד הציגה אפל תכונה חדשה בשם Time Travel, שתאפשר לסובב את כפתור ה-"כתר" קדימה או אחורה בזמן ולראות אירועים ומידע עתידיים או אלה שכבר אירעו בעבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים