אינטל תשקיע 125 מיליון דולר בסטארט-אפים בהובלת נשים

בחברה מבקשים לשפר את הנתונים לפיהם חברות שאישה עומדת בראשן מקבלות רק 3% מהשקעות ההון-סיכון ● ארבע החברות הראשונות שיקבלו השקעה הן מארצות הברית, אולם אינטל פתוחה גם לחברות ישראליות

אינטל למען קידום נשים בתעשייה. צילום אילוסטרציה: BigStock

אינטל (Intel) הודיעה כי תשקיע 125 מיליון דולר בסטארט-אפים שמובילות אותם נשים. הסכום יושקע בחמש השנים הקרובות על ידי Intel Capital Diversity Fund – קרן הגיוון של אינטל קפיטל. השקעותיה הראשונות יהיו בארבע חברות אמריקניות, אולם הבאות יבוצעו במקומות שונים בעולם, והקרן פתוחה גם לחברות ישראליות.

כל אחת מארבע החברות הראשונות תקבל כ-17 מיליון דולר. החברות הללו הן: Brit + Co מסן פרנסיסקו, שפיתחה פלטפורמת מדיה וסחר אלקטרוני המספקת שיעורים מקוונים וערכות שמכילות את המרכיבים הדרושים ל-"מייקריות" על מנת לפתח יוזמות שונות בעזרת לוחות הפיתוח גלילאו של אינטל; CareCloud ממיאמי, שמקשרת בין ספקים של שירותי בריאות למטופלים באמצעות מערכת דיגיטלית, שכוללת ניהול מרפאות, ניהול רשומות אלקטרוניות של מטופלים ותוכנה ושירותי חיוב רפואיים; Mark One, אף היא מסן פרנסיסקו, שמשתמשת במודול החומרה Intel Curie כדי ליצור ספל חכם המזהה את המשקה שנמזג לתוכו, מציג את ערכו התזונתי ומסנכרן את כל הרגלי השתייה בסמארטפון של המשתמש; ו-Venafi, שמושבה בסולט לייק סיטי – חברה המספקת פלטפורמת הגנה ראשונה מסוגה המבוססת על בדיקת אמינות לאבטחת מפתחות הצפנה ותעודות דיגיטליות שמשמשים עסקים וממשלות באבטחת תקשורת, מסחר, מחשוב וניידות. הטכנולוגיה של Venafi מאפשרת לאינטל להציע ללקוחותיה המריצים את OpenStack אבטחה מקיפה של מפתחות ותעודות.

בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל, אמר כי "אנחנו נחושים במאמצינו להגביר את הגיוון בתעשיית הטכנולוגיה ומחויבים להבטיח שהתרבות של התעשייה תכיל ותכבד את הרעיונות של כולם. קרן הגיוון החדשה של אינטל קפיטל היא דרך אפקטיבית ורבת עוצמה שתסייע בהשגת המטרה".

בינואר האחרון הכריזה אינטל על יוזמה להגברת הגיוון התעסוקתי באינטל בפרט ובתעשיית הטכנולוגיה בכלל. החברה הצהירה כי היא מתכוונת לפעול להשגת ייצוג מלא של נשים וקבוצות מיעוט במצבת עובדיה בארצות הברית עד 2020. היעדים שהציבה החברה העולמית מחייבים גם את אינטל בישראל, שבה 21% ממצבת העובדים, 30% מצוות ההנהלה הבכירה של החברה ו-40% מההנהלה הבכירה במפעל בקריית גת הם נשים.

ההשקעה של הקרן מבית אינטל מקהה במעט את הנתונים מדו"ח של Babson College, שפורסם באחרונה, על פיו רק ב-15% מהחברות הזוכות במימון הון-סיכון בארצות הברית יש נשים בהנהלה. יתירה מכך, חברות שאישה עומדת בראשן מקבלות רק 3% מהשקעות ההון-סיכון.

סקרים אחרים אף קובעים כי פחות מ-1% ממייסדי החברות בעמק הסיליקון הים אפרו-אמריקניים או ממוצא לטיני. קרוב ל-100% מהמייסדים המקבלים מימון מקרנות הם לבנים או אסיאתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים