מה כוללת iOS 9?

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה, שהושקה אמש (ב'), מביאה עימה שורה של שיפורים ושינויים - משכלולים ב-Siri ועד להארכה ניכרת בחיי הסוללה

שורה של חידושים ב-iOS 9

אפל (Apple) הכריזה אמש (ב') בוועידת המפתחים שלה על מערכת ההפעלה החדשה iOS 9, שכוללת שיפורים ושדרוגים בגזרת התוכנה. מי שציפה לוועידת מפתחים בלי חידושים מרעננים – התבדה.

אחד הדברים הבולטים ב-iOS 9 הוא ממשק משתמש חדש ל-Siri, שמשתדרגת בעזרת ממשק השפה הטבעית של אפל ב-OS X ומציעה יכולות טובות מבעבר. Siri החדשה יכולה לעבד הזמנות ולספק למשתמש תזכורות, והיא אף משתלבת בתוך מפות ויכולה לנווט. כמו כן, היא מנחשת מיהו האדם שלא נמצא ברשימת אנשי הקשר של בעל המכשיר ובכל זאת מתקשר אליו, מציעה לו אפליקציות שמתאימות לו לפי פעולותיו ויכולה לערוך חיפושי וידיאו בתוך אתרים (עם אפשרות לניגון הווידיאו בתוך תוצאות החיפוש).

הגרסה החדשה כוללת גם מידע על תחבורה ציבורית בשירות המפות המשולב במערכת ההפעלה – כפי שמוצע, למשל, ב-Google Maps.

אחד התיקונים החשובים מבחינת המשתמשים הוא הארכת זמן הפעולה של הסוללה במכשירי ה-iPhone – אפל מאפשרת מצב Low power, שלטענתה מאריך את חיי הסוללה בשלוש שעות לפני הצורך בטעינה.

יישום התשלומים של אפל, Apple Pay, זוכה לשיתופי פעולה עם עסקים נוספים, כולל אפשרות לתשלום ב-Pinterest. בינתיים היישום זמין רק בארצות הברית, אולם בחודש הבא הוא יחצה את האוקיינוס לבריטניה, שם יופעל על ידי בנקים ומותגים רבים ב-250 אלף אתרים, כולל מערכת התחבורה הציבורית של לונדון.

iOS 9 מאפשרת לאחסן כרטיסי מידע על חנויות, חברויות במועדוני צרכנות וכרטיסי בונוסים, בנוסף לכרטיסים לאירועים או לכרטיסי טיסה, קופונים וכדומה. בעקבות התוספות הרבות האלה, שונה שמה של אפליקציית Passbook ל-Wallet – ארנק.

אפליקציית Notes זוכה בגרסה החדשה לסרגל עם אפשרויות עיצוב, גישה ישירה לתמונות ולמצלמה ואפשרויות ציור. ניתן יהיה לשתף קישור לתוך ה-Notes, לצפות ב-Thumbnails ולהציג  קבצים מצורפים.

חדשות מאפליקציית החדשות

בעלי iOS 9 יוכלו להיפרד מה-Newsstand ולברך את News – אפליקציית החדשות של אפל, שהפכה להיות דומה ל-Flipboard – פלטפורמה אינטראקטיבית שמספקת פיד של חדשות מותאמות אישית. אפל יצרה פורמט חדשות חדש, שמפרסמי תוכן יוכלו להשתמש בו. הפורמט מאפשר לשתול ולהציג ציורים מונפשים, תמונות ו-וידיאו – והכול פרטי ואישי: המידע של המשתמש לא משותף או מקושר לשירותי אפל אחרים.

חידוש נוסף שהציגה החברה הוא ביצוע חיפוש תמונה בספריית התמונות בעזרת שפה טבעית – למשל, תראה לי את התמונות שלי ממילאנו.

כמו בהשקות קודמות, גם הפעם השתמשה אפל בהכרזה במשפט "ועוד דבר אחד", הזכור לטוב מימי סטיב ג'ובס המנוח. הפעם הוא יוחד להצגת החידושים בשירות Apple Music, שכעת הוא מבוסס על גרסאות משודרגות של מוצרי המוזיקה הקיימים של החברה בתוספת השירות של Beats, שאותה רכשה אפל לא מכבר.

"לא המצאנו את הטלפון הראשון וגם לא את נגן המוזיקה הראשון, אבל אנחנו מציעים את המוצר הטוב ביותר שבאמת פועל", אמר אדי קיו, מנהל התוכנה והשירותים של החברה.

מה עם ה-iPad?

החידושים ב-iOS 9 לא פסחו גם על הטאבלט של אפל: החברה הציגה שיפורים ייעודיים לו. המקלדת של ה-iPad היא כעת כמו משטח עקיבה, שמאפשר "צביטה" בשתי אצבעות. כמו כן, מקלדת ההקלדה המהירה תקפוץ עם קיצורים לפעולות חשובות, למשל העתק והדבק, וגם קיצורים למקלדות נוספות.

וכמובן –  ריבוי משימות: הגרסה החדשה כוללת אפשרות לתצוגה מפוצלת או של תמונה בתוך תמונה, כמו גם מעבר משימות חזותי מחודש. משיכה מימין מציגה אי-מיילים ומשיכה למטה מציגה את כל ה-Thumbnails של האפליקציות הפתוחות. אפשר גם ללחוץ על אפליקציה פעילה כדי להגיע אליה.

ראוי לציין כי החידושים במערכת ההפעלה לא יפעלו על כל מכשירי ה-iPad:  חלקם יפעלו על iPad Air בלבד ופיצול המסך, למשל, רק על iPad Air 2.

בנוסף הציגה אפל גרסה חדשה למערכת ההפעלה OS X, המיועדת למחשבי Mac. הגרסה, שזכתה לכינוי El Capitan, כוללת לחצן חדש בדפדפן ספארי (Safari) להשתקה מידית של שמע באתרי אינטרנט וכן שיפורים במנוע החיפוש Spotlight. עוד הושם דגש בפיתוח של מערכת ההפעלה החדשה על שיפור בביצועים.

גרסת הבטה למפתחים של מערכות ההפעלה החדשות יהיו זמינות ביולי והגרסאות הסופיות יופצו כשדרוג חופשי למשתמשים החל מהסתיו הקרוב. יצוין כי גרסת iOS 9 תתאים לכל המכשירים עליהם יכולה לפעול iOS 8.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים