ניצחון לעדי סופר-תאני: פרטיה לא יפורסמו

בית המשפט המחוזי קבע כי עו"ד גיא אופיר, שאיים לפרסם את פרטיה של מנכ"לית פייסבוק ישראל, לא יוכל לעשות זאת עד לתום הדיון בתביעה שהיא הגישה נגדו ● הוא חויב בהוצאות בסך 40 אלף שקלים

עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

השופט יהושע גייפמן מבית המשפט המחוזי בתל אביב אסר לפרסם את פרטיה האישיים של עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק (Facebook) ישראל, עד לסיום הדיון בתביעתה נגד עו"ד גיא אופיר, שמבקש לחשוף את פרטיה. כמו כן, עו"ד אופיר ישלם לסופר-תאני הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך 40 אלף שקלים.

הצו חל על מספר תעודת הזהות, כתובת המגורים, מספרי הטלפון – בבית והנייד, ופרטי חשבון הווטסאפ (WhatsApp) שלה.

סופר תאני הגישה את התביעה לפני מספר שבועות, לאחר שעו"ד אופיר איים לפרסם את פרטיה, מאחר שלדבריו, פייסבוק ישראל לא מפרסמת פרטי יצירת קשר עם האתר. יחד עם כתב התביעה היא הגישה בקשה לבית המשפט לאסור עליו "לפרסם לציבור כל פרט אישי הקשור אליה, ללא קבלת הסכמתה ורשותה".

השופט גייפמן נענה, כאמור, לבקשה וכתב בהחלטתו כי "צודק וראוי להיעתר לבקשה באשר אי התערבות עלולה להביא לתוצאה קשה ביותר של פגיעה בפרטיות המבקשת (סופר-תאני – י"ה) ובני משפחתה, הפרת שלוות החיים במעונם הפרטי, והנזק שעלול להיגרם אינו מסוג הנזקים שניתן לתיקון באמצעות פיצוי כספי הולם".

החלטת בית המשפט התבססה בין היתר על טוקבקים שפורסמו ברשת בצמוד לכתבות שעסקו בסכסוך בין סופר-תאני לעו"ד אופיר. באחד מהם נכתב: "תן לי רק את הפרטים ואני אמרר לה את החיים", ובשני קרא הכותב "לחתוך את פניה". לדברי השופט, "די בתגובות הנ"ל כדי לקבל אינדיקציה מה תהיה תמונת המצב כאשר המבקשת תוצף במכתבים, מסרונים ותכתובות למען הפרטי ולטלפונים הפרטיים שלה".

נראה כי עו"ד אופיר ביקש באחרונה להגחיך את פייסבוק בכך שניסה למסור לעורכי הדין שלה, באחד הדיונים בנושא, את כתב התביעה שהגישו נגדה אבי לן ועדי בנטוב, בעלי העמוד "סטטוסים מצייצים", שהוסר באחרונה מהרשת החברתית. עו"ד אופיר משמש בא כוחם בתביעה. הוא הזמין צוות צילום לבית המשפט, שצילם את באי הכוח של החברה מסרבים לקבל במעמד זה את כתב התביעה שהוגש נגדה.

עו"ד אופיר: "כל אדם יכול להשיג את הפרטים"

בתגובה מסר עו"ד אופיר כי "ראוי להדגיש שמדובר בהחלטה על מתן צו זמני, ולא צו קבוע. בכל מקרה, כל אדם יכול לקבל את הפרטים שהצו אוסר עליי לפרסם, על ידי כך שייגש למשרד הפנים הקרוב לביתו ויבקש את פרטיה במרשם האוכלוסין של עדי סופר-תאני. מי שאינו מעוניין לצאת מביתו יכול לעשות זאת על ידי בדיקה פשוטה באינטרנט, לגלות באיזו חברה סופר-תאני מכהנת כדירקטורית ולהוריד נסח חברה הכולל את פרטיה. סעיף 29 לחוק מרשם האוכלוסין קובע כי לכל אדם יש את הזכות לקבל מידע ממרשם האוכלוסין על אדם אחר".

הוא הוסיף כי "לטעמי, בית המשפט הנכבד לא התייחס לסעיף זה וגם לא לטענות נוספות שהעלינו. טרם החלטתי האם בכוונתי לערער על ההחלטה או להתמודד עמה במסגרת התביעה שתימשך".

"ראוי גם להסביר שבית המשפט סבר שיש סכנה לגברת סופר-תאני אם פרטיה יפורסמו, על בסיס טוקבק אלים שנכתב בתגובה לכתבה. לא נראה לי שטוקבק הוא ראייה קבילה בבית משפט, אבל קטונתי. מעבר לאותו טוקבק לא הובאו שום ראיות אודות 'סכנה שכזו'", על פי עו"ר אופיר.

לסיכום, אמר עו"ד אופיר כי "בית המשפט צריך להכפיף תאגידים רב לאומיים לחובתם לקיים את החוק ולהימנע מפגיעה בזכויות אדם. החלטה זו אינה תורמת למאבק זה ומסבה נזק לציבור. מה תאמר משפחתו של האדם הבא שיהיה מותקף בפייסבוק נוכח היעדר היכולת ליצור קשר עם פייסבוק או עם מטעמה?"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים