סקר: עלייה חדה בהונאות רשת נגד ארגונים

מהסקר, שערכה F5, עולה כי כמחצית מהארגונים באזור EMEA חוו כתוצאה מהמתקפות הללו הפסדים משמעותיים - בכסף ובמוניטין

עוד ועוד הונאות ברשת. אילוסטרציה: BigStock

ארגונים באזור EMEA חשופים בשיעור הולך וגדל לאיומי ומתקפות הונאה, ומודאגים יותר לגביהם – כך עולה מסקר שערכה F5 לקראת כנס Agility 2015 שקיימה באחרונה באדינבורו, סקוטלנד.

מקבלי החלטות בתחום ה-IT מ-10 מדינות חשפו בסקר כיצד הם מתמודדים עם פגיעות במוניטין הארגון ואילו נזקים פיננסיים נגרמים להם כתוצאה מהמתקפות.

יותר מ-35% מהנסקרים ענו כי הם חוו הפסדים בעקבות הונאות ממגוון סוגים של מתקפות אונליין. נוזקות היו הגורם העיקרי (75%), מיד לאחר מכן פישינג (53%), גניבת זהויות (53%) וחטיפת שיחות (35%).

החוקרים מצאו כי 48% מהארגונים חוו מהונאות בשנתיים האחרונות הפסדים כספיים הנעים בין 50 אלף ליש"ט (כ-300 אלף שקלים) ל-500 אלף ליש"ט (כשלושה מיליון שקלים). סך ההפסדים של 9% מהארגונים עמד על יותר מחצי מיליון ליש"ט ושל 3% – על יותר ממיליון ליש"ט (כשישה מיליון).

73% מהארגונים ציינו כי הנזק למוניטין כתוצאה מהמתקפות הללו מדאיג אותם, בעוד 72% חששו מהפסד בהכנסות ומעול הדרישות הכרוכות בניהול ביקורת אבטחה מקיפה. השפעות שליליות נוספות כוללות ירידה באמון הלקוח ונאמנותו (64%) וקנסות פוטנציאליים מהגופים הרגולטוריים (62%).

הסקר עסק גם באמצעי ההגנה של ארגונים מפני הונאות. עולה ממנו כי 37% מהם מעדיפים פתרונות היברידיים, שמשלבים אספקה On-premise ו-Off-premise. בארגונים של יותר מ-5,000 עובדים עומד השיעור על 59%.

55% מהמשיבים ציינו כי אימצו פתרונות רב שכבתיים למניעת הונאות. פתרונות קצה משובצים היו הפופולריים ביותר (62%), לאחריהם פתרונות Page navigation analysis, המזהים תבניות ניווט חשודות (59%), ופתרונות Entity link analysis עבור יחסים בין משתמשים, חשבונות ומכונות, המזהים פעילות פושעת ושימוש לרעה (59%). כמו כן, 55% משתמשים בפתרונות המפיקים אנליזה של התנהגות משתמש והשוואה לערוצים ספציפיים.

גד אלקין, מנהל תחום אבטחה לאזור EMEA ב-F5

גד אלקין, מנהל תחום אבטחה לאזור EMEA ב-F5

רוב התקציב מועבר להגנה מפני הונאות רשת (52%) ולהגנה מפני הונאות מובייל (36%).

גד אלקין, מנהל תחום אבטחה לאזור EMEA ב-F5, אמר כי "בכל סוגי המתקפות, סכנות הונאות הרשת הן בלתי נמנעות ורחבות היקף עבור ארגונים מכל סדר גודל ומכל סוג. יותר מתמיד, חשוב להבין את טבע האיומים הללו וליישם פתרונות שמסלקים את ההתקפות עוד לפני שהן גורמות לנזק אמיתי. ארגונים שלא מבינים זאת מסכנים את הארגון ומביאים על עצמם את הדבר שהם מודאגים ממנו יותר מכל: נזק למוניטין". הוא ציין כי יש דרישה הולכת וגוברת לפתרונות עם יכולות הגנה מפני הונאות רשת.

הכותב היה אורח החברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים