קנוט וטנסטרום, F-Secure: "ההגנה על הפרטיות בעידן הדיגיטלי היא האתגר של מנהלי האבטחה בארגונים"

"מתקפות על ארגונים נחלקות לכמה סוגים: מתקפות עקיפות או ישירות, שמטרתן כופר או איומים; ומתקפות שמבצעים 'ילדי סקריפטים', שתוקפים אתרים לטובת גאווה, שעשוע או מטרה פוליטית", כך הסביר וטנסטרום, מנהל אזורי ב-F-Secure

קנוט וטנסטרום, מנהל אזורי ב-F-Secure. צילום: ניב קנטור

"אנו נמצאים בעידן דיגיטלי, שמשמעו לחיות חיים אלחוטיים. במצב זה, בן הפרטיות שלנו מופרת, נדרש להגן עליה בקפדנות, וזהו ה-אתגר של מנהלי אבטחת מידע בארגונים", כך אמר קנוט וטנסטרום, מנהל אזורי ב-F-Secure.

וטנסטרום דיבר בכנס InfoSec 2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים באחרונה, זו השנה ה-15, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. השתתפו בו מאות מקצועני אבטחת מידע והגנת סייבר והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. F-Secure מיוצגת בארץ על ידי מולטיפוינט, מפיצת פתרונות IT לאבטחת וייעול רשתות ארגוניות.

מתקפות על ארגונים, אמר וטנסטרום, "נחלקות לכמה סוגים: מתקפות עקיפות, או מתקפות ישירות, שמטרתן דרישה לכופר או איומים. סוג אחר של מתקפות נעשה על ידי 'ילדי סקריפטים', התוקפים אתרים לטובת גאווה, שעשוע או מטרה פוליטית. קבוצה נוספת של תוקפים נעשית לטובת ריגול עסקי, במסגרתה תוקפים חברות קטנות ומשתמשים בהן כצעד מקדים לתקיפת חברות גדולות".

"הרבה פעמים", הוסיף וטנסטרום, "ולא מעט מהם הם ארגונים בינוניים וקטנים, שואלים אותנו 'למה אנו מעניינים את התוקפים?'. הסיבה היא כי כולנו מקושרי Wi-Fi, לכולנו יש טלפונים חכמים, אצל כולם קל לגנוב סיסמה וכך ניתן להגיע בעזרת, למשל, יישום תשלום שכר של מנהל חשבונות בארגון קטן – לחברה גדולה". הוא הדגים פריצה שערכו חוקרי החברה בנקודה "חמה" בלונדון, במסגרתה החוקרים הצליחו לאסוף פרטי מידע הרבים – מיילים ונתונים נוספים – בלא מאמץ מכל המחשבים והטלפונים הניידים של מי שגלש באזור של אותה נקודה.

הוא סיים בציינו כי "יש הרבה דיבורים מה יהא העתיד של אבטחת המידע: בסופו של דבר, הפריצה תוכל להתבצע מכל מכשיר, ממכונית ועד למכונת כביסה – כל דבר שיש בו יחידת עיבוד מחשוב, יהווה מקור לתקיפה".

איאן ווייטסייד, מנהל ערוצי הפצה, F-Secure. צילום: ניב קנטור

איאן ווייטסייד, מנהל ערוצי הפצה, F-Secure. צילום: ניב קנטור

איאן ווייטסייד, מנהל ערוצי הפצה ב-F-Secure, אמר כי "לאבטחת המידע ישנן השלכות על הפרטיות שלנו. זו שברשת – מופקרת באופן קבוע וגלוי, על ידי חברות ענק שעושות מיליארדים בזכות המידע שיש לנו. ההגנה על הפרטיות נעשית הרבה יותר מורכבת, ונדרשים אמצעים טכנולוגים, שיגנו טוב יותר על המידע האישי והעסקי שלנו. לכך נדרש לחבר את גורמי אכיפת החוק, שיטפלו במבצעי עבירות פליליות".

הוא ציין כי F-Secure, שמושבה בהלסינקי, פינלנד, היא חברה בינלאומית שפרוסה ביותר מ-100 מדינות, והיא מייצרת פתרונות אבטחת מידע למגוון רחב של כלים ומכשירים – בין אם מדובר במחשבים נייחים או ניידים, טלפונים ניידים, מערכות הפעלה שונות, אינטרנט אלחוטי ואף שרתים בענן. "מוצרי אבטחת המידע שלנו לארגונים מאפשרים גלישה חלקה ומאובטחת באינטרנט", סיים, "שאלת המפתח היא האמון: במי אתה בוטח. אמון נבנה לאורך זמן – אבל אובד בשניות עם כשל, או שגיאה. אדוארד סנואודן פקח את עיני העולם. פרטיות הינה דבר חשוב ואנשים מעריכים אותה, והמוצרים שלנו מסייעים להגן עליה ולהגן על משתמש הקצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים